Jees elikkä projektina on laittaa tuommoseen vm. 91 316 Bemariin Auto Gauge Smoke mallinen kierroslukumittari. Haulla ei löytynyt tähän minkäänlaista apua, joten pyydän itseäni viisaampia valaisemaan asiaa. Eli ongelma on se, että mistä saan tuon signaalin mittarille, kun puolan miinuksesta ei tule mittariin mitään eloa? Lisäksi mittarin valaistus on todella heikko ja ei reagoi mitenkään muun mittariston kirkkauden säätöön. Nämä piuhat olen (ainakin omasta mielestäni) laittanut oikein. Eli missä on mennyt pieleen?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
316 Kierroslukumittari
Collapse
X
-
Originally posted by Semiamis View PostJees elikkä projektina on laittaa tuommoseen vm. 91 316 Bemariin Auto Gauge Smoke mallinen kierroslukumittari. Haulla ei löytynyt tähän minkäänlaista apua, joten pyydän itseäni viisaampia valaisemaan asiaa. Eli ongelma on se, että mistä saan tuon signaalin mittarille, kun puolan miinuksesta ei tule mittariin mitään eloa? Lisäksi mittarin valaistus on todella heikko ja ei reagoi mitenkään muun mittariston kirkkauden säätöön. Nämä piuhat olen (ainakin omasta mielestäni) laittanut oikein. Eli missä on mennyt pieleen?
Edit: ethän vain ole ottanut mittarin maadoitusta puolan miinuksesta??Rides:
-E28 518i ´86
-Audi A6 C5 ´99
-VW T4 ´97
-
-
Muistaakseni vihreä johto oli puolan miinukselle, musta auton runkoon ja punainen +12V. Valaistukselle taisi olla vielä oma johtonsa, sen voi kytkeä punaisen kanssa samaan jos olet ottanut käyttöjännitteen valojen kytkimiltä. Voi tietysti hifistellä ja ottaa käyttöjännite virtalukolta ja valaistuksen jännite valokytkimeltä.
Comment
-
-
Juu en ole ottanut maata puolan miinuksesta. Kyllä se vaan käyntiin lähtee ihan niin kuin pitääkin. Voisikos vika sitten olla liittimissä? Kun sieltä takaa lähtee kaksi punaista (virta), kaksi mustaa (maa), vihreä (signaali) ja oranssi (mittariston valot), niin virrat on yhdistetty ja otettu samasta kohtaa ja maajohdot ovat myös yhdistetty ja laitettu vain yhteen kohtaan kiinni, eli toinen piuhoista rosvoliittimellä toiseen ja tämä kiinni kolmanteen.
Comment
-
-
Originally posted by Semiamis View PostJuu en ole ottanut maata puolan miinuksesta. Kyllä se vaan käyntiin lähtee ihan niin kuin pitääkin. Voisikos vika sitten olla liittimissä? Kun sieltä takaa lähtee kaksi punaista (virta), kaksi mustaa (maa), vihreä (signaali) ja oranssi (mittariston valot), niin virrat on yhdistetty ja otettu samasta kohtaa ja maajohdot ovat myös yhdistetty ja laitettu vain yhteen kohtaan kiinni, eli toinen piuhoista rosvoliittimellä toiseen ja tämä kiinni kolmanteen.Rides:
-E28 518i ´86
-Audi A6 C5 ´99
-VW T4 ´97
Comment
-
-
Elikkä nyt on kokeiltu tuota vihreää puolan miinukseen ja kävi niin, että kierrokset mittarissa nousivat hieman, mutta jäivät silti alle 1000. Ja kun tämän teki, niin mittari meni pimeäksi kun auto oli käynnissä, kun taas vain virrat päällä mittarin valot paloivat. Kun vihreä ei ollut kiinni mittarin valot paloivat myös auton käydessä. Eli siis ongelma on missä?
Comment
-
Comment