Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW 750ia -97 KOKEMUKSIA?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • EntinenBemariMies
    Newbiemmer
    • Aug 2003
    • 3

    BMW 750ia -97 KOKEMUKSIA?

    Tänään välittäjä soitti Saksasta, että nyt on 750 ostettu ja viikon päästä olisi auto minulla pihassa Suomen maassa..
    Auto on yhdellä firmalla edustusautona uudesta saakka ollut ja ostettiin BMW:n merkkiliikkeestä suoraan fiksauksesta tulleena(auto oli jatkamassa matkaa "diilereille", mutta kerettiin väliin.). Autossa on täydellinen huoltokirja ja muutenkin oli välittäjän mukaan täysin virheettön timangi kaikin puolin, joten taustat pitäisi olla kunnossa. Autolla on ajettu n.130tkm.
    Jos jollakin on kokemuksia tuon ikäisestä 750:stä, tai tuosta 5.4-koneesta, niin kerro vähän kommenttia! Olisi mukava tietää lähinnä mahdollisista vioista, joita voisi odottaa tuolla kilometrimäärällä ja kulutuslukemia vaihtelevassa ajossa.
  • KFZ-Koenig
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2003
    • 2900

    #2
    Onkos tolla kulutuksella nyt oikeestaan merkitystä, jos ostaa 750:en???

    Manuskan mukaan tollanen kuluttaa langina maantiellä 10.4l, sekalaisessa 13.8l ja kaupungissa 19.7l.

    Haluaisin kyllä nähä tyypin, joka pääsee sekalaisessa ajossa noihin lukemiin. Oma E38 728 vie sekalaisessa, 40% kaupungissa 60% maantiellä n. 13.7l ja manuskan mukaan tuo sama pitäs olla cityssä ja 10.0l sekalaisessa... Omassa kulutusta nostaa automaatti, leveet fillarit ja ilmastointi jonkun verran.

    Vioista en osaa sanoa mitään, mutta jos niitä ilmenee, niin korjaus tulee kyllä aivan saa***nan kalliiks ainakin bemariliikkeessä.
    Autossa pitää olla erikoismaalaus motiiveilla, kromatut köykämiinivanteet, säädettävä maavara, sähkölelut, DVD:t, 6 kW poppikoneet ja nahkasisusta. Samaan autoon pitää sitten saada twinturbo ilokaasukone, elämää suuremmat levikkeet ja spoilerit, kisanumerot kylkeen ja 9" varvikello, alupolkimet ja imukuppikiinnitteiset turvakaaret.

    Comment

    • Robi
      Bimmer Enthusiast
      • Nov 2002
      • 7606
      • Vantaa

      #3
      Ja kokemuksesta voin sanoa että E38 740iA vie todella raskaalla jalalla 12.8-13.4 l/100km (keskikulutus) Se 2.8 on vaan auttamattomasti liian pieni kone siihen koriin :wink:
      Kaarien mankelointia yli kymmenen vuoden kokemuksella.
      Tiedustelut priva tai 0452210069

      Current
      E61 530d
      E39 530d
      E39 520iA
      E46 330xd
      E28 528i

      Comment

      • KFZ-Koenig
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2003
        • 2900

        #4
        Noo jahka noi opintotuet nousee voi vaihtaa ton ekovessan isompaan

        Onhan se joo vähä snadi kone, mutta kyllä sillä nyt eteenpäin pääsee...
        Autossa pitää olla erikoismaalaus motiiveilla, kromatut köykämiinivanteet, säädettävä maavara, sähkölelut, DVD:t, 6 kW poppikoneet ja nahkasisusta. Samaan autoon pitää sitten saada twinturbo ilokaasukone, elämää suuremmat levikkeet ja spoilerit, kisanumerot kylkeen ja 9" varvikello, alupolkimet ja imukuppikiinnitteiset turvakaaret.

        Comment

        • Hemi
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2004
          • 18880
          • Pirkanmaa

          #5
          Yleisesti tuon ikäisen 750:n ongelmat alkaa n.150-200tkm:n välimaastossa. Lähinnä ne kulminoituu moottorin, ohjausvaihteen ja etupään nivelten/puslien ongelmina. Pienemmät murheet syntyvät automaatti-ilmastoinnista ja erilaisista anturi/ohjauselektroniikkamurheista. Näitä jälkimmäisiä ilmestyy varsinkin Suomen talvessa tasaiseen mutta varmaan tahtiin. Löpöä muuten kuluu jopa yli 20l jos ollaan Suomalaisissa talvilämpötiloissa ja ajomatkat ovat lyhyitä. Suosittelen kunnollisia kaukalotyyppisiä lattiamattoja jotta vältytään mattojen läpikastumiselta.

          Comment

          • pmv
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2002
            • 2032
            • tornio

            #6
            Tällaisia autoja joutaa arvioida kyllä aivan eri kriiteirin kuin Keskiverto Veijo Viiskasitoistasen kampetta.

            Hienoa autohan E38 on kaikilla mittareilla, onnittelut rohkeasta valinnasta!

            Comment

            • Janza182
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2002
              • 4988
              • 013

              #7
              Originally posted by Robi
              Ja kokemuksesta voin sanoa että E38 740iA vie todella raskaalla jalalla 12.8-13.4 l/100km (keskikulutus) Se 2.8 on vaan auttamattomasti liian pieni kone siihen koriin :wink:
              samaa mieltä ku Robi.

              viime viikonloppuna tuli 740ia:lla ajeltuun ja nyt tämän viikendin on käytössä niin kyll se n.14litraa sekalaisessa syö 8)

              Comment

              • EntinenBemariMies
                Newbiemmer
                • Aug 2003
                • 3

                #8
                Kiitokset tähänastisista kommenteista!

                Autossa, kuin autossa pitää mielestäni olla Suomen talvessa kunnon muoviset, merkki-/mallikohtaiset lattiamatot. Se on todella ikävä, jos autossa on aina ikkunat jäässä, kun lumi ja jää sulaa matoista ja höyrystyy jäätyen ikkunoihin...

                Mitäs mieltä olette, kun autossani on tehdasasenteinen webasto/bensiinilämmitin, että kannattaako asentaa vielä lisäksi lohko-, tai letkulämmitin sisäpistokkeella, varmaankin?!

                Itsenikin mielestä tein rohkean valinna ostaessani nimeen omaan 750, enkä esim. 740. Minulla on ollut jo V8 eräässä edellisistä autoistani, niin jotenkin tuo V12 kiinnostaa. Kulutus sen takia kiinnostaa, että jos jollakin teistä on kokemusta ns. normaaliajossa 750:n keskikulutuksesta, niin voi sitten vertailla omaani. Varmasti se ajamalla juo kaikki, mitä tankkiin laittaa, mutta jossain se "ehjän" kulutusraja menee tuollakin koneella. Minulle on periaatteessa ihan sama, että onko kulutus keskimäärin 10, 15, vai 20 litraa sadalla. Olen jo tottunut edellisissä autoissani siihen, kun auto on suuri, siinä on voimakas ja suuri moottori, niin kulutus on yleensä suuri, vaikka auto olisi uudehko ja ei jenkki... Tosin muuten välittäjä soitti, että autoni oli kulutus oli ollut kymmenen litran hujakoillal/100km, kun se oli ajanut auton rahtipaikalle pari sataa kilsaa ja nopeutta oli kuulemma yli 120km/h lähes koko ajan!
                Onko tuossa koneessa muuten se ns. sylinterien leputussysteemi osakaasulla, eli kone siis olisi 6 pyttyinen tasakaasulla?

                Comment

                • kaba
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2003
                  • 1209
                  • Helsinki

                  #9
                  Tossa on tosiaan se ominaisuus, et kaikki pytyt ei oo kokoaikaa mukana...mulla on muutaman tonnin kokemukset vm. 98 750:stä....autossa oli ostettaessa 150tkm ja nyt on kohta 200tkm...auto toiminut täysin moitteetta..sitä voi kuvata sanalla ihana ... siinä on kanssa toi orig.webasto ja sen lisäks ei tarvi lohkolämppäriä...Varsinkin jos kyseessä on kauko-ohjattava malli, ni se on helvetin kätevä lyödä aamulla käymään ku herää ja autolle mentäessä se on jo lämmin ...keskikulutus tällä ajalla seka-ajossa on 14.2/100km..joten ei edes mikään paha...

                  ei kai muuta ku onnea hyvästä valinnasta 8)
                  -kaba-,
                  BMW 530xd 2008 takaniskatuilla
                  Porsche taycan turbo s. Takaniskatuet on
                  Ex Tesla model S P90DL 2016 takaniskatuilla
                  Ex F10 M550d takaniskatuilla
                  730d F01, Audi A8 4.2 Tdi 2010, X3 2012+ & Victory Hammer S
                  ex. 3 litraa, 2 turboa, ei kattoa ja 4 paikkaa niskatukineen.
                  ex. 328i cabrio 96 takaniskatuilla
                  ex. mb 230 coupe, -91
                  ex. Ford Granada 2.0 -84
                  "Tio små moppepojkar"
                  "Pruritum ani"
                  "Helsinki City Boys"

                  Comment

                  • MikkoV
                    Bimmer Fanatic
                    • Jan 2003
                    • 631
                    • Sastamala

                    #10
                    Mun wanha 750i vei ainakin matka-ajossa n.10l ja sekalaisessa melko vauhdikkaassa ajossa n.14l. Tosta uudemmasta ei kokemuksia muuta kuin 740i:stä ja se vei vajaan litran verran vähemmän
                    E70 3.0SD -08
                    .................................................. ................................
                    Autoviitala Drift Team, Chevrolet Camaro RS 6.2 LS3 S/C -70

                    Comment

                    • sailor
                      Bimmer Fanatic
                      • Sep 2003
                      • 369
                      • Jyväskylä

                      #11
                      kannattaa lukea:

                      lemon,lemons,automobiles,cars,lemon laws,owner,nightmare,unhappy,disaster,expensive,warranties,lease,warranty,features,BMW 750iL,7-series,7 series,BMW750hL,750hL,BMW750,BMW750iL,BMW,750,750iL,740iL,740i,740,325,325i,328,328i,528,528i,525,525i,535,535i,540,540i,BMW of North America,BMWUSA.com,maintenance,problems,malfunctions,service records,unrealiable,reliability,advice,review,summary,warnings,cautions,product liability,RICO,fraud,malice,misrepresentation,law suit,lawsuit,lawyers,attorney,sue,jury,ripoff,rip-off,safety,consumer,issues,concerns,reputation,class action,class-action,break my wallet,break my window,repairs,service,forum,discussion,board,Ultimate Driving Machine,performance,history,BMW USA,manufacturing,Protection,Chestnut Ridge Road,BMW International,BMW AG,12 cylinder,12 cylinders,high performance,horsepower,German cars,German engineering,German,1988,1989,1990,1991,1992,1993,1994,1995,1996,1997,1998,1999,2000,2001,'88,'89,'90,'91,'92,'93,'94,'95,'96,'97,'98,'99,'00,'01


                      Jani

                      P.S autoista löytyy varmaan myös tiistaikappaleita
                      :roll:

                      Comment

                      • xprt
                        Bimmer Rookie
                        • Aug 2004
                        • 38
                        • Oulu

                        #12
                        KFZ-Koenig puhuu asiaa, myös oma 728iA syö kaupunkipainotteisessa ajossa ~13.5 litraa sadalla. Jos ero on todella noin pieni 740:n niin olisi pitänyt ostaa sellainen :|

                        Matka-ajossa taas pääsee 8 litran tuntumaan; vaimoke pääsee alle, itsellä menee hieman päälle kun ajotyyli ei ole niin rauhallinen. Näin ainakin ajotietokoneen mukaan, tankaten mitattuna voi mennä pari desiä enemmän.

                        Anturivioista, juuri on auto pajalla kun nokka-akselin asentoanturissa on vikaavikaa minkä johdosta myös vaihteisto kytkeytyi samalla kotiinnilkutusmoodiin (nelosella koko ajan). Anturin hinnaksi sanoivat satasen luokkaa.

                        PS. Jos jollakulla on ylimääräisenä 7.5x16" vanteet niin ostaisin yhden sarjan talvirenkaiden vanteiksi.

                        Comment

                        • tihuovin
                          Bimmer Enthusiast
                          • Dec 2003
                          • 1422
                          • Oulu

                          #13
                          Tuossa 5.4L V12 koneessa ei ole varmaankaan lastentauteja samassa määrin kuin vanhassa myllyssä. Ne ensimmäiset V12 koneet kärsivät yhdestä sun toisesta vaivasta. Milloin vuoti mikäkin tiiviste, milloin "DK moottorit" (ne kaasuläppiä ohjaavat servot) sökönä, milloin motronic huolia (2 x 325:n motronicia, ja niiden välissä niiden toimintaa yhdistävä boxi) yms. yms.

                          Tämä uudempi mylly on siinä suhteessa onnistuneempi, ovat muuttaneet tiettyjä rakenteita. Ainakin mitä kommentteja ulkomaaneläviltä on kantautunut.

                          Visiitti netissä kannattaa, etsi noita 750 saitteja (mm. http://my750.com/ ), niitä kyllä löytyy. Niistä voi ammentaa tietoa niin että korvista pursuaa yli.

                          "Panzerkampfwagen" ei pienellä polttoainemäärällä liiku, oli sitten mikä kone tahansa. Sen massan liikkeelle saaminen siinä eniten vie, mutta kun sen saa liikkeelle (moottoritie), se kulkee yllättävän vähällä, jos säädöt on kohdallaan.

                          t: Timo

                          Comment

                          • ///Mikko
                            Pornographer
                            • Jan 2003
                            • 3202
                            • Helsinki

                            #14
                            Elokuun Total BMW lehdessä oli Buyers Guide juttu e38 750:stä, jos tarvetta, niin voin vaikka laittaa halukkaille "kuvat" artikkelista (ei oo skannerii :? ) sähköpostilla :wink:
                            E84 BMW X1 2.0d XDrive
                            Ex: BMW F45 225xe Active Tourer M-Sport
                            ex: BMW E46 330CiA Individual

                            Comment

                            Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎