Announcement

Collapse
No announcement yet.

528i -97 teholastua?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Samppasika
    Bimmer Fanatic
    • Jun 2004
    • 769
    • Kempele

    528i -97 teholastua?

    Onko kokemusta M52 koneisen 528i -97:n lastuttamisesta. Onko todistettua vaikutusta, eli dynokäyrää näytille? Onko joku lastu merkki parempi kuin toinen?
    Lastutus olisi ainoa muutos mitä autolle tehtäisiin ja vielä pitäis päästä päästömittauksista katsastuksessa läpi.
    Varmaa tietoa eikä mutua??!!...
    Alku aina hankalaa, lopussa ihme jos seisoo...
    E61 530d M-sport -08
    E39 528i Touring -97

    Yhteydenotot: [email protected] !!

    Käyn harvoin foorumilla ja privaviestit jää usein lukematta pitkältä ajalta.
  • takahiki
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2004
    • 203
    • home

    #2
    No sepä minuakin kiinnostaisi,ylipäätänsä sekin kiinnostaisi tietää että mitä hyötyä bensakäyttöiselle autolle lastuttamisesta todella käytännössä on vai onko kaikki vain myyntipuhetta,dieselit tietysti asia erikseen.
    Auto sama kuin sinulla joten odotellaan löytyisikö tietoa 8)

    Comment

    • hannuk
      Bimmer Enthusiast
      • Nov 2002
      • 2136
      • Capital

      #3
      Vaihtakaa imusarja, niin se taitaa olla tuohon malliin halvin ja paras virityskeino.
      - BMW x5 f15 m50d "navetta"
      - Porsche Cayenne S
      - Range Rover Sport 3.6TDV8 HSE
      - plus pari muuta

      Comment

      • takahiki
        Bimmer Fanatic
        • Jul 2004
        • 203
        • home

        #4
        Originally posted by hannuk
        Vaihtakaa imusarja, niin se taitaa olla tuohon malliin halvin ja paras virityskeino.
        Voitko kertoa tarkempaaa tietoa millainen imusarjan pitäisi olla, mistä niitä voisi tiedustella ja paljonko sellainen vaikuttaa? :?

        Comment

        • Hemi
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2004
          • 18880
          • Pirkanmaa

          #5
          Pikku aatos vaan...520:ssä on tismalleen sama imusarja kuin 528:ssa ja mikäs niiden tehoero olikaan? Eli 520:stä saa vähintään 528:n tehot imusarjan puolesta. Kannattaako myös 520:iin ostaa viri-imusarja? Herää kysymys onko se imusarja (jonka ainoa funktio on toimittaa riittävästi happea kulloisellekkin syötetylle bensamäärälle) 528:aan mitoitettu tasan niin että virtausnopeutta ei voida enään kasvattaa? Vai onko ken ties niin että sen virtausnopeuden ja määrän säätely on jätetty nokka-akseleille?
          Paljonko sitä tehoa oikein tuleekaan 520 koneesta vakionokilla ja vakiosuuttimilla mutta kalliilla viri-imusarjalla? Ihme hommaa...

          Comment

          • hannuk
            Bimmer Enthusiast
            • Nov 2002
            • 2136
            • Capital

            #6
            Niin no joo, 1996-1998 528:iin on saksan vakuutus&verotus&markkinointisyistyä asennettu imusarja, jolla saadaan kuristettua tehoja niin, että 535:sellekin olisi ollut aikoinaan markkinoita. Eli ongelma on lähinnä ollut ns. eioptimaalinen imusarja

            Maailmalla tämä on yksi tunnetuimpia e39:in virityskeinoja ja mm. Schrick tarjoaa parempaa imusarjaa tähän malliin. Lopputuloksena on joku 230hp tehoa. Dynokäyriä on netti melkein tukossa kunhan jaksaa vähän hakea. Hakusanoja on mm. m52, schrick, 328, jne.

            Täällä foorumillakin oli yksi 328, jossa näillä muutoksilla oli dynottu n. 235hp.

            Vakionahan tuossa 528:ssa on todellisuudessa n. 200 heppaa kun 523:sessa on n. 185 heppaa.
            - BMW x5 f15 m50d "navetta"
            - Porsche Cayenne S
            - Range Rover Sport 3.6TDV8 HSE
            - plus pari muuta

            Comment

            • LASSI-S
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2003
              • 4918
              • hattula/hämeenlinna.

              #7
              pro&streetilta kannattaa tiedustella DBilaksen imusarjoja jonka mukana tulee myös lastu. hintaa löytyy 2500 euroa mutta ero on todella suuri. kiihtyy ihan eritavalla, kaasuunvastaavuus on todella herkkä ja terävä ja tehoakin tulee tosissaan. ja vielä kun tuohon hintaan kuuluu lastu ja asennuskin mielestäni.
              E63 AMG. E500 ja iso ässä väkevällä mökki öljy moottorilla. Joskus ehkä vielä bemari

              Comment

              • Hemi
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2004
                • 18880
                • Pirkanmaa

                #8
                No, paljonko tulee yhdelle lisähevosvoimalle kilkkeineen, asennuksineen ja säätöineen hintaa?

                Comment

                • hannuk
                  Bimmer Enthusiast
                  • Nov 2002
                  • 2136
                  • Capital

                  #9
                  Originally posted by Hemi
                  No, paljonko tulee yhdelle lisähevosvoimalle kilkkeineen, asennuksineen ja säätöineen hintaa?
                  No tuotahan ei kysytty alunperin.. :wink:

                  Mutta muistaakseni liikutaan koko paketissa Schrickin osalta päälle parissa tonnissa. Ainahan joku voi nyt viisastella, että kaupasta olisi saanut esim. 540:sen vain pienellä lisäpanostuksella.
                  - BMW x5 f15 m50d "navetta"
                  - Porsche Cayenne S
                  - Range Rover Sport 3.6TDV8 HSE
                  - plus pari muuta

                  Comment

                  • Dandy
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2003
                    • 1438
                    • ....

                    #10
                    Piru kun tuo 1500 euroa on turhan kallis hinta. Tonttua voisi vielä harkita maksavansa, mutta 1500 tai enemmän on liikaa... :|

                    Comment

                    • Samppasika
                      Bimmer Fanatic
                      • Jun 2004
                      • 769
                      • Kempele

                      #11
                      Samoilla linjoilla. Homma alkoi kyllä kiinnostaa pirusti, mutta jos se noin paljon kustantaa.... Saakohan alkuperäisestä imusarjasta avartamalla ja muotoilemalla optimaalista? Ois yks tuttu virittäjävelho tiedossa virtauspenkkeineen....
                      Alku aina hankalaa, lopussa ihme jos seisoo...
                      E61 530d M-sport -08
                      E39 528i Touring -97

                      Yhteydenotot: [email protected] !!

                      Käyn harvoin foorumilla ja privaviestit jää usein lukematta pitkältä ajalta.

                      Comment

                      • takahiki
                        Bimmer Fanatic
                        • Jul 2004
                        • 203
                        • home

                        #12
                        Jos tässä mallissa on tosiaan kuristettu imu niin voisiko vaikka 535:sta sopia heittämällä avarampi ja virtauksien puolesta parempi imusarja.
                        Voisi ainakin olla edullisempi vaihtoehto,vaikkapa käytettynäkin...

                        Comment

                        • Lanttu
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jun 2004
                          • 1643

                          #13
                          Originally posted by takahiki
                          Jos tässä mallissa on tosiaan kuristettu imu niin voisiko vaikka 535:sta sopia heittämällä avarampi ja virtauksien puolesta parempi imusarja.
                          Voisi ainakin olla edullisempi vaihtoehto,vaikkapa käytettynäkin...
                          Mitähän järkeä tuossa olisi? E39 535:ssä on V8.

                          Comment

                          • takahiki
                            Bimmer Fanatic
                            • Jul 2004
                            • 203
                            • home

                            #14
                            :oops: :oops: niinpä niin,tuli tieten kirjootettua ennen kuin ajateltua :?

                            Comment

                            • sailor
                              Bimmer Fanatic
                              • Sep 2003
                              • 369
                              • Jyväskylä

                              #15
                              Mielenkiintoinen linkki tuohon imusarjajuttuun...



                              Eli onko tuo schinkin imusarjakaan optimaalinen?



                              Jani

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎