Alpina C1 Tekniikasta Tietävää?

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ive81
    Bimmer Rookie
    • May 2008
    • 69
    • kotona

    #1

    Alpina C1 Tekniikasta Tietävää?

    Tällaisella asialla päätäni vaivaan että mitä eroa C1 2.3 ja normi
    323i tekniikassa on. Nokka on C1 268asteinen, ruisku L tai k-jet.
    Koneen pitäsi olla sama b23 kummassakin, rutistukset C1 vissiin vähän suuremmat mutta ei kait se 20hv tuo lisää tohon b23.
  • bemu2000
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2003
    • 17797
    • Jämsä

    #2
    google


    TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
    Vanteet edullisesti
    Nostureita ja rengaskoneita

    Comment

    • ive81
      Bimmer Rookie
      • May 2008
      • 69
      • kotona

      #3
      323i (works, 77>)
      C1 2.3 (4/80-7/83)


      Type:
      inline watercooled 6
      inline watercooled 6


      Engine code
      M20 B23
      M20 B23


      Bore x Stroke mm
      80 x 76.8
      80 x 76.8


      Displacement cc
      2315
      2315


      Valve Operation
      SOHC
      SOHC


      Camshaft (degrees)
      260
      268


      Valves / cyl
      2
      2


      Compression Ratio
      9.5 : 1
      10.0 : 1


      Injection / Carburetor:
      Bosch K-Jetronic
      Bosch K-Jetronic


      Max Torque
      190Nm @ 4500
      210Nm @ 4500


      BHP (DIN)
      143 @ 5800
      170 @ 6000







      Chassis and Drivetrain




      Transmission
      4/5 speed manual
      5 speed manual


      Front suspension
      MacPherson struts, coil springs, anti-roll bar
      MacPherson struts, coil springs, anti-roll bar, Bilstein shocks


      Rear suspension
      Semitrailing arms, coil springs, anti-roll bar
      Semitrailing arms, coil springs, anti-roll bar, Bilstein shocks


      Axle Ratio
      3.45
      3.45







      General




      Wheelbase (mm)
      2563
      2563


      Track front/rear (mm)
      1388/1401
      1387/1396


      Brakes front/rear
      Ventilated disc / massive disc
      Dual ventilated disc / massive disc


      Wheels/Tires
      steel 13"x5.5J /
      185/70HR13
      F alloy 6x15 with 195/50
      R alloy 7x15 with 205/50


      Maximum Speed (kph)
      201
      209


      Acceleration 0-100 kph
      8.3
      7.4


      Weight (kgs)
      1110
      1187

      Comment

      • ive81
        Bimmer Rookie
        • May 2008
        • 69
        • kotona

        #4
        tossa on noita eroja vähäsiä, mutta meinasin kanavien muotoilu, palotilat, venttiilien koko yms.. niistä en oikein löytänyt mitään ja saksa ei taitu mulla.
        Tuntuu vaan hurjalle toi vääntö teho ero jos toisessa nokka jyrkempi 8 astetta ja comm toisessa 9.5:1 ja toisessa 10.0:1. Eikat tolla tehä 20hv enemmän ja c1 on raskaampi ku 323i ja 0-100km taittuu paremmin.
        Olisi vaan mukava nähdä kuvia kanavista ja palotilasta ton C1 kannesta,
        ja jos tiettäviä/näkyviä eroja, olisi niin mukava kokeilu mielessä testata b23 myllyä jalostaa.

        Comment

        • bemu2000
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2003
          • 17797
          • Jämsä

          #5
          Originally posted by ive81 View Post
          tossa on noita eroja vähäsiä, mutta meinasin kanavien muotoilu, palotilat, venttiilien koko yms.. niistä en oikein löytänyt mitään ja saksa ei taitu mulla.
          Tuntuu vaan hurjalle toi vääntö teho ero jos toisessa nokka jyrkempi 8 astetta ja comm toisessa 9.5:1 ja toisessa 10.0:1. Eikat tolla tehä 20hv enemmän ja c1 on raskaampi ku 323i ja 0-100km taittuu paremmin.
          Olisi vaan mukava nähdä kuvia kanavista ja palotilasta ton C1 kannesta,
          ja jos tiettäviä/näkyviä eroja, olisi niin mukava kokeilu mielessä testata b23 myllyä jalostaa.

          no jos ei edes erota saksaa ja englantia, niin on varmasti vaikea tietää mitä siinä lukee kyllä siellä tosiaan lukee, että kantta on muotoiltu...
          TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
          Vanteet edullisesti
          Nostureita ja rengaskoneita

          Comment

          • ive81
            Bimmer Rookie
            • May 2008
            • 69
            • kotona

            #6
            Lueppa toi mun toiseksi viimesin, kuvia kaipailen ja mittoja imukanavista, ventiileistä jne...
            Kyllä taatusti erotan saksan ja englannin siellä sivulla kylla lukee asiaa, vaan ei ole kuvia mittoja yms... opettele itse lukemaan suomea joka voi kylla mulla olla joidenkin mielestä huono sekin.
            Last edited by ive81; 26-06-2008, 12:00. Reason: lisäys

            Comment

            Working...
            X