mikä vikana kun auto ei huilu kun 140 km/h kiihtyy ihan normaalisti muilla vaihteilla paitsi 3:sesta ylöspäin. kiihtyy 4000 kiekkaan ja sitten kiekat laskevat ja kulutus pienenee.... auton pitäisi kuitenki kulkea tehtaan mukaan 180 km/h.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
318 tds vm-97
Collapse
X
-
Sanoisin, että harvinaisen hyvä kuvaus moottoriohjauksen vikatilasta. Tosin oma kokemukseni on isommasta tds moottorista, mutta eihohän tuo pikkuvelikin toimi saman periaatteen mukaan.
Vikakoodien luvulla voisi aloittaa, josko se antaisi herjaa.
Jokin antaa moottorinohjaukselle käskyn rajoittaa polttoaineen syöttöä, jotta moottori ei vaurioidu.
Lista on suurinpiirtein seuraava:
Moottori keittää,
Öljy liian kuumaa,
Moottori savuttaa.
Vaikka lämpötila-anturit toimisivat oikein ja moottori on kylmä, jos johto lyö maihin, luulee moottorin ohjaus että lämpötila on noussut yli 120 astetta ja moottorinohjaus rajoitaa syöttöä.
EGR:n tulppaus ja viallinen ilmamassamittari voivat aiheuttaa saman ilmiön, tuolloin moottorinohjaus tulkitsee moottorin savuttavan. Voit kokeilla ottamalla ilmamassamittarin johdon irti.
Onnea matkaan ja kerro miten käy, autetaan mitä voidaan.
Taitaa kyllä kuulua ongelmat palstalle.-x-x-x-x-x-x-x-x-
MFG RiteCo
W211 and 944
ex E21, ex E30, ex E39
-
Comment