Announcement

Collapse
No announcement yet.

Autoa ostamassa.. BMW 520i touring NÉUVOJA KAIVATAAN

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tommiu
    Newbiemmer
    • Apr 2008
    • 2

    Autoa ostamassa.. BMW 520i touring NÉUVOJA KAIVATAAN

    Hei Foorumilaisille.

    Kävin koeajamassa BMW 520i 1993 touring mallin ajettu 160tkm, ja kaipailisin vähän neuvoja ennen kuin sitä ajattelen ostavani.

    Auto tuntuin yllättävän laiskalle vaikka olikin kuutoskone, ja lievää naputusta kuului koneesta kylmänä ja kuumanakin ja käynnistettäessä pukkas sinistä savua aikalailla. Arveluttaa se ääni vaikka myyjä väitti venttiilien nostajien olevan ehtoolla. Onko kokemuksia venttiili rempoista ja hinnoista? Pystyykö tekemään itse vai tarviiko erityistä ammattitietoa?
  • Cell
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2004
    • 7037
    • Uusikaupunki

    #2
    Nostajaremonttiin saa varata sen tonnin (osat muistaakseni luokkaa 600e + tiivarit ja työ ym.) ja ei auta pölläyttelyyn mitenkään. 160tkm taitaa olla kohtuu kaukana todellisuudesta

    Mopo sen pitääkin olla, pieni kone.
    325i -08
    i3 REx -17
    M5 -98 Imolarot
    535i -90 N/A project (maatumassa)

    Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

    Comment

    • Vilikki
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2004
      • 6309
      • Raahe

      #3
      Originally posted by tommiu View Post
      Hei Foorumilaisille.

      Kävin koeajamassa BMW 520i 1993 touring mallin ajettu 160tkm, ja kaipailisin vähän neuvoja ennen kuin sitä ajattelen ostavani.

      Auto tuntuin yllättävän laiskalle vaikka olikin kuutoskone, ja lievää naputusta kuului koneesta kylmänä ja kuumanakin ja käynnistettäessä pukkas sinistä savua aikalailla. Arveluttaa se ääni vaikka myyjä väitti venttiilien nostajien olevan ehtoolla. Onko kokemuksia venttiili rempoista ja hinnoista? Pystyykö tekemään itse vai tarviiko erityistä ammattitietoa?
      Venttiilinnostimethan on näissä hydrauliset joka jo itsessään tuo hieman vaikeus astetta tuohon projektiin. Vaikeutta tuo myös nokka-akselien irroitus kun ne ilmeisesti ovat onttoja näissä m50 moottoreissa. Aika isoon huoltoon joutuu varautumaan jos pitää nostajat vaihtaa, kannen joutuu kuitenkin käyttämään pois jne. Ei se mikään tykki ole tuo 2l kuutoskone 1550kg painavassa autossa. Sininen savu on varmaan peräisin huonoista venttiilin ohjareista/ohjarin kumeista. Toimivana autonahan tuollainen on mukava matkakumppani, mutta kannattaa silti miettiä sitä 525 farkkuakin, kulutus matka-ajossa voi jopa olla paikoiten pienempi, suuremman väännön ansiosta. Osien hintoihin saa osviittaa vaikka motonet:in sivuilta kun hakee auton mallin mukaan. Yleisesti myös 525:set ovat varustelultaan parempia. Toki jos ei tarvitse enempää voimaa mitä tuo 520 tuottaa niin kyllä sen kanssa pärjää. Kannattaa vertailla useampiakin eri autoja, silloin saa parhaan tuntuman siittä et mikä yksilö on kunnossa ja mikä ei. Alustan kolinoita kannattaa kuunnella e34:sessa kun ne alustan osat tuntuu painon takia olevan kulutustavaraa joten niihinkin menee ylimääräistä rahaa jos kolistelee.
      BMW e36 316i Turbo Compact

      Comment

      • tommiu
        Newbiemmer
        • Apr 2008
        • 2

        #4
        Originally posted by Cell View Post
        Nostajaremonttiin saa varata sen tonnin (osat muistaakseni luokkaa 600e + tiivarit ja työ ym.) ja ei auta pölläyttelyyn mitenkään. 160tkm taitaa olla kohtuu kaukana todellisuudesta

        Mopo sen pitääkin olla, pieni kone.
        Joo taitaa tosiaan olla..parempi pysyä kaukana. Saksasta oli tuotu, varmaan todelliset kilsat +300tkm..? Kalliilta vaikuttaa remontti ei oikein enään kiinnosta.

        Comment

        • zener
          Moderator
          • Oct 2004
          • 14439
          • Oulu

          #5
          Alustaremonttiin kannattaa myös varata näiden kanssa muutama touhusatku. Itse yllätyin kuinka hiljaisesti tuon oman koslan M50B25 Vanos käy. Kylmänä pari sekunttia säksättää mutta loppuu heti kun koskee kaasuun. Nyt lämmenneillä keleillä ei oikeastaan säksätä. Vikaa siis nuissa yllämainituissa varmasti on.

          Täällähän ois kohtuu siisti 525 Touringi tarjolla. Vähän alusta remonttia kaipaa. Alatukivarret ja reaktiotangot vaihidellaan piakkoin.
          E65 730dA '04 klick
          F10 520dA '11 klick
          E34 520iA '91 klick

          Instagram


          "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎