Announcement

Collapse
No announcement yet.

luistonesto herjaa..

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Janza182
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2002
    • 4988
    • 013

    luistonesto herjaa..

    jep jep!

    Eli ei kummonen vika tos pirssis mitä tässä meinaan hommata mut kummiski...

    Auto on E38 740ia ja siinä silloin tällöin (lue kerran kuussa tyyliin) jää toi luistoneston valo palaa käynnistyksen jälkeen eikä sammu napista. Mut yleensä se sammuu sitten ku sammuttaa auton ja käynnistää uudestaan. Sitä en oo vielä päässy testaa ett toimiiko toi luistonesto sitten tuolloin ku se valo jää palaa. Yleensä tämä ilmenee vielä siten ett autolla on ajettu pitkä matka ennen sammuttamista.. Liekkö sattumaa toi sitten :?:
  • bavaria:39
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2004
    • 323
    • Kotka

    #2
    Noniin, eli E39:ssä oli sama vika ja järjestelmänä ASC+T.

    Ensinnäkin käy läpi jokaisesta pyörästä abs-sensorit, pahimmassa tapauksessa koko höskä, eli sensori, murtuu, muovista kun on tehty.

    Mutta tuo, että valo palaa silloin tällöin on samanlainen kuin allekirjoittaneella ja vika löytyi merkkihuollon testerillä.

    Se vika oli tämä kaasuläpän jonkinlainen ohjainmoottori, joka työskentelee ASC:n auton moottorin tehoa rajoittavan ominaisuuden hyväksi, tässä on kuva:




    Osa on numero 16, ja jos katsot tarkemmin, niin siinä näkyy "repair kit" pullistuma siinä alla, itsellä ei tälläistä ollut ja tämä osa siis hajosi. Se,että on olemassa repair kittejä myynnissä viittaisi jonkinlaiseen tyyppivikaan.
    Tarkalleen ottaen siitä oli hajonnut muovinen ratas sisältä, itse moottori toimi hyvin.

    En raaskinut ostaa uutta osaa, olisi maksanut mansikoita, vaan avasin dremelillä tuon alaosan siististi auki, jolloin keräsin sen valkoisen ison rattaan osat talteen, laitoin pikaliimalla kasaan ja vielä kuumaliimaa varmistukseksi rattaan "sisään"(pieni kerros, tukemaan sitä)

    Hommahan toimii niin, että se ratas saa kovan kolauksen joka kerta kun se joutuu töihin, eli heti kun ASC päättää rajoittaa koneen tehoja.
    Siitä lähtee vajeri kaasuläpälle ja sitä se rykii edestakaisin.

    Kun kytket virrat päälle, niin tuo moottori tekee harjoitusliikkeen ja siitä se sitten päättelee, että onko osa elossa vai ei.

    E39:ssä on osa muuten sama, mutta tässä on jostakin syystä mainittu tuo repair kitin saatavuus:



    Sitten jos paljastuu, että juuri tuo on vikana, ja korjaat sen itse, niin muista laittaa oikein kunnolla kuumaliimaa siihen saumaan, josta olet tuon alaosan avannut esim. dremelillä, näin estyy veden ja kosteuden pääsy siihen.

    Mutta ensiksi sun pitää ottaa selville se, että mistä homma kusee, testeri ja vikaluku olisi paras vaihtoehto näin alkuun....

    Comment

    • bavaria:39
      Bimmer Fanatic
      • Jul 2004
      • 323
      • Kotka

      #3
      Uhm, näin tarkemman lukemisen jälkeen huomasinkin, että Sinulla ei ole tuota autoa... no, tietävätpä ainakin ne, joilla tuo ongelma on/tulee, että mikä osa on mahdollisesti hajalla....

      Niin ja joskus auttaa auton boottaus, eli akku pois vähäksi aikaa ja sitten sulakkeiden tarkistus.

      Comment

      • Janza182
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2002
        • 4988
        • 013

        #4
        hmm... tuossa oli kyll paljon inffoa ja voihan se olla samassa paikassa se vika! Pitääpäs käydä kyseistä autoo näyttää johdon päässä ku vika on päällä 8)


        KIITOS :!:

        Comment

        Working...
        X
        😀
        🥰
        🤢
        😎
        😡
        👍
        👎