Olen ostelemassa 320 coupe -mallista bemaria vuosimallia -93. Autoa katsellessa huomasin sen olevan hyvässä maalissa ja muutenkin todella hyvässä kunnossa. Muutama hetki oli kulunut ja huomasit että autoa oli joskus muinoin kolaroitu etu kulmaan, joka selitti myös sen miksi auto oli hyvässä maalissa. Ongelmana onkin se onko riski ostaa tällainen auto!? Renkaatkin olivat kuluneet sisäpuolelta, jolloin tuli heti mieleen onko autossa runko vääntynyt, koska aurauskulmatkin olivat juuri säädetty. Voikohan ruoste olla jatkossa ongelma? Autossahan on sinkitty kori, mutta jos sitä on jouduttu oikomaan, ei siitä varmaaankaan ole hyötyä...? Minulla ei juuri ole kokemusta autoista joten olisi kiva jos joku viitsisi antaa vähän vinkkiä... :? Se vielä että onko kuin yleistä että renkaat kuluu sisäpuolelta?? Luin tuossa juttua että madallussarja voisi edistää kulumista ja juuri se että autossa oli (kuulemma) ollut auraukset vähän miten oli...? Mitä vikoja näissä autoissa on yleensä havaittu - tarkoitan tyyppivikoja? Kansivikaa olen kuullut olevan mutta sekin on usein johtunut omistajan huolimattomuudesta nesteiden kanssa! :juo Käsittääkseni...
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Kysymyksiä 320 coupesta -93
Collapse
X
-
Minä en kyllä lähtisi heti väittämään että runko on vääntynyt jos kulmaa on joskus kolhaistu, itseasiassa aika montaa 10 vuotiasta on kolhaistu jostain suunnalta ja jos ohjauskulmat on pielessä niin renkaat varmasti kuluu epätasaisesti. Jos hinta on kohdallaan niin en näe mitään syytä olla ostamatta. Kansivika M50 koneessa ei ole mitenkään erityisen yleinen, paljon riippuu tosiaan käyttäjästä. Tarkistuta että päästöt on kunnossa, siitä näkee jo paljon miten kone toimii.Power DZL
Comment
-
-
Bemari on tuotu Saksasta pari kuukautta sitten ja se on saanut osumansa juuri Saksan maaperällä, joten on aika vaikea lahteä selvittämään missä se kontakti toiseen autoon on käynyt liian läheiseksi...! Voi olla tästä kyseisestä "pususta" johtuvaa myös sekin että auto hakee kokoajan vasemman puolesta kaistaa... tätä ei tietenkään huomaa muuten kuin kokeilemalla eli päästämällä ratista irti ajon aikana. Päästöt pitäisi olla kohdallaan ja mittarin kilometrimäärä tuntuu vastaavan auton kuntoa. Tämä BMW on kyllä parhaassa kunnossa näistä kaikista mitä olen käynyt katsomassa. Kaupat oli jo tulla mutta loppusuoralla ilmeni tällaista kun alettiin oikeen syynäämään...! Aika vaikee uskoo ettei myyjä itse ollut huomannut että tällainen pieni "pusu" oli sattunut tämän auton historiaan. Mutta onhan noita muitakin bemareita tarjolla... :roll:
Comment
-
-
e36:ssa kuten missään muussakaan "pikkuautossa" ei ole nykyisin runkoa, joten se ei voi olla vääntynyt...??? No,ensinnäkin se renkaiden sisäsyrjien kuluminen johtuu vääristä pyöränkulmista joka tässä tapauksessa johtuu varmimmin madalluksesta. Tässä maassa liikkuu vähän pirusti enemmän itse ryssittyjä alustakulmia kuin kolareista johtuvia koska kaikki kolariautot joutuvat läpikäymään täydellisen nelipistesuuntauksen. Mikäli kolari on ollut niin kova että koko kori on kokenut muodonmuutoksia jota ei ole tai ei ole osattu asianmukaisesti korjata, näkyy se aina ovien/luukkujen saumoissa.
Jollain kevyellä etukulma"pusulla" ei ole auton käytettävyyteen tai elinkaareen mitään käytännön merkitystä. Voithan sopia myyjän kanssa että hän toimittaa auton mukana nelipistesuuntaustodistuksen jos/mikäli epäilet auton akselistokulmien pielessä oloa. Kaikki akselistokulmat on mahdollista aina laittaa tehtaan ohjearvoihin täysin kolaroinnista tms. riippumatta. Jos auto on muuten huippukuntoinen suhteessa muihin ikäisiinsä, en itse näe mitään estettä=pelkoa ostaa tällaista autoa.
Comment
-
-
Jos pyöränkulmat ovat SÄÄDETTY, ei pyörät VOI kulua sisäkanteiltaan, eli tässä yhtälössä on nyt jokin tuntematon tekijä? Lievers: Totesit vauksessasi="...autoa katsellessa huomasin sen olevan hyvässä maalissa ja muutenkin todella hyvässä kunnossa"...???? Miten siihen nyt kuitenkin yht `äkkiä ilmestyi kuplia maalipinnan alle ja pilkkuja kaariin?
Comment
-
-
Kun siihen paikalle alkoi tulla autoasiantuntioita he ottivat auton kunnolla syyniin ja alkoihan sieltä löytyä niitä niitä maalivikojakin...! Vasemman puolen etu kaaressa oli niitä kuplia ja konepellissä oli pisaroita joita näki kun peilasi valoa vasten. Ne kuplat kaaressa oli kyllä tosi mitättömiä, mutta ruostehan leviää ajan myötä... vai mitä?
Comment
-
-
Itellä on just 320 coupe -93, ihan sattumalta sama mitä siis kävit kattomassa. Ja ei kyllä ainakaan Suomen teillä mee varmaan mikään näin vanha auto kuin kiskoilla eteenpäin vaan hakee sinne sun tänne (Ei kuitenkaan niin että olis ojassa heti). Ostin tän ni oli papereita just vasemman etukulman kolhasusta joka oli laitettu merkkihuollossa tiptop ja konepelti maalattu jonka jälkeen ei oo mitään ongelmia ollut.
Ja ymmärrän hyvin kyllä autovalintas kyllä tällä kelpaa cruisailla tuolla ulkona =) pitäs vaan jostaan kolarivehkeestä pummia mustat nahat vielä niin ois piste i:n päälle__________________________________
G12 740Le M-Sport almandin-braun metallic
ex.
E93 330i M-Sport saphirschwarz metallic
E90 325i M-Sport Le Mans blau metallic
E46 328i Coupe topazblau metallic
E36 320i Coupe diamantschwarz metallic
Lika barn leker bäst med varandra.
Comment
-
Comment