Announcement

Collapse
No announcement yet.

Automaattinen tasonsäätö. Kiirus...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • toperi
    Bimmer Rookie
    • Sep 2007
    • 105

    Automaattinen tasonsäätö. Kiirus...

    Moi. Tästä aiheesta on varmaan ennestään juttua mutta kiirellä en löytänyt oikeaa...
    Autona 530DaT ja takapää metriä korkealla. Se siis ei laske ollenkaan. Kävin merkkiliikkeessä kysymässä ensiapua mutta heillä ei ollut mitään muuta keinoa kuin diagnostiikkaa kehiin.
    Kysynkin että onko mahdollista tehdä asialle itse jotain. Siellä lienee jotkut anturit jotka mahdollisesti jumittaa. Miten mekanismi päästää ilman pois. Olisiko se tukkiutunut?
    Hätäilen asialla kun sanoivat, että ei saisi ajaa ollenkaan ettei pussit paukahda...
    Jos jollakin kokemuksia ja neuvoja niin kiitollisena otan vastaan.
  • JonasG
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2006
    • 2160
    • Porvoo/Helsinki

    #2
    Originally posted by toperi View Post
    Moi. Tästä aiheesta on varmaan ennestään juttua mutta kiirellä en löytänyt oikeaa...
    Autona 530DaT ja takapää metriä korkealla. Se siis ei laske ollenkaan. Kävin merkkiliikkeessä kysymässä ensiapua mutta heillä ei ollut mitään muuta keinoa kuin diagnostiikkaa kehiin.
    Kysynkin että onko mahdollista tehdä asialle itse jotain. Siellä lienee jotkut anturit jotka mahdollisesti jumittaa. Miten mekanismi päästää ilman pois. Olisiko se tukkiutunut?
    Hätäilen asialla kun sanoivat, että ei saisi ajaa ollenkaan ettei pussit paukahda...
    Jos jollakin kokemuksia ja neuvoja niin kiitollisena otan vastaan.
    Auto johdon päähän vaan suosiolla. Sulla on varmaan tuo lastausmoodi päällä kokoajan nyt.

    Comment

    • schäfer
      Bimmer Rookie
      • May 2005
      • 65

      #3
      tuttua

      Mulla oli johto poikki alta, en muista mikä mutta siellä se kulki kompuralta säätömokkulaan auton alla. Joku oli aiemmin tehnyt liitoksen siihen ja nyt se katkes siitä. Aiheutti joko pussien ulostyönnön tai mykisti muuten vaan, eli ei lisännyt painetta kun kuormaa tuli lisää. Sulake irti ja läskin voimin perää sen verran alemmaksi että pystyy ajamaan.

      Comment

      • toperi
        Bimmer Rookie
        • Sep 2007
        • 105

        #4
        Originally posted by schäfer View Post
        Mulla oli johto poikki alta, en muista mikä mutta siellä se kulki kompuralta säätömokkulaan auton alla. Joku oli aiemmin tehnyt liitoksen siihen ja nyt se katkes siitä. Aiheutti joko pussien ulostyönnön tai mykisti muuten vaan, eli ei lisännyt painetta kun kuormaa tuli lisää. Sulake irti ja läskin voimin perää sen verran alemmaksi että pystyy ajamaan.
        Katsoin sinne sulakelootaan mutta kun tuo saksankielen taito eí niin vahva niin mikä sulakkeen numero se mahtoi olla? Sielä kyllä oli saksankielinen lista mutta en uskaltanut arvaamalla kokeilla...
        Avasin sitten sen kompuran kotelon vararenkaan alta. Kompura oli melko lämmin...
        Rikkimenneitä johtoja ei näkynyt. Hetkellisesti perä käväisi normissa mutta palasi nopeaa tappiin. Mikä ihme tuon aiheuttaa että se itsensä nostaa eikä anna tulla alas ollenkaan?


        Nyt tilanne se, että perä laskenut aivan alas eikä yritäkkään nostaa...


        Vika löytyi. Anturien johdot olivat katkenneet taka-akselin päältä. Laitettiin uuden pätkät tilalle. Nyt toimii...
        Last edited by toperi; 03-04-2008, 10:18.

        Comment

        Working...
        X
        😀
        🥰
        🤢
        😎
        😡
        👍
        👎