Announcement

Collapse
No announcement yet.

Takavaimentimen hitsaus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • b mutteri kasa
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2006
    • 1462
    • Area 03

    Takavaimentimen hitsaus

    Eli kannattaako lähteä hitsaamaan Väliputken ja Takapöntön liitosta?

    Nyt asennettuna Eisenmanin takavaimennin ja liitos tehty osilla jotka tulivat pöntön mukana(kun piti saada pönttö nopeasti kiinni).Itse olisin hitsauttanut(tai vieläkin olen sitä mieltä)mutta muutamalta kaverilta saanut kommenttia että hitsaaminen ei kannattaisi,ei kuulemma hitsaukset kestä ,eli murtuu jostain kumminkin?

    Alkuperäisessä takapöntössä on laippa jolla se kinnitetään väliputkeen.
    Last edited by b mutteri kasa; 08-11-2011, 07:57.
    BMW F11 530 dA VOLL
    Carbon-schwarz Metallic

    BMW E30 325i Sport
  • Tomba87
    BTCF Member
    • Oct 2004
    • 4029
    • Imatra

    #2
    Miksi pitäisi hitsata? Kestäähän se ihan hyvin noinkin ja saa tarvittaessa vielä irtikin helposti jos tarvitsee. Minä antaisin olla noin.
    Luukku auki ja risut kyytiin

    Comment

    • ttw
      Bimmer Enthusiast
      • Dec 2006
      • 1016
      • Vantaa

      #3
      Ei tarvitse hitsata, pitävä liitoshan tuo.
      728iA -97 "FABULOUS" Navarraviolet & Lavendergrau
      Harrasteproggis E9 3.0 CS -72 JDM
      MB 280SE Kompressorilahna "kilosta alkaa ilo" -77

      Comment

      • b mutteri kasa
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2006
        • 1462
        • Area 03

        #4
        Vähän se liitos vuotaa molempien klemmareiden kohdalta,ei tosin paljon mutta pientä tiputusta on jo nähtävissä.
        BMW F11 530 dA VOLL
        Carbon-schwarz Metallic

        BMW E30 325i Sport

        Comment

        • Vehkis
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2007
          • 1441
          • Turku

          #5
          Oisit laittanut sitä pakoputken asennustahnaa liitoksiin, niin ei vuotaisi yhtään..
          Nyt: VW Golf 1.4 TSI 118kW -10
          ex E39 535iA -97
          sekä x määrä riisikippoja


          Kesäautona toimii vw kupla -65

          Comment

          • BimmerM
            Bimmer Enthusiast
            • Nov 2004
            • 1137
            • Kemi

            #6
            Ei muutakun käytät irti ja laitat sitä pakoputkimassaa reilusti väliin. Sitten vaan putki kiinni uudestaan ja ajat putken lämpimäks että massa kovettuu ja ei vuoda enään mistään. Alä hitsaa parempi se nuin on niin sen voi joskus helposti vaihtaakkin jos porinät alkaa kyllästyttään..

            Comment

            • -Janetski-
              Bimmer Rookie
              • Nov 2007
              • 72

              #7
              Putkistos olis aina hyvä olla kohtia joiden avulla se pystyy hieman "elämään". Kovilla on pakoputkisto jos alusta loppuun on samaa klönttiä
              I <3 my M-sport

              Comment

              • b mutteri kasa
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2006
                • 1462
                • Area 03

                #8
                Originally posted by BimmerM View Post
                Ei muutakun käytät irti ja laitat sitä pakoputkimassaa reilusti väliin. Sitten vaan putki kiinni uudestaan ja ajat putken lämpimäks että massa kovettuu ja ei vuoda enään mistään. Alä hitsaa parempi se nuin on niin sen voi joskus helposti vaihtaakkin jos porinät alkaa kyllästyttään..
                Varmasti järkevin ottaa pönttö irti ja massaa väliin.Itse en tuota asennusta tehnyt,mutta kaveri ketä sen teki,kyllä heitti pikkulenkin asennuksen jälkeen...eli luulisin että siellä sitä massaa on...ehkä

                Mutta taitaa aina nuo liitoskohdat putkistossa vähän falskata...
                BMW F11 530 dA VOLL
                Carbon-schwarz Metallic

                BMW E30 325i Sport

                Comment

                • Heguli 31
                  BTCF Member
                  • Oct 2004
                  • 10045
                  • KVLA

                  #9
                  Originally posted by -Janetski- View Post
                  Putkistos olis aina hyvä olla kohtia joiden avulla se pystyy hieman "elämään". Kovilla on pakoputkisto jos alusta loppuun on samaa klönttiä
                  Eihän sen putken pidä mistään liitoksesta "elää".Liitokset vaan tiiviiksi ja tiukalle.Joustokappaleet,jotka yleensä on lähellä moottoria,niin on sitten ihan erikseen.

                  Itse asiaan.Näyttää siltä,että orkkisputken puhdistaminen olisi voinut olla huolellisemmin tehty.Varmasti jää rakoja josta tuhnuttaa.Auki uudelleen,kunnon puhdistus ja pakoputkimassalla kasaan.Itse en turhaa lähtisi hitsailemaan.
                  Last edited by Heguli 31; 10-06-2008, 09:55.

                  Comment

                  • Haukkis
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2005
                    • 1366
                    • Valkeala

                    #10
                    Anna olla noin vaan. Helpottaa jos tarvii purkailla jatkossa. Ihan yhtä pitävä tuo on jos on massaa välissä

                    Ja tosta murtumisesta, jos sen pätevä kaveri hitsaa niin se ei murru.

                    Entiset: e38 740iA / e39 528iA / e30 325i cab usa / e30 316 m30 lelu / e30 320i M-tech / e28 520i / e23 732iA / e32 730iA / e30 318i / e34 525i / e30 316i

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎