Alkoi kyllästyttämään auton melko huono käynnistyvyys, usein kylmällä koneella joutuu 3-4 kertaan starttaamaan ennenkuin kone jää käyntiin ja aina muutenkin tarvitsee startata 2-3 sekuntia ennenkuin sytyttää. No ei muuta kun paikalliselle testiasemalle ja auto johtojen päähän kiinni, eiköhän syy siellä selviä? Ei selvinnyt! Parin minuutin ihmettelyn jälkeen asentajaguru ilmoittaa että autoon on ilmeisesti vaihdettu prosessori, ei saa mitään tietoja ulos! Tai kyllä saa, mutta se on kokopäivän homma. Onko juttu tosiaan noin?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
lastunvaihdon jälkeen...
Collapse
X
-
Re: lastunvaihdon jälkeen...
Originally posted by 535_M5Alkoi kyllästyttämään auton melko huono käynnistyvyys, usein kylmällä koneella joutuu 3-4 kertaan starttaamaan ennenkuin kone jää käyntiin ja aina muutenkin tarvitsee startata 2-3 sekuntia ennenkuin sytyttää. No ei muuta kun paikalliselle testiasemalle ja auto johtojen päähän kiinni, eiköhän syy siellä selviä? Ei selvinnyt! Parin minuutin ihmettelyn jälkeen asentajaguru ilmoittaa että autoon on ilmeisesti vaihdettu prosessori, ei saa mitään tietoja ulos! Tai kyllä saa, mutta se on kokopäivän homma. Onko juttu tosiaan noin?
Comment
-
-
kommentit kolmelle
1. Täällä Turun nurkissa on niin vähän noita testiasemia että joutuu tyytymään alemman tason guruihin. Metroauton asentajan mielipide oli " noi on vaikeita tapauksia vanhat 535.set vie se tuonne xxx verstaalle, se voi osata kattoo sitä" :shock:
2. Joku aiemmista omistajista on lastun vaihtanut, ei kai täällä pohjolassa kukaan sellaista asenna jossa ei olisi "ryyppyä" ? :?
3. Auto on ollut minulla vasta pari kuukautta ja kilsoja on tullut n.2500. Onhan siinä ainakin sisäänajo tullut tehtyä.
Comment
-
-
kuulostaa samanlaiselta vialta mikä mulla oli 730:ssä, tuntuu olevan M30 perusongelmia tuo huono kylmäkäynnistyvyys kun ei olla ainoita joilla on ollut tuo onkelma.mulla vika ei selvinnyt, ainakin polttoaineputkistoissa oli muutaman tunnin seisomisen jälkeen paineet laskenut liian alhaisiksi ja arvelin viaksi takaiskuventtiiliä mutta eipä sen vaihtokaan auttanu, eli hanki mittari tuohon polttoaineputkison loppupäähän pellinalle josta näät polttoaineputkiston paineen kun auto on seissyt vähänaikaa ja onko se tippunut liian alas, muistaakseni 3bar pitäis olla painetta että lähtee laakista käymään, mulla se näytti aina 2bar ja kun auto lähti käyntiin niin nousi 3 bar muistaakseni.
mutta kun tuo avatarissa olevassa kuvassa on M5 pata, onko se sun autos kone???E63 AMG. E500 ja iso ässä väkevällä mökki öljy moottorilla. Joskus ehkä vielä bemari
Comment
-
-
Originally posted by jani73Mitähän Tino Aaltonen tuohon osaisi sanoa?Ei oo välii, ku ei oo välihousui.
Comment
-
-
käynnistys
en ole varma mutta, toimiiko sulla läppärungossa oleva läppien asentotunnistin, toisin sanoen tajuaako auto milloin se käyttää tyhjäkäynnin asetuksia. vaikuttaa ainakin e30 m3 käynnistykseen. Jota tosin saa siltikin sahata sen 2-3 sek ennen kuin käynnistyy, mut se onkin ominaisuus ei vika.Aprilia RSV4
Comment
-
-
Mulla alkoi samanlaisilla oireilla, useamman päivän auton ollessa ajamatta autoa piti startata sekuntti tolkulla. Myöhemmin alkoivat nykimiset, tehottomuus, yms. Eli bensanpaineet karkasi, syyksi selvisi bensapumppu. Niin kuin lassi jo kertoikin, laita mittari kiinni letkun väliin niin näät mitä niille paineille tapahtuu. Epäilisin sitä pumppua syylliseksi.
Comment
-
-
jos autos on paljon ajettu voi mahdollisesti tankissa sijaitseva pumppu ja takaiskuventtiilli olla tullut tiensä päähän eikä pidä polttoaine putkiston paineita pitkään sisällä vaan laskee ne tankkiin ja paine ei riitä kunnolla starttaukseen, vaan tarvii muutaman kerran startata että paineet polttoainelinjassa nousee tarpeeksi.
jostain syystä luulin että sulla on 535 :oops:E63 AMG. E500 ja iso ässä väkevällä mökki öljy moottorilla. Joskus ehkä vielä bemari
Comment
-
-
Tuonhan pitäisi olla helppo testattava: Yleensä (ainakin kaikki jotka minä olen purkanut tai kasannut) bensapumppu lähtee käyntiin kun käännät virrat päälle ja jää käyntiin kun saa öljynpaineanturilta uuden herätteen.
Siis bensapumppu käy pari sekuntia viivereleellä ja sammuu, jos öljynpaine ei nouse ja vedä bensapumpun relettä uudelleen. Tällöin vuotavan bensalinjan ongelma selviäisi sillä, että napsuttelet virtoja päälle ja pois muutaman kerran, ja jos tämä helpottaa käynnistymistä, linjassa olisi vuoto tankkiin, paluulinjaan tai ulos.
Kyllä minun laitteissa normalikäynnistymiseen on riittänyt 2 bar:kin, alle 1 bar on alkanut tökkiä.
Jos ko. autossa olisi bensapumpun ohjaus toteutettu jotenkin toisella tavalla, niin voihan sitä bensapumpun relettä ohjata päälle manuaalisesti ennen starttausta ja sen aikana ja katsoa sen vaikutusta käynnistymiseen.---
Comment
-
Comment