Eli autoon (bmw e38 750) vaihdettiin laakkosella takapyörän laakeri koska siitä oli aikaisemmin porattu hammaskehä rikki abs-anturin irroituksen yhteydessä.
Auto ei pitänyt minkäänlaista ääntä ennen laakerin vaihtoa.
Välittömästi kun lähdin laakkosen pihasta alkoi takapäästä kuulua pientä ujellusta (1 ulina per pyörän kierros). Eli ulinan tiheys voimistuu nopeuden kasvaessa. Ääni kuuluu parhaiten pienissä nopeuksissa. Laakkosella sanoivat että käsijarrukengät ovat loppu, joten ajattelin äänen vain tulevan siitä että käsijarrukengät olisi asennettu huonosti takaisin. Uusin sitten käsijarrukengät mutta ääni ei kadonnut mihinkään.
Vian tekee erikoiseksi se että ulina loppuu välittömästi kun vähänkin hipaisee jarrupolkimeen, ääni on poissa niin kauan aikaa kun jarrua painetaan.
Syy miksi en ole vielä ottanut laakkoseen yhteyttä ongelman ratkaisemiseksi on se että minulla oli oma motonetistä ostettu laakeri.
Eli nyt kysyn eka teiltä neuvoa että mistä tuo ääni voi tulla? Voiko uusi laakeri olla viallinen, vai onko todennäköisempää että tässä on nyt käynyt jonkinlainen asennusvirhe?
Auto ei pitänyt minkäänlaista ääntä ennen laakerin vaihtoa.
Välittömästi kun lähdin laakkosen pihasta alkoi takapäästä kuulua pientä ujellusta (1 ulina per pyörän kierros). Eli ulinan tiheys voimistuu nopeuden kasvaessa. Ääni kuuluu parhaiten pienissä nopeuksissa. Laakkosella sanoivat että käsijarrukengät ovat loppu, joten ajattelin äänen vain tulevan siitä että käsijarrukengät olisi asennettu huonosti takaisin. Uusin sitten käsijarrukengät mutta ääni ei kadonnut mihinkään.
Vian tekee erikoiseksi se että ulina loppuu välittömästi kun vähänkin hipaisee jarrupolkimeen, ääni on poissa niin kauan aikaa kun jarrua painetaan.
Syy miksi en ole vielä ottanut laakkoseen yhteyttä ongelman ratkaisemiseksi on se että minulla oli oma motonetistä ostettu laakeri.
Eli nyt kysyn eka teiltä neuvoa että mistä tuo ääni voi tulla? Voiko uusi laakeri olla viallinen, vai onko todennäköisempää että tässä on nyt käynyt jonkinlainen asennusvirhe?
Comment