Announcement

Collapse
No announcement yet.

325TDS ahdin+cooleri

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • TuomasTee
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2004
    • 529
    • Kotka

    325TDS ahdin+cooleri

    Mikä ahdin vakiona? Mihin kannattaisi vaihtaa jos tulee jossain vaiheessa vaihdettua? Paljon maksaa? Mistä saa? Paljon tulee lisätehoja?'

    Millanen cooleri kannattaa laittaa vakion tilalle? Mistä saa, paljon maksaa, paljon tulee lisätehoja?
    BMW F15 X5 M50d -14
  • Laxa
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2004
    • 1363
    • Tampere

    #2
    Miten olis vaikka search ja vaikka tämä:



    Ja jos ei vieläkään auta niin osta ja kokeile...
    Jos mä oisin sä ni kuka sä sit oisitkaan?

    E30 325i Cabrio M-Tech II -91

    EX: G30 Sedan 520d A xDrive -17
    EX: E61 530xdAT -07
    EX: E60 520dA Sedan -08
    EX: F30 320dA xDrive Sport -13
    EX: E39 530dAT -02
    EX: E36 320iA -91
    EX: R1150RT -03

    Comment

    • LASSI-S
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2003
      • 4918
      • hattula/hämeenlinna.

      #3
      noihin kysymyksiin ei voi vastata yksin oikeata vastausta. mutta:

      ahdin on kiveksen kokonen pieni garrett tb25 kiinteällä mekaanisella hukkaportilla. tilalle voit vaihtaa minkä vaan ja tehoa ei tule yksin ahtimella yhtään lisää mutta tehosta myöhemmin

      cooleri on pieni käkkänä mikä ei jäähdytä juuri ollenkaan. tilalle voit teettää minkäkokoisen haluat mutta esim 100x20x6.3 jollaisen itse teetätin on varmasti riittävä vaikka minkälaisiin tehoihin eli tds:stä ei saa sellaisia tehoja millään etteikö tuo cooleri riittäisi. hintaa noin 350-450 eur tai enemmän, itse coolerilla ei tule myöskään yhtään lisätehoa

      mutta kun olet vaihtanut isomman ja paremman ahtimen (esim garrett T4) ja tuollaisen ison coolerin voit alkaa lisäämään syöttöjä reilusti joka tuo sit sitä lisätehoa noiden muiden muutoksien kanssa ja esim vaihdattaa syöttöpumppuun isomman nestepään esim 12mm (hintaa noin 500 eur) ja näiden toimenpiteiden jälkeen säädätät autosi ammattilaisella niin voit päästä noin 300 hevosen tehoihin mahdollisesti (vaatii lisäksi kunnon putkiston ja pakosarjan sekä ahtoputket)

      HUOM: nämä toimenpiteen aiheuttavat aina työtä ja paljon rahanmenoa ja päänvaivaa mutta kun homma on hoidett kunnolla on siitä iloa sen rahan edestä varmasti. toisenlaisen ahtimen vaihto vaatii joko uuden pakosarjan ja sopivan laipan ahtimelle tai sitten vain sovite laipan ahtimen ja pakosarjan välille, sopivat ahtoputket ja työtä ja sovittelua) coolerin sovittaminen tuo myös lisätyötä ja vaatii kunnon ahtoputket.

      rahaa menee: paljon ja vielä paljon lisää ja vielä vitusti lisää jos ei itse tee mitään mutta ahdinta voit kysellä esim pro-turbosta www.proturbo.fi
      josta saat myös kaiken muun tarvittavan . paitsi rahaa jota saa töistä, ja mannet ja somalit sossusta :lol:

      tässä nyt pikkuisen jotain vastausta kysmykseesi. viisaammat lisätköön jos on lisättävää
      E63 AMG. E500 ja iso ässä väkevällä mökki öljy moottorilla. Joskus ehkä vielä bemari

      Comment

      • Tykki
        Bimmer Fanatic
        • Jun 2004
        • 197
        • Ii

        #4
        Originally posted by LASSI-S
        noihin kysymyksiin ei voi vastata yksin oikeata vastausta. mutta:

        ahdin on kiveksen kokonen pieni garrett tb25 kiinteällä mekaanisella hukkaportilla. tilalle voit vaihtaa minkä vaan ja tehoa ei tule yksin ahtimella yhtään lisää mutta tehosta myöhemmin

        cooleri on pieni käkkänä mikä ei jäähdytä juuri ollenkaan. tilalle voit teettää minkäkokoisen haluat mutta esim 100x20x6.3 jollaisen itse teetätin on varmasti riittävä vaikka minkälaisiin tehoihin eli tds:stä ei saa sellaisia tehoja millään etteikö tuo cooleri riittäisi. hintaa noin 350-450 eur tai enemmän, itse coolerilla ei tule myöskään yhtään lisätehoa

        mutta kun olet vaihtanut isomman ja paremman ahtimen (esim garrett T4) ja tuollaisen ison coolerin voit alkaa lisäämään syöttöjä reilusti joka tuo sit sitä lisätehoa noiden muiden muutoksien kanssa ja esim vaihdattaa syöttöpumppuun isomman nestepään esim 12mm (hintaa noin 500 eur) ja näiden toimenpiteiden jälkeen säädätät autosi ammattilaisella niin voit päästä noin 300 hevosen tehoihin mahdollisesti (vaatii lisäksi kunnon putkiston ja pakosarjan sekä ahtoputket)

        HUOM: nämä toimenpiteen aiheuttavat aina työtä ja paljon rahanmenoa ja päänvaivaa mutta kun homma on hoidett kunnolla on siitä iloa sen rahan edestä varmasti. toisenlaisen ahtimen vaihto vaatii joko uuden pakosarjan ja sopivan laipan ahtimelle tai sitten vain sovite laipan ahtimen ja pakosarjan välille, sopivat ahtoputket ja työtä ja sovittelua) coolerin sovittaminen tuo myös lisätyötä ja vaatii kunnon ahtoputket.

        rahaa menee: paljon ja vielä paljon lisää ja vielä vitusti lisää jos ei itse tee mitään mutta ahdinta voit kysellä esim pro-turbosta www.proturbo.fi
        josta saat myös kaiken muun tarvittavan . paitsi rahaa jota saa töistä, ja mannet ja somalit sossusta :lol:

        tässä nyt pikkuisen jotain vastausta kysmykseesi. viisaammat lisätköön jos on lisättävää
        suurinpiirtein näin se menee. lassi-s:kin on näköjään lukenu kotiläksyjä. tuo 300hv tosin voi olla lujassa saada tuolla jakajapumpulla.
        "Hyvällä hevosella maisema nopiasti vaihtuu"
        -Andy McCoy

        Comment

        Working...
        X
        😀
        🥰
        🤢
        😎
        😡
        👍
        👎