Totatota.. Mistä johtuu moottorin ylikuumeneminen vaikka syylarissa on jäähdytysnestettä? Tosin syylarista vuotaa vedet pihalle, mutta kuitenkin.. Kyse on e36 328i.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Moottorin ylikuumeneminen..
Collapse
X
-
Käytän nyt samaa topiccia oman asian kysymiseen, eli itsellänikin lämmmöt toisinaan meinaa nousta lähelle punarajaa, mutta kun kunnolla muutaman sekunnin ajan käyttää korkeilla kierroksilla nii lämmöt palautuu normi tasolle. Onkohan kyseessä termostaatti tai vesipumppu. Toisaalta ongelma ei tähän mennessä ole haitannut kun lämpöjen nousu jää suunilleen toiseksi viimeiselle viivalle lämpömittarissa. Tuokin ongelma on semmoinen että saattaa yhden illan temppuilla, mutta taas toisaalta toimii ihan täydellisesti eli viisari jää tasan puoleen väliin eikä siitä juuri heilahda. Autona itselläni 316i E30Nyt BMW 316 -88
ex: BMW 520 -94, BMW 316i -90, BMW 316 -86
+ muut
Comment
-
-
Originally posted by Gtr86 View PostMitä kautta ne nesteet tulee pihalle? puskeeko paisuntasäiliöstä vai onko jossain vuoto? Yksi syy saattais olla huono ilmaus... Jos on järjestelmässä paljon ilmaa niin lämmöt nousee ja nesteet tulee pihalle...Last edited by -Teevee-; 01-05-2008, 21:07.
Comment
-
-
Originally posted by F0Xi View PostKäytän nyt samaa topiccia oman asian kysymiseen, eli itsellänikin lämmmöt toisinaan meinaa nousta lähelle punarajaa, mutta kun kunnolla muutaman sekunnin ajan käyttää korkeilla kierroksilla nii lämmöt palautuu normi tasolle. Onkohan kyseessä termostaatti tai vesipumppu. Toisaalta ongelma ei tähän mennessä ole haitannut kun lämpöjen nousu jää suunilleen toiseksi viimeiselle viivalle lämpömittarissa. Tuokin ongelma on semmoinen että saattaa yhden illan temppuilla, mutta taas toisaalta toimii ihan täydellisesti eli viisari jää tasan puoleen väliin eikä siitä juuri heilahda. Autona itselläni 316i E30
Itsellä oli samat oireet ja kun vesipumppu otettiin irti niin siipipyörä ja toisen pään akseli pyörivät eri suuntiin kun kiersi käsin... eli vesipumppu siis pyörii milloin haluaa... oma auto kun seisoi viikon ajamatta vanhalla pumpulla niin nosti lämmöt kerran ylös ja sit taas pelasi normaalisti...
Kulutustavaraa, kestää n. 150tkm.G30 530e xDrive A M-Sport -20
ex-Bimmerit:
F10 525dA xDrive M-Sport -13
E21 316 -80
E91 330xdA M-Sport -06
E53 X5 3.0iA Sport -04
E91 335xiA M-Sport -08
E60 530iA M-Sport -06
E36 320i Cabriolet M-Sport -96
E91 320d -06
E39 530iAT M-Sport -01
E36 328iA -96
E39 528iA -96
E36 325i -92
Comment
-
-
huono ilmaus veikkaan. itselläni teki samaa kun syylärin vaihdoin vaikkakin minulta nesteet tuli paisarin korkin alta.:think Kannattaa myös katsoa se vesipumppu, itelläni kun se meni niin viskon ropeli heilu miten sattuu ja hajotti melkeen syylärin siinä samalla, silloin vedet tuli alakautta -> laturi kastui.e36 325 coupe vm-92
Comment
-
-
Lienee aika normaali vika noissa e36sissa.. Jos en väärin arvaa ni ajettu n. 200tkm?
Itellä omassa meni vaihtoon syyläri, vesipumppu, termari ym pientä. Kaikki oli aika rapeita ja kypsiä, et ei tehny yhtään pahaa vaihtaa.
Pahimmassa tapauksessa jos vuotoa ei heti löydy vika voi olla kannessa/tiivisteessä jolloin lompakko kevenee kyllä ihan mukavasti.
Jos syylärissä ei oo vuotoa niin, aika varma on tuo pumppu. Se tosiaan on kulutustavaraa ja väljistyy/kuluu kilometrien saatossa.
Good luck for your proplem!
Comment
-
-
Originally posted by -Teevee- View PostTilasin nyt sitte uuden vesipumpun ja termostaatin Raision Autokeskukselta. 93euroa sanoivat vesipumpun hinnaksi ja 90e tulis lisähintaa termostaatin asennukseen. Motonet vissiin myy jotain halpistavaraa ku siellä vesipumpun hinta jotai 44e ja termostaatti vähän yli 15e..
ja ihan hyvin on tos sigun e39:ssä toiminu motonetin "halpisosat"e39 520ia-96
Comment
-
Comment