Announcement

Collapse
No announcement yet.

Vanoksen toiminta?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • spyke
    Bimmer Rookie
    • Aug 2006
    • 125
    • Helsinki

    Vanoksen toiminta?

    Taitaa olla vähän spede kysymys, mutta toi mun 525-93 vanoksella kiihtyy toisinaan paremmin ja toisinaan taas ei. Eron huomaa, kun pitää kiekat valmiiksi jossain +3000rpm kun lähtee kiihdyttää niin lähtee ihan ok. Jos taas lähtee tyhjäkäynniltä, niin tuntuisi piristyvän vasta +5000rpm. Sama ilmiö tuntuu vaihdettaessa. Siis kun kaasun nostaa vaihdon ajaksi, niin ei vittu mee taas mihinkää!
    (en siis tietenkää ole koittanu vaihtaa kaasu pohjassa, vaan vrt ilman vaihtamista)

    Miten toi vanos toimii? Tunnistaako kaasun asennon, kierrokset, sähkösesti, öljynpaineella?:think
    E38 728 -99
  • spyke
    Bimmer Rookie
    • Aug 2006
    • 125
    • Helsinki

    #2
    Itse itselleni vastaten. Toimii öljynpaineella tuossa M50B25 koneessa. Onko muilla ollut vastaavaa ongelmaa menon haluttomuudessa? Koneessa on öljyinä n. 5000km ajetut Mobilin rally formula 5W/50, joten niistä tuskin on kiinni.
    Mukavaa olisi jos saisi myös esimerkkejä, että Vanos toimii kellon tarkasti ja kirii menoa tasan 3500rpm:n kohdalla kuten sen ilmeisesti pitäisi.
    Nyt kun en tiedä onko tuo normaalia ton ikäiselle autolle vai what...
    E38 728 -99

    Comment

    • _nixu_
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2006
      • 8972
      • Kellokoski

      #3
      Viallinen nokka-akselin asentoanturi aiheuttaa myös tehonpuutetta alakierroksilla. Onko vikakoodit luettu?
      E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

      Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

      Comment

      • spyke
        Bimmer Rookie
        • Aug 2006
        • 125
        • Helsinki

        #4
        Selitin ehkä vähän epäselvästi, jopa omasta mielestänikin.
        Ropleema ei ole niinkään se, etteikö auto menisi kuten tommosen pitääkin alakierroksilla. Pikemminkin ropleemana on tuo "piristymis" kierrosten vaihtelu.
        Eli esim. jos tulee motarille liittymästä 3. vaihteella. Kiekat on kokoajan jossain 3-4krpm, niin sillon auto lähtee hienosti. Jos taas lähtee kiihdyttämään vaikka 1000 rpm ylöspäin, niin meno piristyy vasta ehkä 5000rpm kohilla. Sitä ennen on semmosta vähän tahmasta.
        E38 728 -99

        Comment

        • _nixu_
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2006
          • 8972
          • Kellokoski

          #5
          Ok.
          Itsellä vaan oli saman suuntaisia oireita aikoinaan e39:ssä ja ne korjaantuivat nokantunnistimen vaihdolla. Välillä pelasi normaalisti ja toisena päivänä ei tuntunut kiihtyvän kunnolla ennenkuin oli +4000 kierrosta.
          E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

          Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎