Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kuinka 750 -88 lukkoturbiinin pitäisi toimia

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mr..d
    Bimmer Rookie
    • Feb 2004
    • 32

    Kuinka 750 -88 lukkoturbiinin pitäisi toimia

    Olen ostamassa yhtä 750 bemria. Auto vaikutti muuten ihan hyvältä, mutta automaatin toiminta vähän epäilytti. Turbiinilukko kun ei tuntunut kytkeytyvän kunnolla. 130 km/h vauhdissa lukko ikään kuin tuli päälle (siitä ei oikein saanut selvää), mutta kun kaasua painoi vähän lisää, niin kierrokset nousivat kuintenkin 100-200 rpm. Eli lukko ei enää ollutkaan päällä, tai se luisti. Muuten automaatin toiminta oli täydellistä - niin kuin kuuluukin.

    Onko tuo epänormaalia (kallista!?). Tie oli sen verran mutkainen ettei pystynyt oikein tasaiseti ajamaan yli 100km/h. Onko tuossa jotain ihmeasetuksia, ettei lukko kytkeydy, ennen kuin ajetaan tasaista nopeutta hieman pidempään? Vai onko sieltä jotain paskana. Ainakin 735 automaatissa tuo lukko tulee selvästi päälle ja pysyy päällä jos ei kaasua paina kunnolla.

    Vaihteistoöljy oli myös vähissä.
    Dieselvoima on mustaa.
  • tihuovin
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2003
    • 1422
    • Oulu

    #2
    Käsittääkseni sen kuuluisi toimia kuten 735:ssakin, samoja peruja se laatikko on. Toisessa ZF4HP22, toisessa ZF4HP24. Muistaakseni kaikissa 750:ssä oli kuitenkin EH laatikko (EH = elektrohydraulinen = "1.2.3", "E" ja "S" asennot).

    Lukko ei mene päälle, jos 3 asentoinen valitsin on asennossa "1.2.3". Muissa eli "E" (Economy) ja "S" (Sport) asennoissa lukko on toiminnassa.

    Saattaahan se olla että 750:n lukko menee päälle suuremmilla nopeuksilla kuin 735:n. Ainakin omassa E23:ssa se meni päälle n. 80-90km/h.

    t: Timo

    Comment

    • Jouskari
      Bimmer Fanatic
      • Oct 2002
      • 442
      • Tampere

      #3
      Ja kuten varmaan tiesitkin, niin 750:ssä eivät laatikko-ongelmat ole mitenkään ennen kuulumattomia..
      Ilmenee kaiketi kuitenkin yleensä ykkösvaihteen häviämisellä.
      Ylinopeudesta alinopeuteen: -myyty harrasteautot. tilalla tuli harraste traktorit-

      Comment

      • tihuovin
        Bimmer Enthusiast
        • Dec 2003
        • 1422
        • Oulu

        #4
        Ja loppupeleissä KAKKIEN eteenpäin vievien vaihteiden katoamisena. Rakenne sama kuin ZF4HP22:ssa, ajopakka A on kuitenkin kestävämpi, mutta kärsii samoista vaivoista.

        t: Timo

        Comment

        Working...
        X
        😀
        🥰
        🤢
        😎
        😡
        👍
        👎