Heti alkuun pahoittelen, miten epäselvä tästä postista luultavasti tulee, mutta koettakaa kestää 
Elikkä ongelmana on '89 e30 4d + Cobran kauko-ohjattava keskuslukitus/käynnistyksenesto/hälytin. (Cobra Bridge 7918?)
Ja itse ongelma on seuraavanlainen:
Auton ovia normaalisti kaukkarilla lukkoon laittaessa ovet menevät lukkoon, mutta sireenistä jää kuulumaan "Piiiiip..."-ääni luultavasti loputtomiin. Ilmeisesti Cobra tekee tämän, kun joku luukku on jäänyt autosta auki. Sisävalot jäävät myöskin palamaan valojen ollessa "palaa-kun-ovi-auki-asennossa". Kuitenkin auto käynnistettäessä sisävalot sammuvat..
Noh, kaikki ovet ja luukut ovat varmasti kiinni, kaikkien (4) oven kytkimet toimivat (testattu aukomalla ovia auton ollessa käynnissä, jolloin sisävalot syttyy, niinkuin kuuluukin). Takakontin valo sammuu nappia painettaessa ja varmistettu, ettei pala myöskään kontin ollessa kiinni. Konepellin kytkimestä kerkesin senverran tarkistamaan, ettei johdot ole ainakaan irti. Bensatankin luukun lukkokin pelaa normaalisti, joskaan sillä mitään tekemistä/yhteyttä tuon hälyasian kanssa on?
Ovien lukkopesästä ovet menee kyllä lukkoon, eikä potkaise nappeja takaisin ylös, niinkuin jos joku ovi olisi "oikeasti" auki..
Yksi sekoittava tekijä ongelmassa on vielä se, että kun auton sammuttaa ja avaimen ottaa virtalukosta pois ILMAN ETTÄ AVAA OVIA, eli jää siis itse sisälle autoon, lukot/hälyt toimivat kauko-ohjaimesta täysin normaalisti. Eli ei siis piipitä tai mitään vaan menee lukkoon ja aukeaa normaalisti. Kuitenkin autosta pois noustessa, tai minkä tahansa oven avauksen ja takaisin kiinnilaiton jälkeen ongelma esiintyy..
Itselläni ei ole hälyttimistä juuri aiempaa kokemusta, enkä juuri tämän tarkemmin ole kerennyt perehtyä ongelmaan vielä. Eikä auton mukana tullut hälyyttimen ohjekirjaa tai kytkentäkaaviota tai vastaavaa, mistä voisi luntata vihjeitä. Mihinkään autosähköliikkeeseenkään en mielellään ainakaan näin aluksi turvautuisi, kun ovat niin perkeleen rahanahneita.
Saako tuota Cobraa "nollattua" jotenkin ja jos, niin meneekö jollain tavalla asetukset tms. sekaisin?
Voisiko noiden aiempien seikkojen/testailuiden perusteella poissulkea ovien & takakontin kytkinten viat ja ruveta keskittymään tarkemmin konepellin kytkimeen, vai onko tähänkin ongelmaan jollain joku liiankin yksinkertainen selitys?
Niinjuu, ja ongelma ilmeni ensimmäisen kerran kun tulin töistä kotiin ja kävin ovia laittamaan lukkoon. Aamulla/päivällä pelasi normaalisti, elikkä tällä välin ei avattu kuin kuskin ovea.. Köyhä olohan tässä tulee, kun pitää sitä avainta lukkopesässä vääntää että saa ovet auki
..eikä sinne autoon oikein näe mennäkään, kun täytyy sisävalot pitää pois päältä.

Elikkä ongelmana on '89 e30 4d + Cobran kauko-ohjattava keskuslukitus/käynnistyksenesto/hälytin. (Cobra Bridge 7918?)
Ja itse ongelma on seuraavanlainen:
Auton ovia normaalisti kaukkarilla lukkoon laittaessa ovet menevät lukkoon, mutta sireenistä jää kuulumaan "Piiiiip..."-ääni luultavasti loputtomiin. Ilmeisesti Cobra tekee tämän, kun joku luukku on jäänyt autosta auki. Sisävalot jäävät myöskin palamaan valojen ollessa "palaa-kun-ovi-auki-asennossa". Kuitenkin auto käynnistettäessä sisävalot sammuvat..
Noh, kaikki ovet ja luukut ovat varmasti kiinni, kaikkien (4) oven kytkimet toimivat (testattu aukomalla ovia auton ollessa käynnissä, jolloin sisävalot syttyy, niinkuin kuuluukin). Takakontin valo sammuu nappia painettaessa ja varmistettu, ettei pala myöskään kontin ollessa kiinni. Konepellin kytkimestä kerkesin senverran tarkistamaan, ettei johdot ole ainakaan irti. Bensatankin luukun lukkokin pelaa normaalisti, joskaan sillä mitään tekemistä/yhteyttä tuon hälyasian kanssa on?

Ovien lukkopesästä ovet menee kyllä lukkoon, eikä potkaise nappeja takaisin ylös, niinkuin jos joku ovi olisi "oikeasti" auki..
Yksi sekoittava tekijä ongelmassa on vielä se, että kun auton sammuttaa ja avaimen ottaa virtalukosta pois ILMAN ETTÄ AVAA OVIA, eli jää siis itse sisälle autoon, lukot/hälyt toimivat kauko-ohjaimesta täysin normaalisti. Eli ei siis piipitä tai mitään vaan menee lukkoon ja aukeaa normaalisti. Kuitenkin autosta pois noustessa, tai minkä tahansa oven avauksen ja takaisin kiinnilaiton jälkeen ongelma esiintyy..
Itselläni ei ole hälyttimistä juuri aiempaa kokemusta, enkä juuri tämän tarkemmin ole kerennyt perehtyä ongelmaan vielä. Eikä auton mukana tullut hälyyttimen ohjekirjaa tai kytkentäkaaviota tai vastaavaa, mistä voisi luntata vihjeitä. Mihinkään autosähköliikkeeseenkään en mielellään ainakaan näin aluksi turvautuisi, kun ovat niin perkeleen rahanahneita.

Voisiko noiden aiempien seikkojen/testailuiden perusteella poissulkea ovien & takakontin kytkinten viat ja ruveta keskittymään tarkemmin konepellin kytkimeen, vai onko tähänkin ongelmaan jollain joku liiankin yksinkertainen selitys?

Niinjuu, ja ongelma ilmeni ensimmäisen kerran kun tulin töistä kotiin ja kävin ovia laittamaan lukkoon. Aamulla/päivällä pelasi normaalisti, elikkä tällä välin ei avattu kuin kuskin ovea.. Köyhä olohan tässä tulee, kun pitää sitä avainta lukkopesässä vääntää että saa ovet auki


Comment