Announcement

Collapse
No announcement yet.

540-99 rytkyttää ja ääntelee.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • hevep
    Bimmer Rookie
    • Sep 2003
    • 95
    • Jyväskylä

    #16
    Originally posted by jokke28 View Post
    BMW e39 540-97 Viime yö kului vastaavan projektin kanssa,carsoft antoi vikakoodeja huti-lyönneistä eli miss firing.. vikakoodit poistettiin, kone tulille ja vähän aikaa kävi hyvin (5sek)... mutta ei,taas alkoi rynkytys No,sitten päätettiin käydä puolien kimppuun ja ensimmäinen vasemmalta irti,kaikki ok,mutta sitten seuraavan puolan päässä oli öljyn/veden sekaista mönjää. Eli kaikki puolat pöydälle,puhdistus ja pikku tujaus wd-40.tä jokaiseen. Sitten pitkä meisseli käteen,kangasliina tulpan reikään ja kuivaamaan(aika nysväämistä). Lopuksi paineilmalla putsaus ja sitten tulpat vaihtoon. Vehkeet nippuun ja kone tulille,kas kummaa ei enään pienintäkään käyntihäiriötä. Eli tässä tapauksessa hutilyöntien syynä "oikosulut" puolissa/vuotava venttiilikopan tiiviste/kosteus yhdistettynä.
    Mulla on E38 740 -98 pajalla just tän ongelman kanssa ja vikakuvaus & koodit sopii täydellisesti. Sama syy, eli öljyt tulppien koloissa ja tiivisteet vaihtoon. Selvinnee maanantaina tuliko kuntoon.

    Kaikista M60 ja M62 koneista kannattaa aika-ajoin tarkistaa nuo öljyvuodot. Seuraukset kun voivat pahimassa tapauksessa olla hyvinkin vakavia, jos joku sylinteri ei sytytä ollenkaan. Öljykalvo huuhtoutuu sylinterin seinämiltä bensalla --> kulumia ja pahimmassa tapauksessa leikkaa kiinni.
    Last edited by hevep; 30-03-2008, 12:48.
    E36 325i ---> E38 740i

    Comment

    • -Tapi
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2004
      • 3117
      • Välisuomi

      #17
      Originally posted by Cell View Post
      Tiedä siitä mitä tuo output tarkoittaa, mutta kannattaa tarkistaa termostaatin vastuksen kunto ja sen liitin termarin päästä. En tiedä generoiko juuri tuon output alkuisen vikakoodin, mutta yleisesti vika on termarin päässä.
      Hyvin arvattu. Luulin että termarissa on vain se nelinapainen liitin, jonka olin tarkistanut mutta kaasuläppäkotelon oikealla puolella piilotteli toinenkin liitin, jonka irrotus oikein säikäytti.. Oli ihan ruskeaa ja vihreää karstaa täynnä. Putsailin ensiavuksi brakleenilla ja CRC:lla ja laitoin takaisin paikalleen. Ei tullut vikakoodia ainakaan heti.
      ---

      Comment

      • fraatti
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2002
        • 4628
        • Tampere

        #18
        Originally posted by hevep View Post
        Seuraukset kun voivat pahimassa tapauksessa olla hyvinkin vakavia, jos joku sylinteri ei sytytä ollenkaan. Öljykalvo huuhtoutuu sylinterin seinämiltä bensalla --> kulumia ja pahimmassa tapauksessa leikkaa kiinni.
        juu, ei sitä kannata hioa sylinteriä turhaan mutta onneksi moottorinohjaus on niin fiksu että ymmärtää jos sytytyskatkoksia esiintyy tietyssä sylinterissä tarpeeksi niin se katkaisee ko. sylinteristä myös bensansyötön
        F11 535dX LCI
        Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

        Comment

        • superb
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2005
          • 2827

          #19
          Originally posted by fraatti View Post
          juu, ei sitä kannata hioa sylinteriä turhaan mutta onneksi moottorinohjaus on niin fiksu että ymmärtää jos sytytyskatkoksia esiintyy tietyssä sylinterissä tarpeeksi niin se katkaisee ko. sylinteristä myös bensansyötön
          Eli koskeeko tämä myös vanhempaa M60 -konetta? M62:ssa ajotietokone voi antaa "Motornotprogramm" -viestin, jota ei tietääkseni M60 -koneisissa ole. Tuleeko toi hätäohjelma päälle kun on bensansyöttöä katkottu ja mitä se hätäohjelma pitää sisällään (Esim. vaihteistossa hätäohjelma pitää 4.vaihteen päällä)?

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎