Announcement

Collapse
No announcement yet.

Sisemmän alapallonivelen vaihto

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • himonussija
    Bimmer Fanatic
    • Jun 2005
    • 392
    • Finland

    Sisemmän alapallonivelen vaihto

    Onnistuuko E36:n sisemmän alapallonivelen vaihto irrottamatta koko etutukivartta? Jos onnistuu niin miten? Olisiko kellään kuvia moisesta proseduurista? :think

    Ja ei, en ole vaihtamassa koko tukivartta nivelineen, vaan pelkän sisemmän alapallon. Ulompi nivel ja iso pusla on nimittäin vähän aikaa sitten vaihdettu.
  • Noppe
    Bimmer Fanatic
    • Dec 2006
    • 535
    • Kuopio

    #2
    En uskoisi ainakaan, koska eikös se lähde alaspäin irti? Voi olla tiukassa.

    Paikoilleen laitto onnistusi jollakin hydraulisella ulosvetäjällä tms...

    Comment

    • 328 e36
      Bimmer Fanatic
      • Dec 2003
      • 488
      • pori

      #3
      ei kannata edes koittaa ilman tukivarren irroitusta,ja eihän siinä ulommaisen nivelen ja sen ison puslan pulttien aukaisussa edes mene aikaa paljon mitään.. se sisemmäinen on paljon paskempi ottaa auki kuin ulommainen,ei meinaa ole tilaa liikaa..
      e36 320 cabrio.
      e36 328 coupe.

      Comment

      • himonussija
        Bimmer Fanatic
        • Jun 2005
        • 392
        • Finland

        #4
        No joo, näin minä vähän arvelinkin. Ja tuota tilaa ei todellakaan näytä olevan kun sisäpallon mutteri on aika ikävässä paikassa. Jospa sen sieltä saisi räpellettyä auki.

        Mitenkähän tuo sisäpallo sitten kannattaa irrottaa? Tukivarsi ruuvipenkkiin ja jotain palikkaa väliin joiden avulla prässätään irti? Ja lämpöä tarvinnee käyttää? Tuossa nivelessä kun näyttää nuo hammastukset olevan, niin saattaa olla aika tiukassa.

        Kuva:


        Voikohan tuon alapallon väljyydestä johtua, että ohjaus hieman takertelee risteyksistä kääntyessä? Välillä ohjauksessa tuntuu sellainen "kynnys" jonka yli ikään kuin rattia saa vähän kammeta.
        Last edited by himonussija; 16-07-2008, 07:39.

        Comment

        • ZoMbiE
          Bimmer Enthusiast
          • Nov 2003
          • 2583
          • Lohja, Virkkala

          #5
          Ettei olisi iskarin yläpään laakeri sökö? Ja eihän ole mitään madaltavia jousilautasia paikoillaan? Omassa E30:ssä oli hetken ja niiden kanssa ohjaus juurikin takkuili.

          Comment

          • jr66
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2006
            • 16419
            • Asikkala

            #6
            Originally posted by himonussija View Post
            No joo, näin minä vähän arvelinkin. Ja tuota tilaa ei todellakaan näytä olevan kun sisäpallon mutteri on aika ikävässä paikassa. Jospa sen sieltä saisi räpellettyä auki.

            Mitenkähän tuo sisäpallo sitten kannattaa irrottaa? Tukivarsi ruuvipenkkiin ja jotain palikkaa väliin joiden avulla prässätään irti? Ja lämpöä tarvinnee käyttää? Tuossa nivelessä kun näyttää nuo hammastukset olevan, niin saattaa olla aika tiukassa.

            Kuva:


            Voikohan tuon alapallon väljyydestä johtua, että ohjaus hieman takertelee risteyksistä kääntyessä? Välillä ohjauksessa tuntuu sellainen "kynnys" jonka yli ikään kuin rattia saa vähän kammeta.
            Ei tuo ongelma ainakaan sisemmästä pallosta johdu, ulommasta se VOI johtua.

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎