Announcement

Collapse
No announcement yet.

Virallinen vikakoodi topick (vikakoodikyselyt tänne!)

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • hattiwatti
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2008
    • 255
    • Vantaa

    #16
    Originally posted by Dunky View Post
    Eikö näy katsastusasemien testerissä muka? Jos näkyy niin hylky tulee, siis 2001 ja siitä eteenpäin...
    Käyttääkö ne muka katsastusasemalla autoa piuhan päässä? Ei ainakaan minulla lukeneet vikamuisteja. Omani kun käytin maanantaina leimalla ja ei ne kyllä avanneet edes konepeltiä tms.
    Perusjutut katsoi ja kehut päälle hyvästä kunnosta. 2005vm e46 kyseessä.

    Comment

    • Clavurion
      BTCF Member
      • Feb 2005
      • 9147
      • Oulu

      #17
      Originally posted by Dunky View Post
      Eikö näy katsastusasemien testerissä muka? Jos näkyy niin hylky tulee, siis 2001 ja siitä eteenpäin...
      Dieselissähän ei OBD:ta lueta, vain savutusarvo mitataan.
      E39 530dA -02 M-Sport
      E53 X5 3.0dA -06 Sport
      * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
      Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

      Comment

      • schwarze
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2004
        • 2017
        • Kangasala

        #18
        OT Pitää kummiskin muistaa, että jos auto toimii muuten hyvin, vikakoodien jatkuvassa lueskelussa yleensä hajoo pää, herjaa tulee aiheettomastikin (|) Säie sinänsä on hyvä avaus, että saadaan tuntuma autojemme vikakoodeihin.
        Last edited by schwarze; 22-07-2008, 22:21. Reason: Doh
        Exät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
        Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity (Klassikot #8 -24), BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity

        Comment

        • creative 22
          Bimmer Fanatic
          • Jul 2005
          • 560
          • Alavus

          #19
          Originally posted by schwarze View Post
          OT Pitää kummiskin muistaa, että jos auto toimii muuten hyvin, vikakoodien jatkuvassa lueskelussa yleensä hajoo pää, herjaa tulee aiheettomastikin (|) Säie sinänsä on hyvä avaus, että saadaan tuntuma autojemme vikakoodeihin.
          Totta toisaalta tämäkin mutta kyllä itse olisin todella apua/vinkkejä vailla tuon oman mysteerini kanssa, meinaan merkkihuoltokin nosti käpälät pystyyn tämän asian kanssa, siis vikakoodeina tulee vaan nuo 240, 243 Burning Fail:t.Eli jättää aika paljon tulkinnanvaraa...laitanko kaikki puolat uusiksi vai mitä..halpaa lystiä..
          Ja olihan tämä sama ongelma M54:n kanssa ollut parilla muullakin foorumilla postailleella ja merkkihuolto ollut yhtä lailla neuvoton...
          Ex: -90 520i, -97 520i, -00 525ia, -01 520ia, -04 530Da, -01 525i Touring

          Vikakoodienlukua ja perustason koodausta -96-08 bemareista.Alavus ja lähialueet, privalla tavoittaa.

          BMW Freude Am Fahren

          Comment

          • schwarze
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2004
            • 2017
            • Kangasala

            #20
            Originally posted by creative 22 View Post
            Totta toisaalta tämäkin mutta kyllä itse olisin todella apua/vinkkejä vailla tuon oman mysteerini kanssa, meinaan merkkihuoltokin nosti käpälät pystyyn tämän asian kanssa, siis vikakoodeina tulee vaan nuo 240, 243 Burning Fail:t.Eli jättää aika paljon tulkinnanvaraa...laitanko kaikki puolat uusiksi vai mitä..halpaa lystiä..
            Ja olihan tämä sama ongelma M54:n kanssa ollut parilla muullakin foorumilla postailleella ja merkkihuolto ollut yhtä lailla neuvoton...
            No ton ongelman kanssa pitääkin "älähtää" emmää sillä Jos tulppa toimii (varmasti) se on sitten oireiden perusteella puola... Tai Ranska
            Exät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
            Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity (Klassikot #8 -24), BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity

            Comment

            • creative 22
              Bimmer Fanatic
              • Jul 2005
              • 560
              • Alavus

              #21
              Originally posted by schwarze View Post
              No ton ongelman kanssa pitääkin "älähtää" emmää sillä Jos tulppa toimii (varmasti) se on sitten oireiden perusteella puola... Tai Ranska
              Tai se kuuluisa kuun ja tähtien asento jota Thuppukin alussa tarjosi kun oma kulkineensa räkkysi...Ei vais, on tämä kyllä ihmeellisin keissi mitä on vastaan tullu näiden baijerin pelien kanssa, eli siis kuten moneen kertaan jo todettua, on puolia/eristeitä vaihdeltu pytyltä toiselle mutta tästä huolimatta herjat on kahelta samalta syltyltä, eli 3 ja 6.

              Tulpat oli alkujaan Ngk:t ja tilalle vaihdoin Boschia mutta eipä vaan käynti muuttunut ja kylmäkäynnillä hetken aikaa siis pelissä on 4 tai ehkä jopa 5 sylinteriä...

              Luultavasti Heinrich, Gynther ja Klaus+muut velikullat tarkoittivat kuitenkin alkujaan että tämä kehitysversio M54 käy myös kylmänä kaikillla 6:lla sylinterillä...Auto pelaa muuten kun ajatus, ei kuluta normaalia enempää kulkee kait sen mitä tollanen 2.5 nyt voi tota rohmua viedä..
              Last edited by creative 22; 23-07-2008, 00:44.
              Ex: -90 520i, -97 520i, -00 525ia, -01 520ia, -04 530Da, -01 525i Touring

              Vikakoodienlukua ja perustason koodausta -96-08 bemareista.Alavus ja lähialueet, privalla tavoittaa.

              BMW Freude Am Fahren

              Comment

              • schwarze
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2004
                • 2017
                • Kangasala

                #22
                Joo, ehki niin...mullakin herjaa hehkua satarttikierroksilla ~300rpm, mitään vikaa autossa ei kumminkaan ole (kaikki on tutkittu). Sun tapauksessas....ummm, ei mulla välähdä, Dunky ratkoo
                Exät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
                Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity (Klassikot #8 -24), BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity

                Comment

                • Dunky
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2003
                  • 4929
                  • Kotka

                  #23
                  Originally posted by creative 22 View Post
                  Totta toisaalta tämäkin mutta kyllä itse olisin todella apua/vinkkejä vailla tuon oman mysteerini kanssa, meinaan merkkihuoltokin nosti käpälät pystyyn tämän asian kanssa, siis vikakoodeina tulee vaan nuo 240, 243 Burning Fail:t.Eli jättää aika paljon tulkinnanvaraa...laitanko kaikki puolat uusiksi vai mitä..halpaa lystiä..
                  Ja olihan tämä sama ongelma M54:n kanssa ollut parilla muullakin foorumilla postailleella ja merkkihuolto ollut yhtä lailla neuvoton...
                  Kerros miten päädyit näihin koodeihin, lähdetään siitä
                  Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

                  Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

                  Comment

                  • ongelmalapsi
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2006
                    • 1063
                    • Hämeenlinna

                    #24
                    Olisko suutin tai jokin vastaava huonona? öljyä tulppien reijissä?
                    -Hämeenlinnan Hinauspalvelu 0400-982944/24H
                    -Ovien avaukset/Tankin tyhjennykset
                    -Voimaa.com Ohjelmoinnit
                    -Vikakoodien lukua/Ohjelmoinnit
                    -Ilmastointi huolto alkaen 69€
                    Ei ole sellaista ongelmaa, jota ei raaka voima ja tekninen tietämättömyys ei ratkaisisi.
                    GMC Topkick C6500 rollback -95
                    Ford F-350 4X4 Wrecker -97
                    E46 330xiA -02
                    Chrysler neon -99

                    Comment

                    • Exami
                      Bimmer Fanatic
                      • Oct 2004
                      • 986
                      • Hyvinkää, Tuusula

                      #25
                      Antaako vikakoodia jos ilmamassamittari vittuilee jos näin ni mimmosta? :p ihan mielenkiinnolla tulevaisuutta ajatellen... ku pitäs lukasta nuo läpi ku tuntuu auto välillä voimattomalta.. en sitte teidä voiko se johtua esim egr venttiilistä jos liikaa pakokaasua uudelleen kierrätyksessä ja sentakia ei puhtia..
                      sigpic
                      Now:Mercedes-Benz 280SE 6.8, Mercedes-Benz W204, Mercedes-Benz W201 M50T (1/4mile: 9.83 @ 239)

                      Comment

                      • Cell
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jun 2004
                        • 7037
                        • Uusikaupunki

                        #26
                        Sytytyshäiriökoodi ei tarkoita suoraan sitä etteikö kipinää tulisi, se vain tarkoittaa ettei seos syttynyt. Yleensä, suorastaan usein mikäli kyseessä on useamman sylinterin sytytyshäiriö, on kyseessä imuvuoto jonka takia seos ei ole syttymiskelpoinen.
                        325i -08
                        i3 REx -17
                        M5 -98 Imolarot
                        535i -90 N/A project (maatumassa)

                        Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                        Comment

                        • Dunky
                          Bimmer Enthusiast
                          • Feb 2003
                          • 4929
                          • Kotka

                          #27
                          Originally posted by Exami View Post
                          Antaako vikakoodia jos ilmamassamittari vittuilee jos näin ni mimmosta? :p ihan mielenkiinnolla tulevaisuutta ajatellen... ku pitäs lukasta nuo läpi ku tuntuu auto välillä voimattomalta.. en sitte teidä voiko se johtua esim egr venttiilistä jos liikaa pakokaasua uudelleen kierrätyksessä ja sentakia ei puhtia..
                          Antaa vikakoodin jos se on ihan p askana, ei muuten. Nyppääs johto MAH:sta irti ja tee koeajo
                          Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

                          Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

                          Comment

                          • creative 22
                            Bimmer Fanatic
                            • Jul 2005
                            • 560
                            • Alavus

                            #28
                            Originally posted by Dunky View Post
                            Kerros miten päädyit näihin koodeihin, lähdetään siitä
                            Nämä koodit tulevat siis Inpalla luettuna kylmäkäynnin jälkeen, eli ihan selvät koodit mitkä kirjoitinkin tuonne alkupuolelle.Cs näyttää myös Misfire samoilla koodeilla tosin Dme:n päivityksen jälkeen se antaa vaan samat numerot mutta tekstinä "Not defined" eli tuolla uudella päivityksellä ei Cs enää tunnista koodeja oikein samoin kun se ei näytä myöskään enää livedataa Dme:ltä.

                            Olen tutkinut imuvuodot, puhdistanut Icv:n, Disan, kaasuläppäkotelon, kokeillut käyntiin ilman Maf:n liitintä, mikään ei ole auttanut/vaikuttanut.Auton Dme luettiin myös Dis:llä kun tuo Bms46-päivitys tehtiin, vikakoodeja ei silloinkaan löytynyt..Eikä nämä "burning failit" joka kerta edes talletu jos autolla lähtee heti ajamaan.Jos antaa sen rauhassa "ravistella" silloin nämä koodit yleensä ilmestyvät kun Dme:n lukee.
                            Ex: -90 520i, -97 520i, -00 525ia, -01 520ia, -04 530Da, -01 525i Touring

                            Vikakoodienlukua ja perustason koodausta -96-08 bemareista.Alavus ja lähialueet, privalla tavoittaa.

                            BMW Freude Am Fahren

                            Comment

                            • creative 22
                              Bimmer Fanatic
                              • Jul 2005
                              • 560
                              • Alavus

                              #29
                              Originally posted by Cell View Post
                              Sytytyshäiriökoodi ei tarkoita suoraan sitä etteikö kipinää tulisi, se vain tarkoittaa ettei seos syttynyt. Yleensä, suorastaan usein mikäli kyseessä on useamman sylinterin sytytyshäiriö, on kyseessä imuvuoto jonka takia seos ei ole syttymiskelpoinen.

                              Tähän vielä, olen yrittänyt tätä mahdollista imuvuotoakin metsästää mutta tuloksetta, huohotinletkut olen tutkinut ja tuntuisi olevan ehyet.Tosin kun auton sammuttaa kuuluu Disasta tai separaattorista suhaus muutaman sekunnin viiveellä.Kaverin autosta -97 528ia touring (m52b28) kuuluu täsmälleen sama suhaus mutta auto toimii täysin normaalisti, ei ravistele tyhjäkäynnillä vaan käy heti kunnolla..
                              Ex: -90 520i, -97 520i, -00 525ia, -01 520ia, -04 530Da, -01 525i Touring

                              Vikakoodienlukua ja perustason koodausta -96-08 bemareista.Alavus ja lähialueet, privalla tavoittaa.

                              BMW Freude Am Fahren

                              Comment

                              • Cell
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jun 2004
                                • 7037
                                • Uusikaupunki

                                #30
                                Ettei olis separaattorin kalvo puhki?
                                325i -08
                                i3 REx -17
                                M5 -98 Imolarot
                                535i -90 N/A project (maatumassa)

                                Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎