Announcement

Collapse
No announcement yet.

530D takaäänenvaimennin

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Venom
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2002
    • 623
    • Vantaa

    530D takaäänenvaimennin

    Eli eli, muistan jostakin kuulleeni huhuja, että diesel autossa ei tulisi käyttää bensa-autoon tarkoitettuja äänenvaimentimia, onko jollakin faktatietoa pitääkö tämä paikkaansa ja miksi?

    Tekisi mieli hommata tuollaiseen E39 M-sport dieseliin fiksumpi takavaimennin, kun jotenkin rikkoo perän ilmettä tuo alaspäin kääntyvä torvi, varsinkin kun m-puskurin kanssa tuo vielä näkyy..

    Vaihtoehtojahan löytyy oikein dieseliin tarkoitettuna ainakin Hamannilta ja Eisenmanilta mutta hintalappua katsoessa jotenkin kiinnostus lopahtaa (n. 800 eur.)

    Kertookapas mitä vaimenninta suosittelette tuohon? 2:lla noin 76mm ulostulolla olevaa "plug & play" tyyppistä ratkaisua etsiskelen..
  • Litium
    Bimmer Rookie
    • Jun 2007
    • 43
    • Helsinki

    #2
    PöRiNää

    Terve
    Itse suunnittelen ihan samaa, mutta aijon vaan tehdä tuplaputkiston taakse rosterista. Ei maksa ku oman vaivan. Murinat ei nouse suuresti mutta kutonen tulee mukavasti esille.
    -r-

    Comment

    • VilleW
      Bimmer Fanatic
      • Mar 2003
      • 469
      • Turku

      #3
      Saman ongelman kanssa itsekin tuskailen. Onko Turun seudulla sopivaa liikettä tai miksei näppärää yksityistäkin joka tuollaisen putken muokkauksen tekisi? Pörinää en siis tarvitse lisää, ainoastaan paremman ulkonäön.
      Ex Bemut:
      i3 REx -14
      F15 xDrive40e -16
      E71 X6 3.0 Sport -11
      F10 525d x-Drive M-Sport -12
      E70 X5 3.0sd -08
      F36 418d Gran Coupe
      F30 316d -12
      E93 320i -08
      E70 X5 3.0d Sport -07
      E53 X5 3.0d Sport -04
      E61 530dA M-Sport individual -06
      E39 530dA touring -02 M-Sport 2
      E30 320i cabriolet -92 "kesämopo"
      E46 330i touring -01
      E36 328i Coupe -97
      E30 325i cabriolet -87
      E30 316 -83 → 2.1 TIC M3 look
      E21 318i -81

      Comment

      • mie
        Bimmer Fanatic
        • Nov 2007
        • 219

        #4
        [quote=Venom;1215236]Eli eli, muistan jostakin kuulleeni huhuja, että diesel autossa ei tulisi käyttää bensa-autoon tarkoitettuja äänenvaimentimia, onko jollakin faktatietoa pitääkö tämä paikkaansa ja miksi?
        ei pitäs olla mitään väliä onko bensan vai dieselin vaimennin. vanhemmissa dieseleissä on semmonen ongelma et kun laittaa läpivirtaavan vaimentimen esim.simons nii nissä on niin pienet reijät sisällä reikäputkessa et ne nokevuu tukkoon ja äänet isonee elikkäs siitä tulee periaatteessa suora putki.

        Comment

        • muuris
          BTCF Member
          • Aug 2002
          • 3501
          • Jyväskylä

          #5
          Sen verran väliä on, että dieselit käy pienemmillä kierroksilla kuin bensat keskimäärin --> vaimentimen tulis toimia matalammilla taajuuksilla. VNT -ahdetut dieselit (mukaanlukien 530d) on yleensä verrattaen hiljaisia jo sillä suoralla putkella.

          Kovin helposti ei niistä simonsseistakaan saa reikiä tukkoon vaikka löpöä annostellaan koneeseen soppakauhalla
          E30 325iX '86
          Instagram

          Comment

          • mie
            Bimmer Fanatic
            • Nov 2007
            • 219

            #6
            kyllä minä ainaki oon saanu ihan helposti ne reiät tukkoon.

            Comment

            • ongelmalapsi
              Bimmer Enthusiast
              • May 2006
              • 1063
              • Hämeenlinna

              #7
              Eipä tuolla käytännön välilä ole. kyllä ne karstat sieltä lähtee kun antaa monoa itellä sama projekti kohta edessä..
              -Hämeenlinnan Hinauspalvelu 0400-982944/24H
              -Ovien avaukset/Tankin tyhjennykset
              -Voimaa.com Ohjelmoinnit
              -Vikakoodien lukua/Ohjelmoinnit
              -Ilmastointi huolto alkaen 69€
              Ei ole sellaista ongelmaa, jota ei raaka voima ja tekninen tietämättömyys ei ratkaisisi.
              GMC Topkick C6500 rollback -95
              Ford F-350 4X4 Wrecker -97
              E46 330xiA -02
              Chrysler neon -99

              Comment

              • Thuppu
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2007
                • 3626
                • Seinäjoki

                #8
                Originally posted by Litium View Post
                Terve
                Itse suunnittelen ihan samaa, mutta aijon vaan tehdä tuplaputkiston taakse rosterista. Ei maksa ku oman vaivan. Murinat ei nouse suuresti mutta kutonen tulee mukavasti esille.
                -r-
                Tuollee itse toteutin:



                Pönttö vaihtui myös, mutta olis voinu laittaa suoran putken, on sen verta hiljaset äänet vielä... pikkaisen murina kuuluu selvemmin kuin orkkispöntöllä.
                BMW 740iA "ALPINA"
                BMW 320d Touring e91 "M-Sport"
                Audi UrS4 2.2 20vt Twincharged @624hv/737Nm
                Audi 80q b4 2.2 20vt @488hv/620Nm

                Comment

                • Venom
                  Bimmer Fanatic
                  • Oct 2002
                  • 623
                  • Vantaa

                  #9
                  Niin no hakusessa olis tosiaan valmis ratkaisu, mitenkäs eroaa M-puskuriin ja tavalliseen tarkoitetut vaimentimet, kun nekin on näköjään eriytetty ainakin Supersprintillä ja Eisenmannilla..

                  Comment

                  • Thuppu
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2007
                    • 3626
                    • Seinäjoki

                    #10
                    Originally posted by Venom View Post
                    Niin no hakusessa olis tosiaan valmis ratkaisu, mitenkäs eroaa M-puskuriin ja tavalliseen tarkoitetut vaimentimet, kun nekin on näköjään eriytetty ainakin Supersprintillä ja Eisenmannilla..
                    M-puskurissa ulostulon paikka on ainakin hiukan keskemmällä kuin vakiopuskurissa.
                    BMW 740iA "ALPINA"
                    BMW 320d Touring e91 "M-Sport"
                    Audi UrS4 2.2 20vt Twincharged @624hv/737Nm
                    Audi 80q b4 2.2 20vt @488hv/620Nm

                    Comment

                    • Venom
                      Bimmer Fanatic
                      • Oct 2002
                      • 623
                      • Vantaa

                      #11
                      Eli normaalipuskurille tarkoitetut vaimentimet ei istu hyvin..? vai?

                      Comment

                      • Thuppu
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2007
                        • 3626
                        • Seinäjoki

                        #12
                        Originally posted by Venom View Post
                        Eli normaalipuskurille tarkoitetut vaimentimet ei istu hyvin..? vai?
                        Ei ainakaan mun M-sport puskurin M5 diffuusori sopinut paikoilleen vakiopöntöllä. Toki siinä oli 100mm ulostulo... Kuva.
                        BMW 740iA "ALPINA"
                        BMW 320d Touring e91 "M-Sport"
                        Audi UrS4 2.2 20vt Twincharged @624hv/737Nm
                        Audi 80q b4 2.2 20vt @488hv/620Nm

                        Comment

                        • henri
                          BTCF Member
                          • Aug 2002
                          • 5752
                          • Kiuruvesi/Iisalmi

                          #13
                          Itekkin tullut siihen lopputulokseen ton putkiston osalta, että täks kesäks tulee Supersprintin takavaimennin mallia , 330d, pitää vielä kysyä ja kattoo, että käy tohon M-Sporttiin, hintaa kuitenkin yli 500e , mutta ei jaksa ite rueta värkkämään mitään tarvikepönttöö ja erillisiä päitä...Pitäs just saada sellanen bolt-on tyyppinen vaimennin. Ei tota vakioo jaksa katella enää

                          Sitte joskus teettää kokonaan uus putkisto rosterista, kunhan ollaan siellä asti, että alkaa isommat muutokset autoon...varmaan joku versio 3 (näkee sitten)
                          Nykyään E46 330Cd M-Sport II -03
                          Ex. E30 320i 2d GTS -88


                          E46 330Cd (projekti V.2)


                          ----------------------------

                          Comment

                          • Litium
                            Bimmer Rookie
                            • Jun 2007
                            • 43
                            • Helsinki

                            #14
                            tere

                            Voin vaikka tehä (M-malli) muutaman ylimääräisen takaputkiston samalla kun omaani värkkään. Pistän vaikka sopuhintaan tänne sit myyntiin. Ja laatuhan on priimaa ei mitään amis väsäystä. !

                            Tarkotus olis tehä semmonen takapään ratkasu että molemmille puolille tuplaputkisto niin että molemmista pöntöistä tulee kaasua yhtä paljon, ja niin että ratkaisu on helppo asentaa M-puskuriin alkuperäisen tilalle. Tosin M-puskurissa joutuu leikkaamaan toiselle puolelle samanlaisen reijän kun toisella puolella on.
                            -RaH-

                            Comment

                            • VilleW
                              Bimmer Fanatic
                              • Mar 2003
                              • 469
                              • Turku

                              #15
                              Mulle riittäisi ulostulo yhdeltä puolelta mutta siisteillä tuplapäillä. Samaan tyyliin kuin on esim. 330i:ssä.
                              Litium: Missäs päin Suomea tuollaisia värkkäät, olisin kyllä kiinnostunut jos haluat tehdä mullekin haluamani muutokset.
                              Ex Bemut:
                              i3 REx -14
                              F15 xDrive40e -16
                              E71 X6 3.0 Sport -11
                              F10 525d x-Drive M-Sport -12
                              E70 X5 3.0sd -08
                              F36 418d Gran Coupe
                              F30 316d -12
                              E93 320i -08
                              E70 X5 3.0d Sport -07
                              E53 X5 3.0d Sport -04
                              E61 530dA M-Sport individual -06
                              E39 530dA touring -02 M-Sport 2
                              E30 320i cabriolet -92 "kesämopo"
                              E46 330i touring -01
                              E36 328i Coupe -97
                              E30 325i cabriolet -87
                              E30 316 -83 → 2.1 TIC M3 look
                              E21 318i -81

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎