Announcement

Collapse
No announcement yet.

Alpina C1 Tekniikasta Tietävää?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ive81
    Bimmer Rookie
    • May 2008
    • 69
    • kotona

    Alpina C1 Tekniikasta Tietävää?

    Tällaisella asialla päätäni vaivaan että mitä eroa C1 2.3 ja normi
    323i tekniikassa on. Nokka on C1 268asteinen, ruisku L tai k-jet.
    Koneen pitäsi olla sama b23 kummassakin, rutistukset C1 vissiin vähän suuremmat mutta ei kait se 20hv tuo lisää tohon b23.
  • ive81
    Bimmer Rookie
    • May 2008
    • 69
    • kotona

    #3
    323i (works, 77>)
    C1 2.3 (4/80-7/83)


    Type:
    inline watercooled 6
    inline watercooled 6


    Engine code
    M20 B23
    M20 B23


    Bore x Stroke mm
    80 x 76.8
    80 x 76.8


    Displacement cc
    2315
    2315


    Valve Operation
    SOHC
    SOHC


    Camshaft (degrees)
    260
    268


    Valves / cyl
    2
    2


    Compression Ratio
    9.5 : 1
    10.0 : 1


    Injection / Carburetor:
    Bosch K-Jetronic
    Bosch K-Jetronic


    Max Torque
    190Nm @ 4500
    210Nm @ 4500


    BHP (DIN)
    143 @ 5800
    170 @ 6000







    Chassis and Drivetrain




    Transmission
    4/5 speed manual
    5 speed manual


    Front suspension
    MacPherson struts, coil springs, anti-roll bar
    MacPherson struts, coil springs, anti-roll bar, Bilstein shocks


    Rear suspension
    Semitrailing arms, coil springs, anti-roll bar
    Semitrailing arms, coil springs, anti-roll bar, Bilstein shocks


    Axle Ratio
    3.45
    3.45







    General




    Wheelbase (mm)
    2563
    2563


    Track front/rear (mm)
    1388/1401
    1387/1396


    Brakes front/rear
    Ventilated disc / massive disc
    Dual ventilated disc / massive disc


    Wheels/Tires
    steel 13"x5.5J /
    185/70HR13
    F alloy 6x15 with 195/50
    R alloy 7x15 with 205/50


    Maximum Speed (kph)
    201
    209


    Acceleration 0-100 kph
    8.3
    7.4


    Weight (kgs)
    1110
    1187

    Comment

    • ive81
      Bimmer Rookie
      • May 2008
      • 69
      • kotona

      #4
      tossa on noita eroja vähäsiä, mutta meinasin kanavien muotoilu, palotilat, venttiilien koko yms.. niistä en oikein löytänyt mitään ja saksa ei taitu mulla.
      Tuntuu vaan hurjalle toi vääntö teho ero jos toisessa nokka jyrkempi 8 astetta ja comm toisessa 9.5:1 ja toisessa 10.0:1. Eikat tolla tehä 20hv enemmän ja c1 on raskaampi ku 323i ja 0-100km taittuu paremmin.
      Olisi vaan mukava nähdä kuvia kanavista ja palotilasta ton C1 kannesta,
      ja jos tiettäviä/näkyviä eroja, olisi niin mukava kokeilu mielessä testata b23 myllyä jalostaa.

      Comment

      • bemu2000
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2003
        • 17799
        • Jämsä

        #5
        Originally posted by ive81 View Post
        tossa on noita eroja vähäsiä, mutta meinasin kanavien muotoilu, palotilat, venttiilien koko yms.. niistä en oikein löytänyt mitään ja saksa ei taitu mulla.
        Tuntuu vaan hurjalle toi vääntö teho ero jos toisessa nokka jyrkempi 8 astetta ja comm toisessa 9.5:1 ja toisessa 10.0:1. Eikat tolla tehä 20hv enemmän ja c1 on raskaampi ku 323i ja 0-100km taittuu paremmin.
        Olisi vaan mukava nähdä kuvia kanavista ja palotilasta ton C1 kannesta,
        ja jos tiettäviä/näkyviä eroja, olisi niin mukava kokeilu mielessä testata b23 myllyä jalostaa.

        no jos ei edes erota saksaa ja englantia, niin on varmasti vaikea tietää mitä siinä lukee kyllä siellä tosiaan lukee, että kantta on muotoiltu...
        TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
        Vanteet edullisesti
        Nostureita ja rengaskoneita

        Comment

        • ive81
          Bimmer Rookie
          • May 2008
          • 69
          • kotona

          #6
          Lueppa toi mun toiseksi viimesin, kuvia kaipailen ja mittoja imukanavista, ventiileistä jne...
          Kyllä taatusti erotan saksan ja englannin siellä sivulla kylla lukee asiaa, vaan ei ole kuvia mittoja yms... opettele itse lukemaan suomea joka voi kylla mulla olla joidenkin mielestä huono sekin.
          Last edited by ive81; 26-06-2008, 13:00. Reason: lisäys

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎