Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ilmamäärämittarin muuttaminen kuumalanka-tyyppiseksi

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Patriot
    Bimmer Fanatic
    • Jun 2007
    • 274

    Ilmamäärämittarin muuttaminen kuumalanka-tyyppiseksi

    Haluaisin vaihtaa M30B30-tekniikan läppämallisen ilmamäärämittarin kuumalankatyyppiseksi. Joku amerikanpaja myi performance-henkistä konversiokittiä heidän omalla tuotteellaan. Itselle riittäisi ihan Boschilainen tilalle kun hintakin on neljännes amerikan tuotteesta.

    Joku on varmasti asiaa aikaisemminkin miettinyt. Onko kyseinen muutos mahdollinen tai järkevästi toteutettavissa? Jos ei, niin miksi?
    E39 540iA M62TUB44
  • djd1mm
    Bimmer Rookie
    • Oct 2006
    • 123
    • Salo

    #2
    Itselläkin käynyt mielessä

    Mahtoikohan se jenkki olla Miller Performance.. Jos en väärin muista niin joku briteissäkin kyhää noita..

    Kyllähän sillä ainakin e34 535i:n pitäs saada melkoista potkua persuksiinsa. Olettaisin että lähes suurin tehosyöppö tuossa M30 koneessa on juuri tuo ilmanvastusta aiheuttava kaasuläppä (Varsinkin kun meni putkenkin jo pilaamaan 2.5":lla läpivirtaavalla)

    Ei tuohon taida muita laillisia virikkeitä oikein saadakkaan kun on vähäpäästöinen, muutenhan sillä luukulla ei ole pa***nkaan väliä kun heittää remmiahtimen kylkeen niin ei paljon luukut tai läpät enään haittaa

    Itse olisin siis erittäin kiinnostunut moisesta projektista, jos vaikka 10hp/Nm sais tehoja ja herkkyyttä roppakaupalla lisää..

    Se hintahan tuossa ratkaisee kun ei viitsis ostaa 1ke 10hp.. tekis 100EUR/hp mikä ei järin halpaa kun autot kin alkaa olla parin tonnin hinnoissa
    Raasing > BMW 535i 1992 M30B35 > Gummit meni

    Comment

    • ^^tony
      Bimmer Rookie
      • Jan 2006
      • 74
      • Raahe

      #3
      Tuolta vois ainaki tilata sen miller performancen kitin http://store.nexternal.com/shared/St...t=products.asp
      Ja näytti tuolla olevan myös asennusohje pdf:nä http://www.carrindustries.com/Downlo...maf_manual.pdf

      Comment

      • ^^tony
        Bimmer Rookie
        • Jan 2006
        • 74
        • Raahe

        #4
        Joku tehnyt kyseisen muunnoksen tuolla foorumilla, tosin m20 koneeseen mutta johdotukset periaatteessa samat kuin m30. http://www.e30clubsa.co.za/forum/viewtopic.php?t=1021
        Vaatii ilmeisesti myös lastun ohjelmointia, että saa toimimaan kunnolla.
        Arvot e36 328:n siemensin MAF:lla (p/n 1 703 275) aika lähellä 535:n ilmamäärämittarin arvoja, mikäli oikeen ymmärsin...

        Comment

        • djd1mm
          Bimmer Rookie
          • Oct 2006
          • 123
          • Salo

          #5
          Kiitoksia, on se mukavaa että joku jaksaa kaivella

          Kiitoksia vaan kun itse ei ehdi googlettamaan (siis ei osaa ) niin on se hyvä että joku viitsii eli kiitoksia neuvoista ja linkeistä.

          Kyllähän se näin on että pikkasen ne arvot heittää ja ilmeisesti se MAF saa enemmän tavaraa sisään joka vaikuttaa suoraan siihen että todennäköisesti vakio ECU:lta loppuu konstit kesken. Tosin onhan tuo Voimaa.com -palvelu joka ronkkii vakio ECU:n karttoja ilmeisesti dynolla. Voi siis vaikka viritellä tuon 328:n MAF:n paikalleen, körötellä sinne ja säädättää ECU:n toimimaan vaikka 98 bensalla niin eiköhän se toimi ihan samalla tavalla kuin tuon piggy-back systeemin kanssa, tehojakin siitä näemmä sais ihan hyvin...

          Pitääpä kattella noita osien hintoja

          Njooh, pitää ensin saada tuo kaasarihirmu 318 rullaavaksi tuosta pihalta.. Venttiilinvälykset hakusessa ja pitäis vesipumppukin vaihtaa jos vain olis se 32mm avain.

          Ööm, tulipa tuo kateltua niin sehän on halvempi se Miller Performancen kalikka kun tuo orggis 2.8L MAF.. Njoo, pitääpä kysellä romiksilta. Tjaa, se olis romiksella 100-150€.. 523i:ssä näemmä sama palikka. Siihenpä ei varmaan muuta tarvitse kuin joku putki/letku sen orggis haitarimutkan tilalle ja ehkä uusii samalla sen MAF:lta kaasuläpälle menevän letkun samalla eli osa 13541722847 ~30eur. Hiemanhan tuossa on kolvailua mutta pitänee pistää osat tilaukseen.. Jos olis varaa joskus ne maksaakin
          Last edited by djd1mm; 18-04-2008, 16:01. Reason: Ööm, maksaapi aika palajon..
          Raasing > BMW 535i 1992 M30B35 > Gummit meni

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎