Announcement

Collapse
No announcement yet.

3.0 --> 4.4l + EWS?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tomippa
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2006
    • 656
    • pk-seutu

    #16
    Kaikille alustavasti jo kiitokset annetuista tiedoista. Auto, josta moottori on otettu irti on muistaakseni e39 vm. 3/97 M62B44.

    Saisin myyjän puheiden mukaan siihen kaiken, mitä tarvitaan toimiakseen, avaimen, ecu/dme boksin, johtosarjat, moottorin. Nämä käsityksen mukaan pitäisi riittää. :think

    Comment

    • Jonsku
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2002
      • 4645
      • Tuusula

      #17
      Originally posted by tomippa View Post
      Kaikille alustavasti jo kiitokset annetuista tiedoista. Auto, josta moottori on otettu irti on muistaakseni e39 vm. 3/97 M62B44.

      Saisin myyjän puheiden mukaan siihen kaiken, mitä tarvitaan toimiakseen, avaimen, ecu/dme boksin, johtosarjat, moottorin. Nämä käsityksen mukaan pitäisi riittää. :think
      Noniin, siitä se sitten lähtee
      Tuossa koneessa on EWS2 (sama mm. M52).

      Tästä threadista saattaapi olla apua (vaikkakin M52 + E30 yhdistelmä kyseessä):

      - E34 M5 Diamantschwarz restoration project-

      ex. 2 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet & Avusblau)
      ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
      ex. Alpina D10 Touring #33/94
      ... and many more

      Comment

      • Erich
        BTCF Member
        • Apr 2005
        • 783
        • Hämeenkyrö

        #18
        Originally posted by M57D View Post
        Kyllä sitä tyhmää rautaa alkaa siinä vaiheessa kiinnostamaan kuka sitä ohjaa jos toiminnan edellytyksiä ei ole. Sinun mielipiteen mukaan ei ole väliä mistä autosta ohjainboksi otetaan.
        Miksi mulle tulee tunne, että haluat ihan tahallasi ymmärtää kirjoittamani väärin? Usko nyt huviksesi, tilanne ei ole niin mustavalkoinen, kuin millaisena sen syystä tai toisesta haluat esittää. Harrastajan vaatimustaso ja intressit eivät yleensä ole samat kuin autotehtaalla.


        Originally posted by M57D View Post
        Kuten sanoin, DME 3.3 ja DME 5.X-> edustavat kokonaan eri sukupolvea.
        DME5.2 on esitelty juuri uusia M62 koneita varten.
        Jos pilkkua nussitaan, niin sitä on käytetty jo aiemmin M73 moottorissa, eikä siis ole M62 varten räätälöity.

        Originally posted by M57D View Post
        M62:ssa on merkittäviä eroja vanhempaan M60:seen verrattuna. Erilaiset puolat ja niiden ohjaus DME:ltä, DME:n ohjaama termostaattitoiminto,
        Niin, missä mielessä merkittäviä? M62 pyrittiin tekemään hiljaisemmaksi ja sivistyneemmäksi kuin M60 ja samalla vielä nipistää kulutuksesta. Kaikki nämä ovat virittäjille kirosanoja. Samalla kun venttiilikoneistosta ja jakopäästä haluttiin hiljaisempi ja kevyempi, tuli siitä myös heikompi jne.

        Onhan anturoinnissa eroa, mutta en silti keksi ylitsepääsemätöntä estettä, miksei tuohon M62B44 moottoriin saisi halutessaan sovitettua vanhempaa ohjausta. Sähkötermarinkin taitaa saada muutettua perinteiseksi pelkän termostaatin ja kannen vaihtamalla? Vesipumpulla viimeistään.

        Koko ajatushan tuli siitä lähtökohdasta, kun aiemmin tomipalla oli tiedossa M62 ilman ruiskuja JA kantavana ajatuksena jokatapauksessa laittaa tilalle ohjelmoitava. Mekaaniset muutokset ovat kokemuksen mukaan usein huomattavasti suoraviivaisempia kuin sähköiset, siis kun mitataan pelkästään ajankäyttöä. Ymmärrätkö nyt mitä tässä ajettiin takaa?

        Originally posted by M57D View Post
        CAN BUS myös ASC/ABS toiminnoille, jne ...

        Erilaiset johtosarjat, osa liittimistä, ym...
        Aivan. Eli eikö nimenomaan auton alkuperäisellä ryjällä ole paljon paremmat edellytykset toimia samaisen auton alkuperäisten järjestelmien kanssa yksiin? Sitähän tässä olen yrittänyt ehdottaa alusta alkaen.
        6 - E24 635
        7 - E38 740
        8 - E31 850

        Comment

        • T_He
          Bimmer Rookie
          • Jun 2005
          • 97
          • Nurmijärvi

          #19
          Originally posted by Dunky View Post
          EWS 3 on viimeisin versio...
          Ei vaan uusin versio on tällä hetkellä EWS 4.3, joka korvaa aikaisemmat versiot.

          Itse vaihdatin Laakkosella viime talvena yhteen E39:iin tuon EWS boksin ja tuollaisen 4.3 boksin laittoivat tilalle, kun EWS 3:sta ei enää ollut saatavilla.

          - THe -
          Nykyiset: BMW X5 E70 LCI ///M-sport | BMW 525dA xDrive F10 ///M sport

          Ex:
          BMW ///M6 "carbon edition" | BMW M5 E39
          BMW 535dA E61 M-sport "VOLL" | BMW 530iA E60 M5 look | BMW 530i E39 M-sport | BMW 520iA Touring E39 | BMW 528i E39 M-sport | BMW 750iA E38
          BMW 320iAx F30 ///M performance | BMW 320d E91 ///M-sport | BMW 330ciA E46 M-sport | BMW 330cdA E46 M-sport | BMW 316i E36 | BMW 316i E30 M3 look

          Comment

          • M57D
            Bimmer Rookie
            • May 2006
            • 46

            #20
            Originally posted by Erich View Post
            Miksi mulle tulee tunne, että haluat ihan tahallasi ymmärtää kirjoittamani väärin? Usko nyt huviksesi, tilanne ei ole niin mustavalkoinen, kuin millaisena sen syystä tai toisesta haluat esittää. Harrastajan vaatimustaso ja intressit eivät yleensä ole samat kuin autotehtaalla.
            Suomenniemi ja sen lukemattomat autotallit ja liiterit ovat täynnä projekteja jotka eivät tule ikinä liikkumaan. Suurin osa on ollut mahdollisia toteuttaa Esson baarin kulmapöydässä mutta todellisuudessa ei, siksi kannattaa huolella selvittää miten asiat oikeasti on.
            Last edited by M57D; 15-06-2008, 23:15.

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎