Vikakoodinlukija BMW

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts

• hrajasso
    replied
    Originally posted by Supa View Post
    Mutta kun scriptejä ei löydy vanhempiin juurikaan tai ovat vajaita. e36 on tuettu vielä mutta e34/e32/e31 jne ei onnistu kuin hyvin sattunaisesti johonkin korin moduuleihin.
    Inpa on itsessään pelkkä diagnostiikkatyökalu, mitään ohjelmointeja tai muuta et pysty sillä tekemään. Tietysti joitain poikkeuksia on esim moottorinohjauksissa, joskus pystyy esim synkkaaman ews:n yms mutta noi on aika erikoistapauksia.
    Diagnosoinnissa inpa on yleensä nopeempi ja kattavampi kuin dis mutta tämä riippuu täysin mitä kyseisen moduulin scriptiin on tehty.
    Sitten taas dissistä löytyy testimoduuleita mitkä on varsin käteviä mitä taas ei inpasta löydy.

Eli mitään yhtä ainooa hyvää ei ole vaan joka homaan vähän omat softansa, kun kaikki mahdollinen on valmiina koneella niin hommat onnnistuu!
    Ainakin e31:seen pääsi ~kaikkiin moduleihin kiinni. Ohjelmointi puolestaan hoituu INPA/EDIABAS paketin NCS:llä. CarKey-juttuihin ei päässyt käsiksi, mutta eipä niihin juuri ole tarvettakaan. Samat voi tehdä suoraan boksin koodauksia muuttamallakin.

Täytyy vilkaista DISillä, että saako sillä tehtyä e31:seen mitään ylimääräistä.

Leave a comment:

• erese
    replied
    Originally posted by Supa View Post
    Eli mitään yhtä ainooa hyvää ei ole vaan joka homaan vähän omat softansa, kun kaikki mahdollinen on valmiina koneella niin hommat onnnistuu!
    Hyvin pärjää kun on Inpa, DIS, NCS sun muut ja vaikka BMW Scanner

Leave a comment:

• Supa
    replied
    Originally posted by hrajasso View Post
    Mihin tämä muka perustuu? Jos scriptit löytyy, niin en näe miksi EDIABAS/INPAn ohjelmistopaketilla ei pystyisi tekemään jotain.

Mitä DISillä muka voi tehdä sellaista, mitä EDIABAS/INPAlla ei? Olen koittanut parhaani mukaan yrittää päästä kärryille näistä ja toistaiseksi olen ymmärtänyt, että INPAn paketilla nimenomaan tehdään enemmän kuin DIS/SSS/PROGMANilla.

On kyllä sellaista salatiedettä, että saa muutamat illat viettää googlen kanssa
    Mutta kun scriptejä ei löydy vanhempiin juurikaan tai ovat vajaita. e36 on tuettu vielä mutta e34/e32/e31 jne ei onnistu kuin hyvin sattunaisesti johonkin korin moduuleihin.
    Inpa on itsessään pelkkä diagnostiikkatyökalu, mitään ohjelmointeja tai muuta et pysty sillä tekemään. Tietysti joitain poikkeuksia on esim moottorinohjauksissa, joskus pystyy esim synkkaaman ews:n yms mutta noi on aika erikoistapauksia.
    Diagnosoinnissa inpa on yleensä nopeempi ja kattavampi kuin dis mutta tämä riippuu täysin mitä kyseisen moduulin scriptiin on tehty.
    Sitten taas dissistä löytyy testimoduuleita mitkä on varsin käteviä mitä taas ei inpasta löydy.

Leave a comment:

• Zeta
    replied
    Kellään kokemuksia tästä uudesta PA Soft 2.01? :think

Own this domain today. We make your shopping experience easy. Friendly and quick customer service.

Saako tuota pulikkaa jostain hieman edullisemmin?

Leave a comment:

• hrajasso
    replied
    Originally posted by WSE1 View Post
    ADS interface kyllä mutta inpalla ei tee juuri mitään vanhempien bemarien (E30, 31,32,34) kanssa, on käytettävä DIS ohjelmaa.
    Mihin tämä muka perustuu? Jos scriptit löytyy, niin en näe miksi EDIABAS/INPAn ohjelmistopaketilla ei pystyisi tekemään jotain.

Mitä DISillä muka voi tehdä sellaista, mitä EDIABAS/INPAlla ei? Olen koittanut parhaani mukaan yrittää päästä kärryille näistä ja toistaiseksi olen ymmärtänyt, että INPAn paketilla nimenomaan tehdään enemmän kuin DIS/SSS/PROGMANilla.

On kyllä sellaista salatiedettä, että saa muutamat illat viettää googlen kanssa

Leave a comment:

• WSE1
    replied
    Originally posted by _nixu_ View Post
    INPA ja ADS interface vois toimia :think
    http://doitauto.de/product/en/BMW-Di...Interface.html
    ADS interface kyllä mutta inpalla ei tee juuri mitään vanhempien bemarien (E30, 31,32,34) kanssa, on käytettävä DIS ohjelmaa.

Leave a comment:

• Esal
    replied
    Originally posted by SamBa View Post
    Läppäriin (usb) ja E39:iin tarvin välijohdon ja softan millä voisi katsoa vikakoodit yms muut jutut, saa varmaan netistä? nimi?

Minulla on Vag:n OBD2 kaapeli mutta siitä ei taida tässä olla iloa?

Tuon mukaan johto toimisi, ja pienellä muutoksella vielä enemmän.

Leave a comment:

• SamBa
    replied
    Mistä kaapelit?

Läppäriin (usb) ja E39:iin tarvin välijohdon ja softan millä voisi katsoa vikakoodit yms muut jutut, saa varmaan netistä? nimi?

Minulla on Vag:n OBD2 kaapeli mutta siitä ei taida tässä olla iloa?

Leave a comment:

• erese
    replied
    Originally posted by ptikkala View Post
    mulla ainakin pyytää loggaamaan sisään
    OK, täytyypä tutkailla moista, ei ainakaan mulla pyytänyt mitään tuollaista kun aikoinaan reggauduin tuonne

Ja EDITTIÄ: Ja näinhän se tosiaan on että invitation tarvitaan eikä ole kutsuja mitä voisi jakaa, sorry!
    Last edited by erese; 11-05-2011, 07:22.

Leave a comment:

• ptikkala
    replied
    mulla ainakin pyytää loggaamaan sisään

Leave a comment:

• erese
    replied
    Originally posted by ptikkala View Post
    erese, ei sulla ois heittää invitee tonne ecubmwhen
    Eikös sinne pääse ilmankin? :think

Leave a comment:

• ptikkala
    replied
    erese, ei sulla ois heittää invitee tonne ecubmwhen

Leave a comment:

• Eetu
    replied
    Originally posted by Eetu View Post
    Multa löytyy koneelta carsoft v6.5 Tarttisi piuhan jolla pystyy näistä E34 ja yms lukemaan vikakoodeja ja nollailemaan valoja..

Laittakaa linkkiä millanen kaapeli pitäis olla usb liitännällä,jos sellasia on.. Mieluiten Ebaysta.

Eikö kukaan tiedä?

Leave a comment:

• erese
    replied
    Originally posted by Nenonen View Post
    Mikäs se nuista pitäs olla? V44 , V57 vai V39? Onko sillä jotakin merkitystä mikä noista? Pitäs olla sellanen että toimii Windows 7 kanssaa.
    Suosittelen aloittamaan "opiskelut" vaikka tästä linkistä. Vaatii rekisteröitymisen! Rekisteröityminen ei sitten onnistu ilman kutsua ja kutsuja on vaikea saada että se siitä
    http://ecubb.bmwecu.org/board/viewfo...5f234b41570c88
    Last edited by erese; 11-05-2011, 07:23.

Leave a comment:

• Jakuza
    replied
    Originally posted by Nenonen View Post
    Mikäs se nuista pitäs olla? V44 , V57 vai V39? Onko sillä jotakin merkitystä mikä noista? Pitäs olla sellanen että toimii Windows 7 kanssaa.
    Mikään ei toimi minkään windowsin alla. Tarvitset esim. VMwaren johon luot virtuaalikäyttiksen ja asennat DIS:n. Tuo easyDIS v44 toimii samalla piuhalla millä inpakin.

Leave a comment:

Working...