Announcement

Collapse
No announcement yet.

peristä kyssäriä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • e24
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2005
    • 628

    peristä kyssäriä

    mulla on ilmeisesti typ 188 perä omassa 6satkussa välitys on 3,07 ja lukoton ja haluaisin vähän tiuhempaa ja mielellään lukollista.

    eli jos on typ 188 perä mutta 5XX bemusta niin voiko sisuskalut siirtää suoraan omaani. sillä vain ajattelin, että jos 5xx ja 6xx kuorissa/kiinnityksissä eroa niin käykö sisuskalut silti yhteen? ja miten sitten lukottoman koppaan lukolliset sisukalut vaatiiko mitään lisähipostelua? niin ja miten kestävyyden laita onko eroa jos perän ottaa tyyliin e34 518 tai 535 mallista esimerkiksi

    itsellä siis piristetty 635 ja tarvis kuitenkin kesttää jotakin rasitusta..
    käyttis Honda CR-v
    .... MR2
    ----------------------------
    ex v40 t4; E38 740ia; 2l tbo s40; 406 hdi ; 635csi remmi (varkaiden tuhoama)
  • Tzeimi
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2004
    • 2067
    • Banshee - Jyväskylä

    #2
    Poskilaakeripukki kuinka monella pultilla kiinni?
    Ei ilolla rajaa kun M2:lla ajaa.
    & 02 tulpo saniteetti dyno




    Älä väkisin, ota isompi vasara.
    If the car hasn´t been worth racing it´s not worth having

    Comment

    • e24
      Bimmer Fanatic
      • Jan 2005
      • 628

      #3
      Originally posted by Tzeimi View Post
      Poskilaakeripukki kuinka monella pultilla kiinni?

      8 pultilla
      Last edited by e24; 13-05-2008, 14:48. Reason: moka
      käyttis Honda CR-v
      .... MR2
      ----------------------------
      ex v40 t4; E38 740ia; 2l tbo s40; 406 hdi ; 635csi remmi (varkaiden tuhoama)

      Comment

      • Bmw Master
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2004
        • 13155
        • Kokomo

        #4
        Originally posted by e24 View Post
        8 pultilla
        Eli iso type 210 perä. Ota vaikka m535 e28:sta perä, siinä lukko. Tihein taitaa olla 3.15. Tai sitten vaan kaupasta tuli uusi lukkoyksikkö kiinni vanhaan.

        Saattaisi E34 isosta perästä myös lukkoyksikkö sopia, tiedossa olisi yksi sellainen...

        Comment

        • Tzeimi
          Bimmer Enthusiast
          • Nov 2004
          • 2067
          • Banshee - Jyväskylä

          #5
          Originally posted by Bmw Master View Post
          Eli iso type 210 perä. Ota vaikka m535 e28:sta perä, siinä lukko. Tihein taitaa olla 3.15
          Type 210 juu. Ainakin 3.45 ja 3.64 ruuvit löytyy - olen pitänyt käsissäni.
          Ei ilolla rajaa kun M2:lla ajaa.
          & 02 tulpo saniteetti dyno




          Älä väkisin, ota isompi vasara.
          If the car hasn´t been worth racing it´s not worth having

          Comment

          • e24
            Bimmer Fanatic
            • Jan 2005
            • 628

            #6
            Originally posted by Tzeimi View Post
            Type 210 juu. Ainakin 3.45 ja 3.64 ruuvit löytyy - olen pitänyt käsissäni.
            en tiedä mistä oli aiemmin osunut tuo 188 silmiini, mutta mielestäni jotakin topiccia lukiessani päädyin vakavasti tulokseen että oma olisi toi 188.

            mutta jos toi nyt sit on tosiaan 210 hyvä tietää.

            realoem:n mukaan e24 ja e23 perissä on samat sisuskalut ainakin kun vertasin oman lukottoman osia. mutta oliko noita 210 periäkin sitten vielä variaatioina. eli siis vielä tarvii jotakin tarkistaa vai käykö kaikki 210 merkinnän omaavat sisuskalut tohon mun peräkopan sisuksiin?

            niin juu ja olen itsekkin tavannut noita 3,45 ja 3,64 ja oisko jossakin ollut vielä tiuhempaakin..
            käyttis Honda CR-v
            .... MR2
            ----------------------------
            ex v40 t4; E38 740ia; 2l tbo s40; 406 hdi ; 635csi remmi (varkaiden tuhoama)

            Comment

            • Ravermeister
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2004
              • 1508
              • Melkeen Turkkuses

              #7
              Originally posted by e24 View Post

              niin juu ja olen itsekkin tavannut noita 3,45 ja 3,64 ja oisko jossakin ollut vielä tiuhempaakin..
              E34 M5:sessa on typ210 perä välityksellä 3,91. Ja nuohan on kaikki lukollisia.
              Tarjontaakin tuntuis olevan...
              -Turku Connection-
              HDJ80 4.2TD
              ex E46 330i Cabriolet, E34 540i Touring, E34 M5, E34 535i, E28 535i, E28 518i

              Comment

              • Bmw Master
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2004
                • 13155
                • Kokomo

                #8
                Originally posted by Ravermeister View Post
                E34 M5:sessa on typ210 perä välityksellä 3,91. Ja nuohan on kaikki lukollisia.
                Tarjontaakin tuntuis olevan...
                Mutta kiinnitys ei sitten mene e24:seen. Sisuskalujen vaihto onkin sitten mielestäni ihan kohtuutonta hommaa ja vaatii ammattilaisen. Pelkän lukkoyksikön kyllä siirtää perästä toiseen helposti.

                Comment

                • escortmk2
                  Bimmer Fanatic
                  • Oct 2004
                  • 359
                  • halikko

                  #9
                  Voinko lisätä omaan E24 typ210 lukottomaan perään lukkoyksikön typ210 e32 750:stä ilman mitään säätelyjä?
                  BMW 740IA 1993
                  BMW 530D E61

                  Comment

                  • Bmw Master
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jan 2004
                    • 13155
                    • Kokomo

                    #10
                    Eiköhän se sinne mene, kokeilemalla selviää.

                    Comment

                    • escortmk2
                      Bimmer Fanatic
                      • Oct 2004
                      • 359
                      • halikko

                      #11
                      tarkoitin että tarviiko sitä shimmailla ym?
                      BMW 740IA 1993
                      BMW 530D E61

                      Comment

                      • Bmw Master
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jan 2004
                        • 13155
                        • Kokomo

                        #12
                        Originally posted by escortmk2 View Post
                        tarkoitin että tarviiko sitä shimmailla ym?
                        Jos lukkoyksikkö sopii bolt-on, niin ei tarvitse.

                        Comment

                        • Cell
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jun 2004
                          • 7037
                          • Uusikaupunki

                          #13
                          Originally posted by Bmw Master View Post
                          Jos lukkoyksikkö sopii bolt-on, niin ei tarvitse.
                          Miksi ei? Itse ainakin joutunut shimmaamaan joka kerta.
                          325i -08
                          i3 REx -17
                          M5 -98 Imolarot
                          535i -90 N/A project (maatumassa)

                          Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                          Comment

                          • Bmw Master
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jan 2004
                            • 13155
                            • Kokomo

                            #14
                            Originally posted by Cell View Post
                            Miksi ei? Itse ainakin joutunut shimmaamaan joka kerta.
                            Jaa, jopas... Olen ymmärtänyt, ettei tarvitse jos perämurikan ottaa ulos ja laittaa saman takaisin lukolla varustettuna.

                            Comment

                            • Cell
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jun 2004
                              • 7037
                              • Uusikaupunki

                              #15
                              Originally posted by Bmw Master View Post
                              Jaa, jopas... Olen ymmärtänyt, ettei tarvitse jos perämurikan ottaa ulos ja laittaa saman takaisin lukolla varustettuna.
                              Noup, silloin vaihtuu koko tasauspyörästö aina ja siihen ne laakerit ja lautaspyörä tulee kiinni. Joskus ei tarvitse säätää kuin esijännitys, joskus joutuu muuttamaan myös backlashia. Sinänsä se ja sama kun molemmat säädetään poskilaakerien shimmilevyillä.

                              Meillä on tallilla hieno muisto siitä miten voi käydä jos ei tee säätöä: mustaksi palaneet typ 188 perän sisuskalut Onneksi ei omia tuotoksia.

                              edit: elin itsekin tuossa uskossa muuten vielä jokunen kuukausi sitten, kun ei ollut yhtään perää tullut tehtyä. Jonkinlainen legenda joka on niin monen tiedossa, että siitä tulee helposti oletettu totuus.
                              Last edited by Cell; 11-12-2009, 12:18.
                              325i -08
                              i3 REx -17
                              M5 -98 Imolarot
                              535i -90 N/A project (maatumassa)

                              Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎