Announcement

Collapse
No announcement yet.

Moottorin ylikuumeneminen..

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • -Teevee-
    Bimmer Rookie
    • Aug 2007
    • 54
    • Rauma

    Moottorin ylikuumeneminen..

    Totatota.. Mistä johtuu moottorin ylikuumeneminen vaikka syylarissa on jäähdytysnestettä? Tosin syylarista vuotaa vedet pihalle, mutta kuitenkin.. Kyse on e36 328i.
  • uti
    Bimmer Rookie
    • Sep 2005
    • 195

    #2
    vesipumppu

    termostaatti, paisarin korkki, kannentiiviste ym.

    Comment

    • Extra
      Bimmer Fanatic
      • Jan 2005
      • 272
      • Kurjuuden alkulähde

      #3
      Originally posted by uti View Post
      termostaatti, paisarin korkki, kannentiiviste ym.

      Ei lisättävää...

      Comment

      • zener
        Moderator
        • Oct 2004
        • 14497
        • Oulu

        #4
        Vesipumppu.

        EDIT: olikin jo mainittu tuolla viestin otsakkeessa.
        E65 730dA '04 klick
        F10 520dA '11 klick
        E34 520iA (2.8l) '91 klick

        Instagram


        "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

        Comment

        • F0Xi
          Newbiemmer
          • Nov 2003
          • 15
          • Lapinlahti

          #5
          Käytän nyt samaa topiccia oman asian kysymiseen, eli itsellänikin lämmmöt toisinaan meinaa nousta lähelle punarajaa, mutta kun kunnolla muutaman sekunnin ajan käyttää korkeilla kierroksilla nii lämmöt palautuu normi tasolle. Onkohan kyseessä termostaatti tai vesipumppu. Toisaalta ongelma ei tähän mennessä ole haitannut kun lämpöjen nousu jää suunilleen toiseksi viimeiselle viivalle lämpömittarissa. Tuokin ongelma on semmoinen että saattaa yhden illan temppuilla, mutta taas toisaalta toimii ihan täydellisesti eli viisari jää tasan puoleen väliin eikä siitä juuri heilahda. Autona itselläni 316i E30
          Nyt BMW 316 -88
          ex: BMW 520 -94, BMW 316i -90, BMW 316 -86
          + muut

          Comment

          • Gtr86
            Bimmer Rookie
            • Apr 2006
            • 63
            • Kangasniemi

            #6
            Mitä kautta ne nesteet tulee pihalle? puskeeko paisuntasäiliöstä vai onko jossain vuoto? Yksi syy saattais olla huono ilmaus... Jos on järjestelmässä paljon ilmaa niin lämmöt nousee ja nesteet tulee pihalle...
            Ei riemulla rajaa,
            kun rengas palaa!

            Comment

            • SENSEI
              Bimmer Rookie
              • Jul 2007
              • 45

              #7
              aika varmaan

              Vesipumppu kulutustavaraa...

              Comment

              • -Teevee-
                Bimmer Rookie
                • Aug 2007
                • 54
                • Rauma

                #8
                Originally posted by Gtr86 View Post
                Mitä kautta ne nesteet tulee pihalle? puskeeko paisuntasäiliöstä vai onko jossain vuoto? Yksi syy saattais olla huono ilmaus... Jos on järjestelmässä paljon ilmaa niin lämmöt nousee ja nesteet tulee pihalle...
                Kyllä ne paisuntasäiliöstä vuotaa, alareunasta..
                Last edited by -Teevee-; 01-05-2008, 21:07.

                Comment

                • icebox
                  Bimmer Rookie
                  • Mar 2004
                  • 194
                  • Tampere

                  #9
                  Flektin visko kannattaa myös tarkistaa
                  "Without Hope,
                  Without Fear"

                  Comment

                  • -Teevee-
                    Bimmer Rookie
                    • Aug 2007
                    • 54
                    • Rauma

                    #10
                    Onko ton paisuntasäiliön alla joku tiiviste tai saisko ton vuodon korjattua ihan kotikonstein, ajattelin lähinnä jotai sikaflexiä tai jotain.. Uusi syylari kun maksaa 420e ja kun omassa se on ehjä, ainoastaan paisari vuotaa..
                    Last edited by -Teevee-; 04-05-2008, 21:32.

                    Comment

                    • nappe74
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jun 2005
                      • 2846
                      • South Carelia

                      #11
                      Originally posted by F0Xi View Post
                      Käytän nyt samaa topiccia oman asian kysymiseen, eli itsellänikin lämmmöt toisinaan meinaa nousta lähelle punarajaa, mutta kun kunnolla muutaman sekunnin ajan käyttää korkeilla kierroksilla nii lämmöt palautuu normi tasolle. Onkohan kyseessä termostaatti tai vesipumppu. Toisaalta ongelma ei tähän mennessä ole haitannut kun lämpöjen nousu jää suunilleen toiseksi viimeiselle viivalle lämpömittarissa. Tuokin ongelma on semmoinen että saattaa yhden illan temppuilla, mutta taas toisaalta toimii ihan täydellisesti eli viisari jää tasan puoleen väliin eikä siitä juuri heilahda. Autona itselläni 316i E30
                      Vesipumppu sökönä !!
                      Itsellä oli samat oireet ja kun vesipumppu otettiin irti niin siipipyörä ja toisen pään akseli pyörivät eri suuntiin kun kiersi käsin... eli vesipumppu siis pyörii milloin haluaa... oma auto kun seisoi viikon ajamatta vanhalla pumpulla niin nosti lämmöt kerran ylös ja sit taas pelasi normaalisti...
                      Kulutustavaraa, kestää n. 150tkm.
                      G30 530e xDrive A M-Sport -20

                      ex-Bimmerit:
                      F10 525dA xDrive M-Sport -13
                      E21 316 -80
                      E91 330xdA M-Sport -06
                      E53 X5 3.0iA Sport -04
                      E91 335xiA M-Sport -08
                      E60 530iA M-Sport -06
                      E36 320i Cabriolet M-Sport -96
                      E91 320d -06
                      E39 530iAT M-Sport -01
                      E36 328iA -96
                      E39 528iA -96
                      E36 325i -92

                      Comment

                      • tiainee
                        Bimmer Rookie
                        • Jul 2007
                        • 51
                        • Varkaus

                        #12
                        huono ilmaus veikkaan. itselläni teki samaa kun syylärin vaihdoin vaikkakin minulta nesteet tuli paisarin korkin alta.:think Kannattaa myös katsoa se vesipumppu, itelläni kun se meni niin viskon ropeli heilu miten sattuu ja hajotti melkeen syylärin siinä samalla, silloin vedet tuli alakautta -> laturi kastui.
                        e36 325 coupe vm-92

                        Comment

                        • Janne-
                          Bimmer Rookie
                          • May 2006
                          • 60

                          #13
                          Lienee aika normaali vika noissa e36sissa.. Jos en väärin arvaa ni ajettu n. 200tkm?
                          Itellä omassa meni vaihtoon syyläri, vesipumppu, termari ym pientä. Kaikki oli aika rapeita ja kypsiä, et ei tehny yhtään pahaa vaihtaa.
                          Pahimmassa tapauksessa jos vuotoa ei heti löydy vika voi olla kannessa/tiivisteessä jolloin lompakko kevenee kyllä ihan mukavasti.

                          Jos syylärissä ei oo vuotoa niin, aika varma on tuo pumppu. Se tosiaan on kulutustavaraa ja väljistyy/kuluu kilometrien saatossa.

                          Good luck for your proplem!

                          Comment

                          • -Teevee-
                            Bimmer Rookie
                            • Aug 2007
                            • 54
                            • Rauma

                            #14
                            Tilasin nyt sitte uuden vesipumpun ja termostaatin Raision Autokeskukselta. 93euroa sanoivat vesipumpun hinnaksi ja 90e tulis lisähintaa termostaatin asennukseen. Motonet vissiin myy jotain halpistavaraa ku siellä vesipumpun hinta jotai 44e ja termostaatti vähän yli 15e..

                            Comment

                            • Will_E39
                              BTCF Member
                              • Jan 2007
                              • 920
                              • Seinäjoki

                              #15
                              Originally posted by -Teevee- View Post
                              Tilasin nyt sitte uuden vesipumpun ja termostaatin Raision Autokeskukselta. 93euroa sanoivat vesipumpun hinnaksi ja 90e tulis lisähintaa termostaatin asennukseen. Motonet vissiin myy jotain halpistavaraa ku siellä vesipumpun hinta jotai 44e ja termostaatti vähän yli 15e..

                              ja ihan hyvin on tos sigun e39:ssä toiminu motonetin "halpisosat"
                              e39 520ia-96

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎