Announcement

Collapse
No announcement yet.

525 diesel moottorit

Collapse
X
Collapse
+ More Options
Posts
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ka_0593
    Newbiemmer
    • Sep 2004
    • 4

    525 diesel moottorit

    Tietääkö joku fiksumpi mitä eroa on 525td moottoreilla ennen vuotta 2000 ja sen jälkeen.
    Teho on uudemassa 20hv enemmän ja vääntöä 70nm enemmän.
    Tyyppinumerot moottoreila ovat "M51D25" ennen vuotta 2000 ja jälkeen "M57D25"
    Onko esim polttoaineen syötössä eroa. Onko tehokkaapi moottori niin sanottu tdi moottori ja vanhepi vielä perinteinen jakajapumpulla varustettu :?:
  • Keimo
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2003
    • 2032
    • Kekkoslovakia

    #2
    Re: 525 diesel moottorit

    Originally posted by ka_0593
    Tietääkö joku fiksumpi mitä eroa on 525td moottoreilla ennen vuotta 2000 ja sen jälkeen.
    Teho on uudemassa 20hv enemmän ja vääntöä 70nm enemmän.
    Tyyppinumerot moottoreila ovat "M51D25" ennen vuotta 2000 ja jälkeen "M57D25"
    Onko esim polttoaineen syötössä eroa. Onko tehokkaapi moottori niin sanottu tdi moottori ja vanhepi vielä perinteinen jakajapumpulla varustettu :?:
    Kyseessä on kokonaan eri motti. M57 eli uudempi on common rail -moottori ja tuo vanhempi on pumppumallinen. Tuo vanha ei ole kovinkaan kummoinen ja ainakin Laakkosen mukaan huomattavasti vikaherkempi kuin uudemmat 525d ja 530d. Vaihteistokin täysin eri ja kestävämpi. Takseissa on mennyt vaihtoon noita tds (ZF) vaihteistoja kun taas nämä 525d/530d vaihteistot (GM Hydramatic) on huomattavasti kestävämpää sorttia. Jos rahat riittää niin ehdottomasti 525d tai 530d.

    Niin ja sen verran vielä että 525d:ssä ja 530d:ssä on siis sama M57 moottori ja sama Hydramaticin vaihteisto. Ero taitaa tulla vaan iskunpituutta kasvattamalla.

    Comment

    • Hemi
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2004
      • 18880
      • Pirkanmaa

      #3
      Juuri näin, eli vanhassa 525TD koneessa eikä sen ympärillä, ei ole yhtäkään samaa nippeliä kuin uudemmassa 525:ssa. Vanha edustaa vielä klassista nokivasaraa tosin turbolla höystettynä, kun uusi taas tätä uuden sukupolven tehodiesel konetta parhaimmillaan.Eroa on suunnilleen kuin työntötankomoottorissa ja DOCH koneessa.

      Comment

      • reddewil
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2003
        • 3015
        • West Coast

        #4
        Originally posted by Hemi
        Juuri näin, eli vanhassa 525TD koneessa eikä sen ympärillä, ei ole yhtäkään samaa nippeliä kuin uudemmassa 525:ssa. Vanha edustaa vielä klassista nokivasaraa tosin turbolla höystettynä, kun uusi taas tätä uuden sukupolven tehodiesel konetta parhaimmillaan.Eroa on suunnilleen kuin työntötankomoottorissa ja DOCH koneessa.
        Hemi = vai miten sen sanois?
        ...

        Comment

        • Tykki
          Bimmer Fanatic
          • Jun 2004
          • 197
          • Ii

          #5
          onkos Hemillä ollu joskus 426cid biili alla?
          "Hyvällä hevosella maisema nopiasti vaihtuu"
          -Andy McCoy

          Comment

          • Hemi
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2004
            • 18880
            • Pirkanmaa

            #6
            Ei ole, mutta 429Hemi on jo vuonna -71? Hemi tarkoittaa muuten paljon muutakin kuin Chryslerin Hemikonesarjaa.

            Comment

            • Tykki
              Bimmer Fanatic
              • Jun 2004
              • 197
              • Ii

              #7
              Originally posted by Hemi
              Ei ole, mutta 429Hemi on jo vuonna -71? Hemi tarkoittaa muuten paljon muutakin kuin Chryslerin Hemikonesarjaa.
              no näin on. ja eihän se alunperin ole tarkoittanut kuin hemispherical-palotilaa, eli puolipalloa. early-hemi moottorit on luku sinäänsä, mutta tunnetuimpia kaikista tais kuitenkin olla nuo 425hv:n 426 moottorit joista koko sana sai sen legendaarisen painoarvon. meni muuten offtopic puolelle tää keskustelu.
              "Hyvällä hevosella maisema nopiasti vaihtuu"
              -Andy McCoy

              Comment

              • Leka
                BTCF Member
                • Sep 2003
                • 7701
                • Vilppula

                #8
                Originally posted by Hemi
                Ei ole, mutta 429Hemi on jo vuonna -71?
                429 Boss?
                sigpic

                BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


                Comment

                • Tykki
                  Bimmer Fanatic
                  • Jun 2004
                  • 197
                  • Ii

                  #9
                  Originally posted by Leka
                  Originally posted by Hemi
                  Ei ole, mutta 429Hemi on jo vuonna -71?
                  429 Boss?
                  joo, 429 hemiä ei ole olemassakaan. 429 on fordin moottoriperheestä.
                  "Hyvällä hevosella maisema nopiasti vaihtuu"
                  -Andy McCoy

                  Comment

                  • Leka
                    BTCF Member
                    • Sep 2003
                    • 7701
                    • Vilppula

                    #10
                    Originally posted by Tykki
                    Originally posted by Leka
                    Originally posted by Hemi
                    Ei ole, mutta 429Hemi on jo vuonna -71?
                    429 Boss?
                    joo, 429 hemiä ei ole olemassakaan. 429 on fordin moottoriperheestä.
                    Jep, tämä 429 Boss oli Fordin hemikansilla tehty versio jolla laitettiin kampoihin Chrysler yhtymän hemikoneille NHRA ja NASCAR kahinoissa, ja konsernien hevosvoimasota kävi kuumimmillaan...

                    Edit: Sorry, alkuperäiseen aiheeseen vähän enemmänkin
                    sigpic

                    BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


                    Comment

                    • TuomasTee
                      Bimmer Fanatic
                      • Jul 2004
                      • 529
                      • Kotka

                      #11
                      Kiva! Just ostin 325TDS:n ja nyt täällä sit haukutaan sitä konetta jokskin työntötankomoottoriks!
                      Kyllä sekin kone on ihan kivalta vaikuttanu, tankillisella menee 1000km ja tehoa ja ääniä löytyy. Toivottavasti ei vaan noita vikoja tuu esiintymään! :shock:
                      Nyt 156 mittarissa.
                      BMW F15 X5 M50d -14

                      Comment

                      • Mauri H.
                        Bimmer Fanatic
                        • Oct 2003
                        • 270
                        • Salo

                        #12
                        Originally posted by Tykki
                        mutta tunnetuimpia kaikista tais kuitenkin olla nuo 425hv:n 426 moottorit joista koko sana sai sen legendaarisen painoarvon. meni muuten offtopic puolelle tää keskustelu.
                        Tarkennetaan siis että 425 mainoshevosen 426 moottori

                        Todelliset arvot oli lähempänä viittäsataa kuin neljää.
                        F11 530D xDrive

                        Comment

                        • ka_0593
                          Newbiemmer
                          • Sep 2004
                          • 4

                          #13
                          Kiitoksia perusteellisista vastauksista.
                          Nyt suunnitelemaan 525d(sen uudemman) hankintaa saksanmaalta

                          Comment

                          • Lanttu
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jun 2004
                            • 1643

                            #14
                            Originally posted by Hemi
                            DOCH koneessa.
                            Doch tarkoittaa toki saksan kielellä...DOHC=Double Overhead Camshaft...

                            Comment

                            • Keimo
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jul 2003
                              • 2032
                              • Kekkoslovakia

                              #15
                              Originally posted by ka_0593
                              Kiitoksia perusteellisista vastauksista.
                              Nyt suunnitelemaan 525d(sen uudemman) hankintaa saksanmaalta
                              Itsellänikin on po. autosta haku päällä. Katsotaan milloin lykästää...

                              Comment

                              Working...
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎