onks kellään tietoa 520 k-jetin nykimisestä. mikä on yleisin syy moiseen. nypyttää siinä 2500rmp mutta kun painaa kaasua reilummin niin sillon ei nypytä siis missä vika?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
nykiminen k-jet
Collapse
X
-
miten pahasti nykii? Yleensä nuo ei nyi. Toisin kuin nuo ylen "epäluottavat" sähköpruutat.
bensan puhdistin voisi olla yksi syy.
itse tutkisin kuitenkin jakajan alipainekellon. ja sitten ne moninaiset alipaineletkut. Älä ainakaan heti ala purkaa sitä määrän jakopöytää(se mistä bensaputket lähtee). En ole kokeillut, mutta sen kasauksessa voipi tulla tiivistysongelmia.
ps. onko tuo nimimerkkisi sattuma vai onko sulla oikeasti vanha 530iA?Ylinopeudesta alinopeuteen: -myyty harrasteautot. tilalla tuli harraste traktorit-
-
-
Kaverihan asustelee saman kadun varrella ku meikäläinen( tai ainakin toi kuvan auto asustelee). Taitaa tuolla autolla olla siinä kaverina samanvärinen 5-satku...
Tuosta K-jetistä ei kyl oo mitään hajuu...ja minua kun ei niinsanotut ammattimiehet kyni!
EI OLE bemaria!, ja tuskin tuleekaan...
Comment
-
-
Hei! sehän on hieno auto! (kun suodattaa puskurit pois) Onko tuo sulla ihan päivittäiskäytössä vai harrastelaitteena? En muista ennen edes Suomessa tuollaista nähneeni. Jenkeissä(mistä tuokin lienee tuotu) noita taas on vielä jonkunen.
Valitettavasti en osaa auttaa nyt tuossa nykimisongelmassa tämän enempää. mutta kyselenpä tietäviltä kun/jos niitä tapaan.Ylinopeudesta alinopeuteen: -myyty harrasteautot. tilalla tuli harraste traktorit-
Comment
-
-
Hyvässä on kunnossa, loistavassa ikäisekseen.
Joo, noi amerikan mallin puskurit ei miellytä kaikkia, ei edes amerikkalaisia. Kutsuvat niitä "tarjoilupöydyksi". Käteviä mm. retkeilyssä ja picknikeillä, ei tarvitse telttapöytää, kattaa tavarat puskurille. Tämmästä vitsiä ne itse heittää.
Mutta 5:een noi passaa huom. paremmin kuin saman ikäluoan 7:kaan.
t: Timo
Comment
-
-
Originally posted by bmw 530ia-78toi kärry on harraste ja huvi käytössä. joo toi malli on ainoa suomessa ja valm.määrä on 2524kpl. tuotu nykin vierestä connecticutista (jerry cottonin naapurista)-79. joup mäkin katan aina viinat puskurille. siittä nappaileen...
Minun tietojeni mukaan noita on ainakin 2kpl Suomessa.
Sitten semmonen homma, että vuosimallin 1978 530iA:ta on valmistettu 2523kpl, mutta mutta...
Tuo lukema sisältää VAIN siis -78 mallit ja VAIN USA 49-States versiot. Samana vuonna valmistettiin myös 1318kpl California versiota ja Yhteensä välillä 10/74-7/78 noita 530iA-malleja on valmistettu 24193kpl.
En halua väheksyä autoasi, mutta kyllä niitä on enemmän valmistettu kuin tuo mainitsemasi määrä.
Mitä taas tulee tuohon K-Jetronicin nykimiseen, niin taitaapa vika kallistua sytkäpuolelle. Tarkistapas tulpajohdot kunnolla, myös jakajankansi ja pyörijä. Myös bensapuoli kannattaa tarkistaa. Koskas suodatin on viimeksi vaihdettu?.
Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja
Comment
-
-
Originally posted by bmw 530ia-78kinnostaa niin pirusti et missäs se toinen mahtaa olla?rekisteri tietojen perusteella ja bmw club finland mukaankin ainoa..ks.bemaristi 2/2000 sivu 2. ja usa mallihan on ihan eri kuin euromalli.. eli toi malli 2523kpl
Noita USA-malleja ON VALMISTETTU ENEMMÄN KUIN 2523kpl. Luepas nyt uudestaan tuo edellinen tekstini ihan ajatuksen kanssa..
Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja
Comment
-
-
Onko tuosta euromallikin? vai tarkoitatteko te nyt sitä kilpuria eli 530ius mallia?(tai jotain sinnepäin)
vai japanin vientimallia? :lol:
eli toisin sanoen bmwkerhon tiedoissa ei näkynyt euromallia. vain 528
muualta verkosta:
BMW motorsport built three special E-12s. The first was a one off 1974 3.0 CSL engined car for Mr. Sieff (joint MD of Great Britain). The second was a low production run of 3.2 litre cars called the 533i in 1978. The third was the 1979-81 M535i, which had to be recalled to strengthen the diff boot mounting.
eli kaikenlaista voi vielä tulla vastaan :wink:Ylinopeudesta alinopeuteen: -myyty harrasteautot. tilalla tuli harraste traktorit-
Comment
-
-
Originally posted by JouskariOnko tuosta euromallikin? vai tarkoitatteko te nyt sitä kilpuria eli 530ius mallia?(tai jotain sinnepäin)
vai japanin vientimallia? :lol:
eli toisin sanoen bmwkerhon tiedoissa ei näkynyt euromallia. vain 528
muualta verkosta:
BMW motorsport built three special E-12s. The first was a one off 1974 3.0 CSL engined car for Mr. Sieff (joint MD of Great Britain). The second was a low production run of 3.2 litre cars called the 533i in 1978. The third was the 1979-81 M535i, which had to be recalled to strengthen the diff boot mounting.
eli kaikenlaista voi vielä tulla vastaan :wink:
Eikös se kilpuri ole kuitenkin alkuperäinen 528, mutta 530-koneella.
Juu, kaikenlaista voi tulla vastaan. Usein tulee esim 525, 528 tai 528i-malleja vastaan 2-ovisena.
Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja
Comment
-
-
Tää nyt vähän sivuaa meikäläisenkin ongelmaa, niin en viitsi postata uutta topiccia.
Eli kone on M10B18 K-jetillä. Ongelmat:
-saa sahata puolvuotta että auto suostuu käynnistymään kylmänä. Lupailee sillointällöin, mutta ei tahdo lähteä ei sit millään
-kylmänä käy helvetin huonosti, eikä oikein siedä kaasua
Kun kone lämpenee nämä ongelmat poistuu, mutta
-alle 4000 rpm vääntöä ei oikeen löydy ja kone pätkii
Tulpat on tosi hyvän näköiset, virranjakaja, pyörijä ja tulpanjohdot näyttää aivan uusilta. Ongelmat kylmänä viitanee rikastuksen toimimattomuuteen. Minkälainen systeemi tuossa on, en ole tarkemmin perehtynyt... Minne päin alan työkaluilla sohimaan?
Comment
-
Comment