Announcement

Collapse
No announcement yet.

Lämpöjähän se nostelee, mikä vaihtoehdoista on oikea?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MarcusV
    Bimmer Rookie
    • Feb 2007
    • 149
    • Espoo

    Lämpöjähän se nostelee, mikä vaihtoehdoista on oikea?

    Eli taas yksi lämpöongelma ja varmaan näistä perinteisistä syistä. Liikkeestä pari kk sitten ostettu auto ja silloin vaihdettu autoon merkkihuollossa uusi syyläri, vesipumppu ja muut hilppeet ja ilmattu järjestelmä.

    Nyt kuitenkin alko nostaan lämpöjä ja aluksi ei välillä puhaltanut kuumaa sekä nyt ei puhalla lämmintä ollenkaan vaikka autoilmastointi täysillä 35 astetta. Soittelin myyjäliikkeeseen ja sanoi vaan että käytä se ilmattavana (Joku takuuhan huollollakin täytyy olla jos on kerran laakkosella tehty) Aluksi voi toimia hyvinkin ja lämpö pysyy keskellä, sitten nostaa yli tokavikan viivan ja laskee taas normaaliksi ja hetkeä myöhemmin pyrkii punaiselle eikä enää laske.

    Kokeilin itse ruuvista ilmailla mutta ei sieltä oikeen mitään tule tai sitten en vain osaa. Tänään ajatuksena kokeilla tuota hemin kikkaa jos se auttaisi.
    Mitä mieltä olette ja ennen kaikkea voisko vesipumpun laskea pois epäilyksestä näillä oireilla? Ylimääräisiä ääniä.tjsp siellä ei ole.

    Edittinä vielä että sellainen vika autossa on että ajotietokone väittää että "Katso jäähyneste" vaikka sitä siellä riittää (Anturivika?)

    Auto siis ennen -98 tehty 528. Kiitos avusta! Topikkejan näistä riittää mutta jos tällä saisi jotain osviittaa mikä on mahdollisin syy!
    Last edited by MarcusV; 18-03-2008, 14:53.
  • enyce
    Bimmer Fanatic
    • Jun 2007
    • 381
    • LTI

    #2
    mulla oli vähän samantapaset oireet ei puhalla lämmintä jne ja nostaa koneen lämmöt punaselle. pumppu vaihtoon ni seki homma ratkes, äijä selitti että alkuperäinen bmwn oma pumppu on muovi siivellä ja ajan kanssa se lähtee sit kuulemma kävelee, siksi mulle vaihdettiinki tarvike pumppu joka on muuten samanlainen ku bmwn vastaava mutta onki messinki siivellä. mutta on niitä muitaki mahdollisuuksia... joku muu niistä sit enempi
    Mjaa...
    E70 3.0sd
    EX:e36M3individual cäbi
    EX:Gsx-r 1000 2002(r.i.p)
    EX: 523iSUOMIAUTO

    Comment

    • MarcusV
      Bimmer Rookie
      • Feb 2007
      • 149
      • Espoo

      #3
      Jooh, lähinnä tässä mietin sitä että oisko mahollista että max 2 kk vanha pumppu kilkkais noin vain...
      Kyllä näiden juttujen takia taas alkaa vainottaa jo pelkkä lämpömittarin olemassaolo kun aina saa nähdä painajaisia siitä

      Comment

      • arzi
        Bimmer Fanatic
        • Aug 2005
        • 453
        • Vantaa

        #4
        Koita puristella niitä letkuja, jos vaik auttais.

        Comment

        • ockelbo4500
          Bimmer Fanatic
          • Mar 2007
          • 926
          • Sotkamo--Oulu

          #5
          Ilmojakin saattaa tonne järjestelmään herkästi jäädä, mutta oisko se sitten toiminu kahta kuukautta jos siellä on ilmoja, on eri juttu.
          Mutta ite ilmasin 523i:tä pitkään ja vieläpä tällä foorumin limpparipullokonstilla. No nestettä näytti menevän ihan hyvin ja lämmöt pysy kurissa. Sitten kokeilin vielä nostaa auton keulan hallitunkilla niin ylös kuin sain ja kas kummaa taas alkoi nestettä upota. Meni hiljalleen letkuja painellen melkein litra vielä lisää sinne koneeseen sitä nestettä, eli ilmoja jää todella helposti noihin.
          BMW E84 X1 18dXdrive -14

          Ex BMW E83 X3 2.0d - 04
          Ex, Suzuki SX4 S-Cross -13
          Ex, E46 320 d Touring -01
          Ex , E34 TDS Touring -95 AVK special

          Comment

          • arska84
            Bimmer Enthusiast
            • Mar 2006
            • 1356
            • Seinäjoki

            #6
            Originally posted by MarcusV View Post
            Eli taas yksi lämpöongelma ja varmaan näistä perinteisistä syistä. Liikkeestä pari kk sitten ostettu auto ja silloin vaihdettu autoon merkkihuollossa uusi syyläri, vesipumppu ja muut hilppeet ja ilmattu järjestelmä.

            Nyt kuitenkin alko nostaan lämpöjä ja aluksi ei välillä puhaltanut kuumaa sekä nyt ei puhalla lämmintä ollenkaan vaikka autoilmastointi täysillä 35 astetta. Soittelin myyjäliikkeeseen ja sanoi vaan että käytä se ilmattavana (Joku takuuhan huollollakin täytyy olla jos on kerran laakkosella tehty) Aluksi voi toimia hyvinkin ja lämpö pysyy keskellä, sitten nostaa yli tokavikan viivan ja laskee taas normaaliksi ja hetkeä myöhemmin pyrkii punaiselle eikä enää laske.

            Kokeilin itse ruuvista ilmailla mutta ei sieltä oikeen mitään tule tai sitten en vain osaa. Tänään ajatuksena kokeilla tuota hemin kikkaa jos se auttaisi.
            Mitä mieltä olette ja ennen kaikkea voisko vesipumpun laskea pois epäilyksestä näillä oireilla? Ylimääräisiä ääniä.tjsp siellä ei ole.

            Edittinä vielä että sellainen vika autossa on että ajotietokone väittää että "Katso jäähyneste" vaikka sitä siellä riittää (Anturivika?)

            Auto siis ennen -98 tehty 528. Kiitos avusta! Topikkejan näistä riittää mutta jos tällä saisi jotain osviittaa mikä on mahdollisin syy!
            Ilmaahan sielä on jos ei puhalla lämpöstäkään.. Hemi tyylillä vaan ilmaamaan
            BMW PREMIUM

            BMW E46 318

            Comment

            • Puzla
              Bimmer Rookie
              • Feb 2008
              • 41
              • suomenmaa

              #7
              Originally posted by MarcusV View Post
              Eli taas yksi lämpöongelma ja varmaan näistä perinteisistä syistä. Liikkeestä pari kk sitten ostettu auto ja silloin vaihdettu autoon merkkihuollossa uusi syyläri, vesipumppu ja muut hilppeet ja ilmattu järjestelmä.

              Nyt kuitenkin alko nostaan lämpöjä ja aluksi ei välillä puhaltanut kuumaa sekä nyt ei puhalla lämmintä ollenkaan vaikka autoilmastointi täysillä 35 astetta. Soittelin myyjäliikkeeseen ja sanoi vaan että käytä se ilmattavana (Joku takuuhan huollollakin täytyy olla jos on kerran laakkosella tehty) Aluksi voi toimia hyvinkin ja lämpö pysyy keskellä, sitten nostaa yli tokavikan viivan ja laskee taas normaaliksi ja hetkeä myöhemmin pyrkii punaiselle eikä enää laske.

              Kokeilin itse ruuvista ilmailla mutta ei sieltä oikeen mitään tule tai sitten en vain osaa. Tänään ajatuksena kokeilla tuota hemin kikkaa jos se auttaisi.
              Mitä mieltä olette ja ennen kaikkea voisko vesipumpun laskea pois epäilyksestä näillä oireilla? Ylimääräisiä ääniä.tjsp siellä ei ole.

              Edittinä vielä että sellainen vika autossa on että ajotietokone väittää että "Katso jäähyneste" vaikka sitä siellä riittää (Anturivika?)

              Auto siis ennen -98 tehty 528. Kiitos avusta! Topikkejan näistä riittää mutta jos tällä saisi jotain osviittaa mikä on mahdollisin syy!
              Itelläki oli e39:ssä lämmönnousu ongelmia, sekä tarkista jäähdytysneste ilmoituksia tossa taannoin ja viaks selvisi huono ilmaus sen jälkeen ku oli vaihettu anturi tolle "tarkista jäähdytysneste" valittajalle.. tämä vaihtotyö tehty entisen omistajan aikaan..
              no nyt on muutaman kuukauden lämmöt pysyny kohillaan.. tarkkailtu salavalikon lämpömittarilla:think..
              mutta tuo perhanan "tarkista jäähdytysneste" bling ilmoitus tulee edelleen lähes aina ku käyttää kylmänä tyhjäkäynnillä pitemmän aikaa.. jos lähtee suoraan kylmästä ajamaan niin ei valita.. nestepinta kylmänä hieman yli ylärajan aina ku tarkistaa.. eli jos jollain ollu/on samaa ongelmaa nii apua kaivataan.. onko vika vai ominaisuus..?
              Last edited by Puzla; 21-10-2010, 22:01.

              Comment

              • MarcusV
                Bimmer Rookie
                • Feb 2007
                • 149
                • Espoo

                #8
                Jepjep. reikäleipiä.

                Miksiköhän helvetissä tuolta ei tipan tippaa vettä tule ilmausruuvia availlessa?? Taitaa tosissaan olla vaan koristeena siinä kuten täälläkin on todettu! Kohta kokeilemaan pullopatenttia ja olishan tuolla tallissa ylimääräinen vesipumppu valmiina jos sen mielis/osaakin vielä vaihtaa samaan syssyyn.

                Comment

                • goldenm
                  Bimmer Fanatic
                  • Dec 2005
                  • 544

                  #9
                  Unohda se ilmaruuvi.. Ja pullopatentti käyttöön..
                  Kun on korviaan myöden kusessa niin silloin on parasta pitää suu kiinni..

                  Comment

                  • Peltsii
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2007
                    • 7061
                    • Turenki

                    #10
                    Voisin lisätä pullopatenttiin sellaisen jutun, että ainakin e34 syyläri(e39 taitaa olla sama) on se suurin murheenkryyni, se ei itselläni meinaa imeä nestettä edes pullopatentilla ja puristelulla kuin hitaasti, joten: pullo kiinni, nesteen pinta korkealle, syylärin ilmaruuvia auki, ja sitten lähteekin suhina kuulumaan ruuvista ja nestettä pitäisi valua sellainen noin 3 litraa kovalla vauhdilla. Sitten ruuvi kiinni kun tulee nestettä sieltä eikä ilmaa, ja sitten jatketaan normaali "pullopatentilla". Nopeuttaa prosessia huomattavasti
                    DUCATI 1098 RACING EVO

                    Comment

                    • MarcusV
                      Bimmer Rookie
                      • Feb 2007
                      • 149
                      • Espoo

                      #11
                      Noniih, pysyi ainakin kotimatkan nipussa ja nesteetkin ovat oikeanvärisiä eli vissiin kansivaurioiltakin vältyttiin *puutakoputtel*
                      Kiitoksia neuvoista! Jos se nyt vielä kilkkaa niin kai sieltä jotenkin sitä ilmaa pääsee joten varmaan joutuu alkaa sitä osastoa tutkimaan. Mutta parasta toivoen, ehkä se oli vain huolettomasti ilmattu viimeksi.

                      Hemin kikka oli kyllä toimiva tossa. Kädet on kyllä kipeät tosta muiluttamisesta ja letkujen hieromisesta Mutta pääasia että tuli kuntoon.
                      Last edited by MarcusV; 19-03-2008, 12:08.

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎