Announcement

Collapse
No announcement yet.

M5 Laatikon ujellus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • suomas
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2003
    • 597
    • Hämeenkyrö

    M5 Laatikon ujellus

    Elikkäs joku kokenu jos osaisi kertoo kuinka vaarallista on kun M5 -89 3.6 laatikko ujeltaa 1-3 vaihteilla oikeastaan kokoajan ?? Jotain pientä suuntaa antavaa infoa kauan kestää, entä laatikon korjauttaminen?? hintaa??

    Ujellus ei ole ihan mielettömän kova ja autolla ajettu n.250tkm
    Benareilua vuodesta 1998..
  • dantte
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2003
    • 1532
    • Helsinki

    #2
    no jos se ujeltaa nii sehän tarkoittaa että silmälaakeri on kulunut??

    Comment

    • Kaasuttaja
      Bimmer Fanatic
      • Jun 2003
      • 211
      • Rajalla

      #3
      Eikö se ujellus kuulu asiaan.. sehän on suorilla hammasrattailla verrattuna normaaliin vinohampaiseen? jeeesnöy!?
      Pitää olla veekasi

      Comment

      • Saku
        Bimmer Fanatic
        • Nov 2002
        • 343
        • Jkl

        #4
        Kaikki vaihteet vinoilla rattailla sekä 6 synkkaa. Eli ihan perheauton aski paitsi vahvempi.
        E30 "339" 1380hv - E30 "316" 749hv - E36 328T 505hv - 335i N54 464hv - Vette C3 LS TT 1210hv - Vette C6 TT 1022hv- R-Motorsport

        Comment

        • O-K
          Bimmer Rookie
          • May 2004
          • 77
          • Espoo

          #5
          Kohta rupee vinkumaan jokainen vaihde. Mulla oli ihan sama, ite en ainakaa huomannu että ois mitää käytännön haittaa, mutta sit rupes rutisemaa joka vaihde samasta laatikosta niin vaihdon sit koko laatikon
          MB C32 AMG

          Comment

          • Saku
            Bimmer Fanatic
            • Nov 2002
            • 343
            • Jkl

            #6
            Originally posted by O-K
            vaihdon sit koko laatikon
            Onkos kenelläkään niitä rikkinäisiä M5 askeja lojumassa? Omaan on uuden osat rikkinäisten tilalle, mutta jostain varaosa-askista voisi laitella parempia osia tekniikalla "kahdesta huonosta yksi hyvä".
            E30 "339" 1380hv - E30 "316" 749hv - E36 328T 505hv - 335i N54 464hv - Vette C3 LS TT 1210hv - Vette C6 TT 1022hv- R-Motorsport

            Comment

            • 535_M5
              Bimmer Fanatic
              • Aug 2004
              • 221
              • Masku

              #7
              onhan semmonen

              mullahan jäi se pikkuvikanen(kolmosen synkro rapsahtaa) M-laatikko kun vaihdoin ehjään! ei tainnut vastaus kyselyysi tulla perille, vai oliko hinta liian kova

              Comment

              • O-K
                Bimmer Rookie
                • May 2004
                • 77
                • Espoo

                #8
                No voin mä ton tosta suht huokeella myydä.
                MB C32 AMG

                Comment

                • MikkoV
                  Bimmer Fanatic
                  • Jan 2003
                  • 631
                  • Sastamala

                  #9
                  Toi ulina tulee aika usein takavetoisessa sivuakselin laakereista, nelonen kun on suora vaihde niin sillä ei pidä, jos on siitä niin ei kallis remontti osien puolesta tehdä jos itsellä yhtään pysyy avaimet kädessä.
                  E70 3.0SD -08
                  .................................................. ................................
                  Autoviitala Drift Team, Chevrolet Camaro RS 6.2 LS3 S/C -70

                  Comment

                  • Saku
                    Bimmer Fanatic
                    • Nov 2002
                    • 343
                    • Jkl

                    #10
                    Re: onhan semmonen

                    Originally posted by 535_M5
                    ei tainnut vastaus kyselyysi tulla perille, vai oliko hinta liian kova
                    Ei ole tullut perille. Pistä tarjous tulemaan [email protected]. O-K: laita myös tietoa tulemaan.

                    Itsellä tosiaan purettuna hankittu aski, joka rikkoi nyt yhden laakerin sekä holkin. Uudet ovat odottamassa, mutta sen verran tuon availussa on vaivaa että kuluneempia mielellään vaihtaisi parempiin. Mitään selvästi viallista tai liikaa kulunutta ei pitäisi olla, mutta Maximum Attack -vaihdossa löytyi kyllä uusia vaihteita kakkosen ja pakin väliltä Tuo 316TT tahtoo joka tapauksessa syödä vetolaitteiden osia ja askihommiin voi joutua jatkossakin, siispä varaosa-aski olisi tervetullut.
                    E30 "339" 1380hv - E30 "316" 749hv - E36 328T 505hv - 335i N54 464hv - Vette C3 LS TT 1210hv - Vette C6 TT 1022hv- R-Motorsport

                    Comment

                    • SledgeHammer82
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2004
                      • 1651
                      • Pk-seutu

                      #11
                      Originally posted by Saku
                      Kaikki vaihteet vinoilla rattailla sekä 6 synkkaa. Eli ihan perheauton aski paitsi vahvempi.
                      Onko toi faktaa? -89 ainakin peruslaatikoissa oli ykkönen suorilla hampailla. Ja DTM-autoissa nyt ainakin kaikki vaihteet olivat suorahampaisia.

                      Comment

                      • Saku
                        Bimmer Fanatic
                        • Nov 2002
                        • 343
                        • Jkl

                        #12
                        Originally posted by SledgeHammer82
                        Onko toi faktaa? -89 ainakin peruslaatikoissa oli ykkönen suorilla hampailla. Ja DTM-autoissa nyt ainakin kaikki vaihteet olivat suorahampaisia.

                        Odotappas kun varmistan iltasella tallilta puretusta askista. Aski on vanhempi versio. Versio vaihtui 86 kesken vuotta. Lähinnä synkkarenkaiden halkaisija on suurempi, ehkä muitakin pieniä eroja. En usko että vino/suorahampaisuudessa on eroja.

                        Mitä tarkoitat perusaskilla? E34 M30 eli Getrag 260?
                        E30 "339" 1380hv - E30 "316" 749hv - E36 328T 505hv - 335i N54 464hv - Vette C3 LS TT 1210hv - Vette C6 TT 1022hv- R-Motorsport

                        Comment

                        • Leka
                          BTCF Member
                          • Sep 2003
                          • 7701
                          • Vilppula

                          #13
                          Ainakaan 260 Getragissa ei ole ykkönen suorahampainen, tai sitten mulla on koneella ihan väärät räjäytyskuvat...
                          sigpic

                          BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


                          Comment

                          • Saku
                            Bimmer Fanatic
                            • Nov 2002
                            • 343
                            • Jkl

                            #14
                            Vilkaisin sen verran että löytyi 13kpl vinohampaisia rattaita. 10 eteen ja 3 taakse, eli kaikki ovat vinohampaisia.
                            E30 "339" 1380hv - E30 "316" 749hv - E36 328T 505hv - 335i N54 464hv - Vette C3 LS TT 1210hv - Vette C6 TT 1022hv- R-Motorsport

                            Comment

                            Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎