Moikka,
Vaihdoin tuossa totaallisesti sököksi menneen kytkimen viime viikonloppuna, tosin se luistikin jo valmiiksi. Paineasetelma oli aivan finaalissa, vain yhdestä kohtaan enään kiinni paineasetelmassa, onneksi ei tullut sieltä silmille, jenkoja kun oli yli 6000RPM kun "kämähti".
Onneksi oli jo varulta uusi kytkin, ostin sen täältä. SB153 E23/735:een, Petteri U:n (Uutekki) kautta sen hommasin.
Kytkin pelaa hienosti, ei siinä mitään. Huomattavasti paremmin kuin oletin, vaikka "ultimate street/strip" kytkin onkin. Tuo "jousitettu" kytkinlevy lienee asiaa. Eli siinä mielessä ostos oli onnistunut. Lupailivat 720Nm pitoa, mutta pitänee ajaa se ensin "sisään" (n. 1000km) ennenkuin pääsee testaamaan lupauksia. Hintaluokaltaan se meni samoihin kuin Sachsin M5:n (3.6L) kytkytin.
Mutta nyt tuli kehiin uusi "fiitseri", ominaisuus joka lienee ollut jo ennenkin mutta vanha luistava kytkin peitti sen onnistuneesti alleen.
Eli perä tahtoo "pompottaa", tuntuu kuin oikea takarengas hyppisi (ja saattaapa todella hyppiäkin) kun kytkimen vapauttaa ja se sattuu "puraisemaan" vähän tehokkaammin. Mikähän voisi olla vaivan nimi?
Ei huvittaisi alkaa vaihtamaan osaa kerrallaan, kunnes viimeistä osaa vaihdaessa huomaa että "tämähän se olikin syynä", eikä mennyt kuin satoja €'ja kun uusi turhaan sitä sun tätä.
Kaikki kommentit tervetulleita.
t: Timo
Vaihdoin tuossa totaallisesti sököksi menneen kytkimen viime viikonloppuna, tosin se luistikin jo valmiiksi. Paineasetelma oli aivan finaalissa, vain yhdestä kohtaan enään kiinni paineasetelmassa, onneksi ei tullut sieltä silmille, jenkoja kun oli yli 6000RPM kun "kämähti".
Onneksi oli jo varulta uusi kytkin, ostin sen täältä. SB153 E23/735:een, Petteri U:n (Uutekki) kautta sen hommasin.
Kytkin pelaa hienosti, ei siinä mitään. Huomattavasti paremmin kuin oletin, vaikka "ultimate street/strip" kytkin onkin. Tuo "jousitettu" kytkinlevy lienee asiaa. Eli siinä mielessä ostos oli onnistunut. Lupailivat 720Nm pitoa, mutta pitänee ajaa se ensin "sisään" (n. 1000km) ennenkuin pääsee testaamaan lupauksia. Hintaluokaltaan se meni samoihin kuin Sachsin M5:n (3.6L) kytkytin.
Mutta nyt tuli kehiin uusi "fiitseri", ominaisuus joka lienee ollut jo ennenkin mutta vanha luistava kytkin peitti sen onnistuneesti alleen.
Eli perä tahtoo "pompottaa", tuntuu kuin oikea takarengas hyppisi (ja saattaapa todella hyppiäkin) kun kytkimen vapauttaa ja se sattuu "puraisemaan" vähän tehokkaammin. Mikähän voisi olla vaivan nimi?
Ei huvittaisi alkaa vaihtamaan osaa kerrallaan, kunnes viimeistä osaa vaihdaessa huomaa että "tämähän se olikin syynä", eikä mennyt kuin satoja €'ja kun uusi turhaan sitä sun tätä.
Kaikki kommentit tervetulleita.
t: Timo
Comment