Announcement

Collapse
No announcement yet.

Seiskoista kyssäri (740iA ja 750iA)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • teropa
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2005
    • 3855
    • Oulu

    Seiskoista kyssäri (740iA ja 750iA)

    Moro,

    Oisko noista isokoneisista V8 ja V12:sta heittää jotain hyödyllistä inffoa, jos ostomielessä katsoisi seiskaa joko 740 tai 750iA:na ?

    Miten lootat kestää? Onko öljyvuotoja noissa vitosissa kuten on noissa 850:issä? Mites muu tekniikka, mikä on murheenkryyninä noissa?

    Varustelut näyttäis olevan mahtavaa luokkaa, mutta niin on hinnatkin .

    Tollanen 750iAL saattais olla "aika porno" peli.

    Tero
    E60 520dA M-sport
    ---Ex
    E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
    E90 330iA, 325iA, 320dA
    E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
    E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

    PPL(A)
  • iceroadracing
    Bimmer Rookie
    • Jan 2006
    • 146

    #2
    Originally posted by teropa View Post
    Moro,

    Oisko noista isokoneisista V8 ja V12:sta heittää jotain hyödyllistä inffoa, jos ostomielessä katsoisi seiskaa joko 740 tai 750iA:na ?

    Miten lootat kestää? Onko öljyvuotoja noissa vitosissa kuten on noissa 850:issä? Mites muu tekniikka, mikä on murheenkryyninä noissa?

    Varustelut näyttäis olevan mahtavaa luokkaa, mutta niin on hinnatkin .

    Tollanen 750iAL saattais olla "aika porno" peli.

    Tero
    Kannattaa ainakin kysellä onko vaihdettu lähiaikoina niveliä? Jos ei niin varaudu siihen että niitä joutuu jo ensi leimalle ison kasan vaihtaan! ja onko vesipumppua, syyläriä, paisuntasäiliötä vaihdettu vielä kertaakaan! 200tkm mennessä pitää ainakin kerran olla vesipumppu vaihdettu! Siinä nyt ainakin jotain asiaa mitä voi kysellä! ja nämä tiedot e38 740 -97:n perusteella!

    Comment

    • UGH!
      Bimmer Fanatic
      • Sep 2006
      • 237
      • Nokia

      #3
      Multa olitkin jo autoa kysellyt
      ..säädettävät alustat kannattaa mun mielestäni kiertää kaukaa. Vesipumpun lisäksi kannattaa katsoa kaikki vesiletkut, myös sieltä koneen ja tulipellin välistä! Venakopan tiivisteet on "aina" vähän huonot ja ohjaustehostimella on pari kalliinpuoleista letkua jotka tuppaa pettään joko itse letku tai liitokset. Kone ja laatikko(steppi) oikein huollettuna kestää isältä pojalle. Siis 740:ssä.
      Sähköshow saattaa alkaa pienestä
      sigpic

      Comment

      • _Dexi
        Bimmer Fanatic
        • Oct 2006
        • 769
        • Vihti

        #4
        Ja eikös seiskassakin kone vaihtunut 4.0 -> 4.4 jossain vaiheessa, olisko 98?

        Jos näin, niin katso ensisijasesti sitä 4.4ta mieluiten, siinä on kelpo motti ja perhanan bensapihi, mitä 540 kopassa itse sitä ajelin. Kulutusero on huima esim. kaverin 740.een jossa se 4.0L motti, samaten eroa on toki tehoissa ja alaväännössä, muutamat tyyppiviat korjattu jne.

        Oma ääni lähtis 4.4 koneiselle, kuulostaa hauskemmalta kuin V12 omaan korvaan, kun pistää pöntöt uusiksi. Muikeaa murinaa. =) Pihimpi bensan suhteen huomattavasti, ja jotenkin semmonen kuva että varmempi laitos kuin se V12, voin olla väärässäkin kun ei oo V12 tullu ajeltua juuri.
        **********
        & E60 530D '04 & Yamaha FZ1N '06


        (*Muun merkkisiä pelejä + pärriä välissä)
        (ex. E90 320Si M-Tech '07)
        (ex. E60 530Da '04)
        (ex. E39 M5 Facelift '99)
        (ex. E39 540i '98)
        *

        Comment

        • sirkus
          Bimmer Enthusiast
          • Sep 2004
          • 2195
          • kaustinen

          #5
          Eipä tuo m73b54 ole sen epäluotettavampi kuin m62, eipähän löysty öljypumpun pultit eikä vuoda venakopat. Tuo öljypohjan vuotaminen taitaa myös olla enemmän vanhemman m70 koneen ongelma (ainakaan omassa m73:ssa ei ollut öljyvuotoja). Muutenkin oma 750i -98 yllätti vähäisillä ongelmilla positiivisesti. 160-210tkm tuli uusittua:
          -etuiskarit
          -1 poikkitanko taakse
          -kaikki koiranluut
          -akku

          Lisäksi abs/dsc herjasi n.1/kk painetunnistinta mut vika poistui kun käytti virtoja pois.

          Eli jos bensan kulutus ei ole kriteerinä valinnalle osta 750. Tuo v12 on kuiteski vielä paljon hienompi ja vahvempi kuin v8.
          m60b40 vaihtuu m62b44 96-> ja samalla 735 korvaa 730 mallin ja vaihteisto muuttuu stepiksi.
          Last edited by sirkus; 12-03-2008, 14:02.
          Chrysler 300c crd touring 2010
          Daily driver
          Chevrolet Silverado 2500HD Duramax -08
          Man cave on wheels
          Chevrolet Camaro -71 LS 6.0 twin turbo /4L80E
          Built not bought
          V8, only juice&milk come in 2 litres

          Kawasaki zzr1100 fighter


          Ex: E46 330xd -04, E60 545i -04, E39 528i -96, E60 530i -03, E38 740d -01, E39 530d -02, E38 750i -98, E30 325e -85 ja E32 730i -88

          Comment

          • teropa
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2005
            • 3855
            • Oulu

            #6
            Kiitos kommenteista

            Mikä on tarkka aika seiskan faceliftille ?

            Tero
            E60 520dA M-sport
            ---Ex
            E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
            E90 330iA, 325iA, 320dA
            E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
            E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

            PPL(A)

            Comment

            • sirkus
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2004
              • 2195
              • kaustinen

              #7
              Facelift 9/98-> etuvalot/vilkut, takavalot helmat jne.
              Chrysler 300c crd touring 2010
              Daily driver
              Chevrolet Silverado 2500HD Duramax -08
              Man cave on wheels
              Chevrolet Camaro -71 LS 6.0 twin turbo /4L80E
              Built not bought
              V8, only juice&milk come in 2 litres

              Kawasaki zzr1100 fighter


              Ex: E46 330xd -04, E60 545i -04, E39 528i -96, E60 530i -03, E38 740d -01, E39 530d -02, E38 750i -98, E30 325e -85 ja E32 730i -88

              Comment

              • teropa
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2005
                • 3855
                • Oulu

                #8
                Originally posted by sirkus View Post
                Facelift 9/98-> etuvalot/vilkut, takavalot helmat jne.
                Ok, eli sama kuin E39. Tuliko tuolloin jotain tekniikkaankin uutta?

                Käyköhän 3/99 alkaen uudemman mallin ratit myös E38:iin?

                Tero
                E60 520dA M-sport
                ---Ex
                E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
                E90 330iA, 325iA, 320dA
                E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
                E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

                PPL(A)

                Comment

                • UGH!
                  Bimmer Fanatic
                  • Sep 2006
                  • 237
                  • Nokia

                  #9
                  Originally posted by teropa View Post
                  Tuliko tuolloin jotain tekniikkaankin uutta?

                  Tero
                  pataa on vähän rukattu. Vääntöarvot muuttu 420Nm/3900r => 440Nm/3600r
                  + jotain muovista termarin koteloo ym. ym...
                  sigpic

                  Comment

                  • Tibexe
                    Bimmer Fanatic
                    • Mar 2006
                    • 485
                    • Tampere

                    #10
                    Elektroninen kaasu taisi myöskin olla uudistuslistalla faceliftin yhteydessä.
                    sigpic

                    Comment

                    • teropa
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2005
                      • 3855
                      • Oulu

                      #11
                      Mites tuo isompi Navi? Saksassa näkyy olevan noita ainakin 3/2000 autoissa jo?

                      Tero
                      E60 520dA M-sport
                      ---Ex
                      E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
                      E90 330iA, 325iA, 320dA
                      E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
                      E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

                      PPL(A)

                      Comment

                      • E39-530A
                        BTCF Member
                        • Feb 2007
                        • 941
                        • Espoo

                        #12
                        Originally posted by teropa View Post
                        Mites tuo isompi Navi? Saksassa näkyy olevan noita ainakin 3/2000 autoissa jo?

                        Tero
                        Mistä ajattelit hommata? Riittääkö Suomenmaan valikoima vai haetutatko Saksasta?

                        Itsellä ei ole autonvaihto ajankohtainen, kun nykyinenkin on ollut alle kaksi vuotta. Mutta kieltämättä tiettyjen mallien tarjonta on heikohkoa täällä.
                        E92 335iA -08

                        ---
                        ex E34 540iA -93
                        ex E90 325iA -05
                        ex E39 530iA -00
                        ex Toyota Avensis
                        ex 4x Toyota Corolla (-83 -> -03)

                        Comment

                        • teropa
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2005
                          • 3855
                          • Oulu

                          #13
                          Originally posted by E39-530A View Post
                          Mistä ajattelit hommata? Riittääkö Suomenmaan valikoima vai haetutatko Saksasta?

                          Itsellä ei ole autonvaihto ajankohtainen, kun nykyinenkin on ollut alle kaksi vuotta. Mutta kieltämättä tiettyjen mallien tarjonta on heikohkoa täällä.
                          Ei kumpikaan vaihtoehto. Haen ite Saksasta. (tai kattoo nyt, alkaako tuo seiska kiinostaan tosissaan)

                          Suomenmaan valikoima on kehno, hinnat korkealla. Saksasta saa valita 2000 vuosimallisia sillä rahalla, mitä täältä saa 98-99:ejä kehnommilla varusteilla ja reippaasti enemmän ajettuina.

                          Tero
                          E60 520dA M-sport
                          ---Ex
                          E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
                          E90 330iA, 325iA, 320dA
                          E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
                          E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

                          PPL(A)

                          Comment

                          • MasaTDS
                            Bimmer Enthusiast
                            • Feb 2006
                            • 1606
                            • Tampere

                            #14
                            mitäs kannattaa katsoa e38 730i manuaalivaihteinen -94 malli,olis kiinnostava vaihtoehto käsillä,viisaammat kertokaa mitä tulee huomioida,niveliä ainakin vaihdeltu ja juuri katsastettu,onko toi luotettava tekniikka?
                            E24 635csi
                            M-B W140
                            Citroen c4 coupe
                            H-D sportster chopper

                            Kodin remontit kattavasti ammattitaidolla
                            Myös autohuollot,remontit,lohko/säteilylämmitinasennukset tampereella.
                            Yhteydet privalla tai allaolevien sivujen kautta
                            www.mpanet.fi

                            Comment

                            Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎