Announcement

Collapse
No announcement yet.

DSC ohjainyksikkö paskana ?!?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • BeeMWeee
    Bimmer Rookie
    • Feb 2006
    • 125
    • Kurikka

    DSC ohjainyksikkö paskana ?!?

    Yritin searchia mutta, ei täysin vastaavaa threadia löytyny tai osunu kohdalle.
    Elikkäs autona 09/00 facelift 530d. Lähdin reilu viikko sitten kotopihasta liikkeelle ja meidän pihas on sellaanen iso kaivonkansi kohollaaan pihasta. No tottakai etupyörä osui hiukan siihen ja ratti oli oikeallepäin tappiin käännettynä. Ratti iski käsille ja löi tavallaan yli vaikka vauhtia ei ollut tavallaan yhtään.

    Samantien ilmeni seuraavat viat: ABS valo syttyi, DSC valo syttyi, mittari lopetti toimintansa, kulutusmittari lopetti toimintansa. Olin aiva että WTF !?!?! :think Kokeilin sitten sammutella autoa ja käynnistellä/ ajella edestakaisin että, jos vika vaikka lähtis pois ja ei. Ei siinä sitten muuta ku, vitutukses ajelemaan ja yhtäkki syttyi ilmeisesti jarrujen huomiovalo ja sen jälkeen kaikki sammui ja alkas toimimaan. Seuraavan kerran käännettäessä huomasin että, ohjaustehostus on vissiin hävinny ! Vika jatkui koko viikon ja välillä oli poissa/päällä. Jossain vaiheessa huomasin myös että, ilmastointi ei toimi myöskään ja taas olin aivan WTF !!! Mitenkä seki tohon liittyy ?

    No aika sitten paikalliselle BMW liikkeelle ja ne meinas vaan että, vasen takapyörä ABS/ nopeussignaalipiuha pitää vaihtaa. Hinta n. ~100€ + työt. No ei siinä viikon sai odottaa ennenkö sain sen liikkeeseen.
    Sieltä sitten soitettiin samana päivänä kun, sen sinne vein että, huonoja hyviä uutisia. Se ABS piuha sydeemi ei oo kuulemma rikki mutta, DSC ohjainyksikkö on rikki. Ne ei ollu päässy koneillaan mun autoon sisään ennen kuin, ne oli irrottanu DSC:n ohjainyksikön piuhan ja sillä verukkeella se on ny paskana. Ei siinä muuten mitää mutta, osan hinta on 1120€ !!!!!!!

    Liike sanoi että, ASR yksiköitä on menny ennenkin mutta, näitä DSC yksiköitä ei oo menny niillä vielä koskaan! Elikkäs onko mun nyt siis pakko vaihtaa tuo perkeleen mokales vai onko kellään mitään halvempia veikkauksia ?

    Silloin kun se vika tuli ja ratti löi käsille niin, huomasin että, oikean etupyörän ABS johto repes irti kiinnikkeistään. Ei siis liitoksista. Se oli laitettu niin tiukkaan nippusiteillä että, se tuli mukana. Eikö asiat voisi liittyä toisiinsa ??:think Liikkeen mukaan ei mutta, onko tosiaan kellään mitään ehdotuksia ??

    Kiitos jo etukäteen
  • _nixu_
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2006
    • 8972
    • Kellokoski

    #2
    No jos vaihtais sen rikki menneen etupyörän abs-anturin vaikka ensin?
    Tuskin siinä muuta vikaa on.
    E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

    Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

    Comment

    • BeeMWeee
      Bimmer Rookie
      • Feb 2006
      • 125
      • Kurikka

      #3
      Originally posted by _nixu_ View Post
      No jos vaihtais sen rikki menneen etupyörän abs-anturin vaikka ensin?
      Tuskin siinä muuta vikaa on.
      Joo naapurin sedän korjaamolla on yks ylimääräinen toimiva semmonen. Ajattelin kans että, halvin tapa aloittaa tämä homma. Vitutti vain ku, huollon jannut oli niin yksimielisesti kaikkein kalleimman osan kannalla Ei auta kun kokeilla tuota etuanturia piruuttaan.

      Comment

      • Petri.Kekkonen
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2006
        • 7452
        • Oulu

        #4
        Vähän ihmeelliseltä kuulostaa. Täytyyhän tuossa olla joku tuohon etupyörään liikkuva juttu takana koska ei so DSC-boksi kai ole tuossa voinut ajamisesta hajota. Eli en kyllä lähtis ekana DSC-boksia vaihtamaan, mutta jos se nyt vaihtaa pitää niin ei ainakaan tuolla ehdotetulla hinnalla, vaan ebay.de tms. paljon halvemmalla.
        E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
        E39 523i M Sport '00, Titansilber

        Comment

        • bmw e34
          Bimmer Fanatic
          • Dec 2002
          • 633
          • raahe

          #5
          Originally posted by BeeMWeee View Post
          Yritin searchia mutta, ei täysin vastaavaa threadia löytyny tai osunu kohdalle.
          Elikkäs autona 09/00 facelift 530d. Lähdin reilu viikko sitten kotopihasta liikkeelle ja meidän pihas on sellaanen iso kaivonkansi kohollaaan pihasta. No tottakai etupyörä osui hiukan siihen ja ratti oli oikeallepäin tappiin käännettynä. Ratti iski käsille ja löi tavallaan yli vaikka vauhtia ei ollut tavallaan yhtään.

          Samantien ilmeni seuraavat viat: ABS valo syttyi, DSC valo syttyi, mittari lopetti toimintansa, kulutusmittari lopetti toimintansa. Olin aiva että WTF !?!?! :think Kokeilin sitten sammutella autoa ja käynnistellä/ ajella edestakaisin että, jos vika vaikka lähtis pois ja ei. Ei siinä sitten muuta ku, vitutukses ajelemaan ja yhtäkki syttyi ilmeisesti jarrujen huomiovalo ja sen jälkeen kaikki sammui ja alkas toimimaan. Seuraavan kerran käännettäessä huomasin että, ohjaustehostus on vissiin hävinny ! Vika jatkui koko viikon ja välillä oli poissa/päällä. Jossain vaiheessa huomasin myös että, ilmastointi ei toimi myöskään ja taas olin aivan WTF !!! Mitenkä seki tohon liittyy ?

          No aika sitten paikalliselle BMW liikkeelle ja ne meinas vaan että, vasen takapyörä ABS/ nopeussignaalipiuha pitää vaihtaa. Hinta n. ~100€ + työt. No ei siinä viikon sai odottaa ennenkö sain sen liikkeeseen.
          Sieltä sitten soitettiin samana päivänä kun, sen sinne vein että, huonoja hyviä uutisia. Se ABS piuha sydeemi ei oo kuulemma rikki mutta, DSC ohjainyksikkö on rikki. Ne ei ollu päässy koneillaan mun autoon sisään ennen kuin, ne oli irrottanu DSC:n ohjainyksikön piuhan ja sillä verukkeella se on ny paskana. Ei siinä muuten mitää mutta, osan hinta on 1120€ !!!!!!!

          Liike sanoi että, ASR yksiköitä on menny ennenkin mutta, näitä DSC yksiköitä ei oo menny niillä vielä koskaan! Elikkäs onko mun nyt siis pakko vaihtaa tuo perkeleen mokales vai onko kellään mitään halvempia veikkauksia ?

          Silloin kun se vika tuli ja ratti löi käsille niin, huomasin että, oikean etupyörän ABS johto repes irti kiinnikkeistään. Ei siis liitoksista. Se oli laitettu niin tiukkaan nippusiteillä että, se tuli mukana. Eikö asiat voisi liittyä toisiinsa ??:think Liikkeen mukaan ei mutta, onko tosiaan kellään mitään ehdotuksia ??

          Kiitos jo etukäteen

          ei varmasti ole se yksikkö voinut mennä rikki tuollaisesta pikku kolauksesta. kerran ABS ja DSC-valot palaa niin anturista ensimmäisenä lähteä sitä vikaa hakemaan kun ne molemmat käyttää samaa anturia toimintoihinsa. jos se nyt on sitten oikeasti mennyt särki niin sun on täytynyt ajaa sitä kaivonkantta päin AIKA reilulla vauhdilla .
          itse ajoin viime talvena erääseen kurviin ratti lähes oikealle linkussa n. 45 km/h ja se puski suoraan kanttarin päälle seurauksella että vasen etuvanne solmuun ja tukivarsi että raidetanko vääntyivät hieman mutta ensimmäinenkään yksikkö ei ottanut siipeensä (ja oli sellainen mälli että koko auto oikeen loikkasi ilmaan)

          Comment

          • BeeMWeee
            Bimmer Rookie
            • Feb 2006
            • 125
            • Kurikka

            #6
            En oo viäkään töitten ohella kerenny asialle tehdä yhtään mitään. Tuon etupyörän abs anturipiuhan voi periaatteessa sulkea jo sen perusteella tosiaan koska nopeusmittari ei toimi.
            Sinällään jännä homma että, kostealla ilmalla kaikki pelaa hienosti lukuunottamatta ohjaustehostin. Sekin rupeaa pelaamaan jos seuraavalla käynnistyskerrallakaan ei valot oo syttyny. Eli sekin nollaantuu.
            Kuitenkin taas jonkin verran ku ajelee niin, viat tulee päälle. Josta voi vetää monta johtopäätöstä. Jokin yhdistää siis yhdistää huonosti eli, dsc yksikkökään ei täysin pimeänä ainakaan ole. Mutta se onki eri asia että, löytyykö huonosti yhdistävää kohtaa mistään.
            Mietiin tossa että, voisko se olla niin että, DSC yksikkö toimii kostealla ilmalla mutta, lämmetessään konehuoneessa se lopettaisi yhdistämisen ?

            Comment

            • Petri.Kekkonen
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2006
              • 7452
              • Oulu

              #7
              Originally posted by BeeMWeee View Post
              Mietiin tossa että, voisko se olla niin että, DSC yksikkö toimii kostealla ilmalla mutta, lämmetessään konehuoneessa se lopettaisi yhdistämisen ?
              Voi. Mulla toimi ABS-boksi hajotessaan kylmänä talvella hyvin mutta lämpinänä (kun auto oli seissyt ajon jälkeen hetken parkissa) syttyi vikavalot.
              E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
              E39 523i M Sport '00, Titansilber

              Comment

              • Clavurion
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2005
                • 9159
                • Oulu

                #8
                Originally posted by BeeMWeee View Post
                En oo viäkään töitten ohella kerenny asialle tehdä yhtään mitään. Tuon etupyörän abs anturipiuhan voi periaatteessa sulkea jo sen perusteella tosiaan koska nopeusmittari ei toimi.
                Sinällään jännä homma että, kostealla ilmalla kaikki pelaa hienosti lukuunottamatta ohjaustehostin. Sekin rupeaa pelaamaan jos seuraavalla käynnistyskerrallakaan ei valot oo syttyny. Eli sekin nollaantuu.
                Kuitenkin taas jonkin verran ku ajelee niin, viat tulee päälle. Josta voi vetää monta johtopäätöstä. Jokin yhdistää siis yhdistää huonosti eli, dsc yksikkökään ei täysin pimeänä ainakaan ole. Mutta se onki eri asia että, löytyykö huonosti yhdistävää kohtaa mistään.
                Mietiin tossa että, voisko se olla niin että, DSC yksikkö toimii kostealla ilmalla mutta, lämmetessään konehuoneessa se lopettaisi yhdistämisen ?
                Onko sinulla Servotronic? Sehän vaatii ABS/DSC-yksiköltä nopeussignaalin toimiakseen oikein. Jos joku linja selvästi poikkeaa muista, sama mittaus suoraan anturin liittimestä (johdotus vs. anturi).

                Kurkkaapa saarivaltion poikien foorumilta tarinaa. KLIK (1. sivun loppupuolella)

                Eli ABS-antureiden ja niiden johdotuksen kunnon voit karkeasti testata yleismittarilla boksin liittimen pinneistä. Huomaa tuo napaisuuden vaikutus vastusarvoon, joten mittaa mol. päin ja ota arvot talteen. Jos kaikki arvot on samalla hehtaarilla, jäljet johtaa todennäköisesti boksi-korjaamolle (esim. BBA-Reman).
                E39 530dA -02 M-Sport
                E53 X5 3.0dA -06 Sport
                * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                Comment

                • BeeMWeee
                  Bimmer Rookie
                  • Feb 2006
                  • 125
                  • Kurikka

                  #9
                  Originally posted by Clavurion View Post
                  Onko sinulla Servotronic? Sehän vaatii ABS/DSC-yksiköltä nopeussignaalin toimiakseen oikein. Jos joku linja selvästi poikkeaa muista, sama mittaus suoraan anturin liittimestä (johdotus vs. anturi).

                  Kurkkaapa saarivaltion poikien foorumilta tarinaa. KLIK (1. sivun loppupuolella)

                  Eli ABS-antureiden ja niiden johdotuksen kunnon voit karkeasti testata yleismittarilla boksin liittimen pinneistä. Huomaa tuo napaisuuden vaikutus vastusarvoon, joten mittaa mol. päin ja ota arvot talteen. Jos kaikki arvot on samalla hehtaarilla, jäljet johtaa todennäköisesti boksi-korjaamolle (esim. BBA-Reman).
                  Kiitti vinkistä
                  Kattoin justiin varustelistaa niin kyllä mulla servotronic löytyy. Vaikuttaakos se jotenki asiaan ? Elikkäs mittaanko jonku muunkin paikan sitten ?
                  Ymmärsinkö nyt oikein että, irrotan vain ton dsc boxin ja lähetän tommoseen firmaan ja pyöreästi 100$ maksaa lysti ? Jos näin on niin ei paha ollenkaan
                  Äsken tossa ajelin kiesillä rinkiä kylillä ja huomasin että, vesivanat menee siellä missä oon kiertäny. Ei menny kauaa ku auto sano check coolant level Joku perkeleen liitos koneenkyljestä imusarjan alta vuotaa niinkun seula. Onkohan paha rasti korjata ? Imusarja irti varmaan jne.... ?

                  Comment

                  • WSE1
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2006
                    • 3242
                    • Suomusjärvi

                    #10
                    Kun se on tuommoisen voimakkaan tärähdyksen seurauksena tullut ja kylmänä pelaa mutta lämpimänä ei niin ei siellä ole todennäköisesti muuta ongelmaa kuin jokin isomman komponentin juotos on murtunut. Jos se ilmastointiinkin välillä vaikuttaa niin voihan tuo myös olla että siellä ei nyt ole kaikki liittimet ihan 100% paikoillaan.
                    Last edited by WSE1; 28-06-2008, 19:26.

                    Comment

                    • BeeMWeee
                      Bimmer Rookie
                      • Feb 2006
                      • 125
                      • Kurikka

                      #11
                      Dodiih, muut viat korjattu ja läpät revitty veks. DSC vika vain vielä vaivaa enkä sen koommin oo asiaan paneutunu. Tänään kuiteskin revin osan numero 2 irti
                      -> linkki http://www.realoem.com/bmw/showparts...32&hg=34&fg=20
                      Tuosta nyt ei juurikaan mitään voinut sanoa että, mistä homma kusee. Painelin kummiskin hiukan osassa olevia "nystyröitä" ja ruuvasin palikan paikoilleen.
                      Tämän jälkeen vika hävisi mutta, jonkin ajan kuluttua palas takaisin. Elikkäs kyllä se tuola jossain se vika valitettavasti on :think
                      Pitää varmaan ottaa yhteys tonne boxi korjaamolle tai jotain. Suuresta asiasta tuossa tuskin on kyse mutta, paskana mikä paskana
                      Suomesta tuskin mitään tommosen boxin korjaajaa löytyy ?

                      Comment

                      • Clavurion
                        Bimmer Enthusiast
                        • Feb 2005
                        • 9159
                        • Oulu

                        #12
                        ABS-yksikön korjauksesta:

                        Aiemmin mainitun BBA-reman:in lisäksi brittifoorumeilla suitsutusta hyvästä ja nopeasta palvelusta on kerännyt myös ecu-testing.com. Yksikkö testataan penkissä ennen korjausta ja jos siinä ei olekaan vikaa, veloittavat ainoastaan 25 punnan tarkastusmaksun.
                        E39 530dA -02 M-Sport
                        E53 X5 3.0dA -06 Sport
                        * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                        Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                        Comment

                        • BeeMWeee
                          Bimmer Rookie
                          • Feb 2006
                          • 125
                          • Kurikka

                          #13
                          Originally posted by Clavurion View Post
                          ABS-yksikön korjauksesta:

                          Aiemmin mainitun BBA-reman:in lisäksi brittifoorumeilla suitsutusta hyvästä ja nopeasta palvelusta on kerännyt myös ecu-testing.com. Yksikkö testataan penkissä ennen korjausta ja jos siinä ei olekaan vikaa, veloittavat ainoastaan 25 punnan tarkastusmaksun.


                          Tuo kuulostaa tosi hyvältä. Ei muutaku spostilla kyselyt tonne ja palikkaa postiin.

                          Suur kiitokset

                          Comment

                          • BeeMWeee
                            Bimmer Rookie
                            • Feb 2006
                            • 125
                            • Kurikka

                            #14
                            Dodiih....

                            Ei sitten tullu lähetettyä boxia ulkomaille. Turhaa sitä sinne roudaamaan kun kerran suomessakin niitä korjataan

                            Vaasassa taitaa olla suomen ehkä ainut ohjainyksikköjä korjaava firma ? Muista en oo ainakaan kuullut. Linkki--> http://www.vekatronics.fi/

                            160€ maksoi kun ne avas mun boxin ja juotti 3 juotosta uudelleen. Boxi on siis nyt ehjä mutta, siltikään ei kaikki pelitä vieläkään valitettavasti. Nopeusmittari, kulutusmittari, navi ja ilmastointi tuli takaisin toimintaan mutta, ABS ja DSC ei toimi vieläkään Tämä johtuu kuulemma siitä että, kun olen ajellut rikkinäisellä boxilla jonkin aikaa niin, boxi on yhdistänyt maadoitusta aina välillä ja välillä ei. Tämän takia boxissa on nyt sitten kuulemma mennyt jonkin hätäsofta päälle tai jotain. Koodien nollaamiseen tarvitaan vissiin BMW:n oma testeri ja nollaamisessa pitää kuulemma jonkin verran kikkailla jotenkin. Saa nyt sitten nähdä saadaanko tuo vielä pelittään ?

                            Että tämmönen väli informaatio tässä vaiheessa.

                            Comment

                            • TJJ
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jun 2003
                              • 7591
                              • Jyväskylä

                              #15
                              Originally posted by BeeMWeee View Post
                              Tämä johtuu kuulemma siitä että, kun olen ajellut rikkinäisellä boxilla jonkin aikaa niin, boxi on yhdistänyt maadoitusta aina välillä ja välillä ei. Tämän takia boxissa on nyt sitten kuulemma mennyt jonkin hätäsofta päälle tai jotain. Koodien nollaamiseen tarvitaan vissiin BMW:n oma testeri ja nollaamisessa pitää kuulemma jonkin verran kikkailla jotenkin.
                              Boksia ei ole korjattu täysin kuntoon ja vika on yhä siinä.
                              E39 528iA

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎