Eräs dieselpaja oli neuvonut työkaverille, että kun poraa 8mm reijän tiettyyn kohtaan ilmamassa mittaria (530d e39) niin autoon tulee lisää voimaa niin et huomaa? Onko kukaan kuullut tällaisesta/ohjeita reijän kohdalle? Tai miten tuo ylipäätään vaikuttaa?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
dieselin viritys/massa mittarin huijaus?
Collapse
X
-
dieselin viritys/massa mittarin huijaus?
Chrysler 300c crd touring 2010
Daily driver
Chevrolet Silverado 2500HD Duramax -08
Man cave on wheels
Chevrolet Camaro -71 LS 6.0 twin turbo /4L80E
Built not bought
V8, only juice&milk come in 2 litres
Kawasaki zzr1100 fighter
Ex: E46 330xd -04, E60 545i -04, E39 528i -96, E60 530i -03, E38 740d -01, E39 530d -02, E38 750i -98, E30 325e -85 ja E32 730i -88Tags: None
-
-
Originally posted by sirkus View PostEräs dieselpaja oli neuvonut työkaverille, että kun poraa 8mm reijän tiettyyn kohtaan ilmamassa mittaria (530d e39) niin autoon tulee lisää voimaa niin et huomaa? Onko kukaan kuullut tällaisesta/ohjeita reijän kohdalle? Tai miten tuo ylipäätään vaikuttaa?
-
-
Massamittari ei kyllä ole paine puolella? Ja tämä ko. virityksestä kertonut henkilö on luotettava/tietää kyllä mitä tekee. Kiinostaa vaan et onko kukaan muu tietoinen tällaisesta. Tälle "diesel kurulle" ei kuulemma voi soittaa (et kysyis tarkemmin) ainakaan työaikana kun se jaarittelee puhelimessa aina niin kauan.Chrysler 300c crd touring 2010
Daily driver
Chevrolet Silverado 2500HD Duramax -08
Man cave on wheels
Chevrolet Camaro -71 LS 6.0 twin turbo /4L80E
Built not bought
V8, only juice&milk come in 2 litres
Kawasaki zzr1100 fighter
Ex: E46 330xd -04, E60 545i -04, E39 528i -96, E60 530i -03, E38 740d -01, E39 530d -02, E38 750i -98, E30 325e -85 ja E32 730i -88
Comment
-
-
Tarkoitus on ilmeisesti saada ecu luulemaan, että koneen läpi menee enemmän ilmaa --> rikkaampi seos --> savua. Jos omistaisin 530d:n, en edes harkitsisi moista, ei tuo ole ohjelmoinnille vaihtoehto.Last edited by muuris; 28-05-2008, 17:37.
Comment
-
-
Originally posted by sirkus View PostMassamittari ei kyllä ole paine puolella? Ja tämä ko. virityksestä kertonut henkilö on luotettava/tietää kyllä mitä tekee. Kiinostaa vaan et onko kukaan muu tietoinen tällaisesta. Tälle "diesel kurulle" ei kuulemma voi soittaa (et kysyis tarkemmin) ainakaan työaikana kun se jaarittelee puhelimessa aina niin kauan.
Eli siis näitä reiänporaamisvirityksiähän milloin mihinkin on toki ollut jo maailman sivun...enemmän ja vähemmän menestyksellisin lopputuloksin.
Massamittariin mitta-anturin takapuolelle tämän poraaminenhan laskee mittarin läpivirtaavan ilmamassan laskun jolloin myös ruiskutettava annos pienenee ja teho takuuvarmasti laskee.
Mitta-anturin etupuolellahan tämä vain aikaansaa sen että kone vetää tätä kautta sisäänsä puhdistamatonta konehuoneen kuumaa ilmaa, jolloin on vaikea kuvitella miten taas tämä lisäisi tehoa=ruiskutusmäärää?
Helpompi kuitenkin sitä on lisätä ihan ohjelmallisesti?
Comment
-
-
Joo varmasti helpompi on ohjelmoida ja omaan autoon en todella tällaista tekisi. Työkaveri on kuitenkin tästä kiinostunut ja kuten muuris totesi tarkoitus on taatusti saada anturi luulemaan et ilmaa menee enemmän ja sitä kautta ainetta lisää koneeseen. Tuo reiän paikka vaan tosiaan mietityttää et kuinka se toteutetaan?Chrysler 300c crd touring 2010
Daily driver
Chevrolet Silverado 2500HD Duramax -08
Man cave on wheels
Chevrolet Camaro -71 LS 6.0 twin turbo /4L80E
Built not bought
V8, only juice&milk come in 2 litres
Kawasaki zzr1100 fighter
Ex: E46 330xd -04, E60 545i -04, E39 528i -96, E60 530i -03, E38 740d -01, E39 530d -02, E38 750i -98, E30 325e -85 ja E32 730i -88
Comment
-
-
.
Syötön määrän säätö järjestelmässä perustuu (ahtopaine)anturin antamaan painetietoon.
Vieläpä siten, että jos vaikka paine nouseekin yli säädetyn max tason, niin syöttö ei kyllä kuiteskaan.
Ilmamassan määrällä tarkkaillaan vaan pakokaasujen kierrätyksen toimintaa.
Ainoa, mitä tuon roplaamisella voi saada aikaan, on vikatila.CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia.
Säännöllisesti minut nykyään tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
Olen kamalan huono vastaamaan viesteihin, mutta voit yrittää
tuikku miukumauku tutkapistenet, tai Ö5Ö 3444ÖÖ5
Comment
-
-
Mielenkiintoista! Tämä porausvinkin antaja kun oikeasti on tunnettu ja luotettu vanhemmanpolven diesel osaaja? Ja siis kokeillut tämän ja todennut toimivaksi. Voiko olla, että työkaveri on ymmärtänyt hänen ohjeensa väärin? Tarkan selostuksen oli kuitenkin antanut mut oli mennyt vaan hiukan ohi!Chrysler 300c crd touring 2010
Daily driver
Chevrolet Silverado 2500HD Duramax -08
Man cave on wheels
Chevrolet Camaro -71 LS 6.0 twin turbo /4L80E
Built not bought
V8, only juice&milk come in 2 litres
Kawasaki zzr1100 fighter
Ex: E46 330xd -04, E60 545i -04, E39 528i -96, E60 530i -03, E38 740d -01, E39 530d -02, E38 750i -98, E30 325e -85 ja E32 730i -88
Comment
-
-
Originally posted by sirkus View PostMielenkiintoista! Tämä porausvinkin antaja kun oikeasti on tunnettu ja luotettu vanhemmanpolven diesel osaaja? Ja siis kokeillut tämän ja todennut toimivaksi. Voiko olla, että työkaveri on ymmärtänyt hänen ohjeensa väärin? Tarkan selostuksen oli kuitenkin antanut mut oli mennyt vaan hiukan ohi!
Joskus luin ffp sivuilta kuinka porukka oli noita porauksia tehnyt.
Oli kai joku jotain hyötyäkin saanut irti,liekkö sellainen tapaus että maffi oli jo valmiiksi kaput ja tuolla konstilla sitä heräteltiin henkiinF11 M550D
E39 M5
F26 3.0 Da M-Sport
E61 535D M-Sport
Comment
-
-
Originally posted by tuikku View PostIlmamassan määrällä tarkkaillaan vaan pakokaasujen kierrätyksen toimintaa.
Comment
-
-
Originally posted by veku View PostJoskus luin ffp sivuilta kuinka porukka oli noita porauksia tehnyt.
Oli kai joku jotain hyötyäkin saanut irti,liekkö sellainen tapaus että maffi oli jo valmiiksi kaput ja tuolla konstilla sitä heräteltiin henkiinCdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia.
Säännöllisesti minut nykyään tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
Olen kamalan huono vastaamaan viesteihin, mutta voit yrittää
tuikku miukumauku tutkapistenet, tai Ö5Ö 3444ÖÖ5
Comment
-
-
Originally posted by muuris View PostTää olikin mulle uutta, hölmömpi olis luullut että tuolla olisi merkitystä syötön säätöönkin
IMM voi siis laskea syöttöä säädetystä, muttei milloinkaan nostaa. Poraamalla reikiä sinnetänne "vanhankansan" virittäjän ohjeiden mukaan ei mitenkään tule nostamaan syöttöä, koska ehjällä tekniikalla mitattu ilmamäärä sallii aina ohjelmassa määritetyn maksimisyötön (= syötön täyskaasulla), ainakin siis näillä korkeuksilla.325i -08
i3 REx -17
M5 -98 Imolarot
535i -90 N/A project (maatumassa)
Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
Comment
-
-
Originally posted by tuikku View PostVollkareissa on eri systeemit.Chrysler 300c crd touring 2010
Daily driver
Chevrolet Silverado 2500HD Duramax -08
Man cave on wheels
Chevrolet Camaro -71 LS 6.0 twin turbo /4L80E
Built not bought
V8, only juice&milk come in 2 litres
Kawasaki zzr1100 fighter
Ex: E46 330xd -04, E60 545i -04, E39 528i -96, E60 530i -03, E38 740d -01, E39 530d -02, E38 750i -98, E30 325e -85 ja E32 730i -88
Comment
-
-
Originally posted by Cell View PostKuten tuikku sanoikin, IMM valvoo pakokaasun kierrätystä, mutta sen lisäksi se myös säätelee maksimisyöttöä. Eli mikäli jostain syystä mitattu ilmamäärä on pienempi kuin ohjelmassa määritetty, syöttöä rajoitetaan jotta kakku palaa eikä tule savuna putkesta. Dieseleissä rikkaalla ja laihalla on vähän huonot termit...
Comment
-
Comment