Announcement

Collapse
No announcement yet.

325 meinasi hyytyä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jandis
    Bimmer Rookie
    • May 2008
    • 63

    325 meinasi hyytyä

    Elikkäs auto starttas ihan normisti aamulla mutta sitten, kun olin päässyt noin 2km päähän kotoa niin yhtäkkiä auto alkoi hyytymään 60km/h vauhdista. (vaihde oli tollon nelosella) No löin sitten 3 vaihteen pesään ja annoin reilusti kaasua, niin aluksi hieman huonosti vastas kierroksiin mutta sitten rupesi liikahtamaan. Käänsin huoltoaseman pihaan, jossa auto meinasi hyytyä samalla lailla kuin aiemmin tosin nyt 2 vaihteella. Jälleen kaasupolkimen painaminen pohjaan auttoi. Sammutin sitten auton ja laitoin kohta takasin käyntiin. Tämän jälkeen auto toimi täysin normaalisti, kun töihin ajelin sellasta 80km/h noin 50km matkan.

    Normaaliako vai onko "jotakin" menossa ja mitähän se mahtaa olla?


    Kiitos neuvoista!
    Autona 325i vuodelta 91 (E36)
  • Autobahnboy
    Bimmer Fanatic
    • Apr 2006
    • 400
    • Espoo

    #2
    Minkälaisesta hyytymisestä oli kyse jos näin voin muotoilla. Onhan noita esim. bensapuolen ongelmat...letkut, paineet, bensapumppu.

    Comment

    • Jandis
      Bimmer Rookie
      • May 2008
      • 63

      #3
      Originally posted by Autobahnboy View Post
      Minkälaisesta hyytymisestä oli kyse jos näin voin muotoilla. Onhan noita esim. bensapuolen ongelmat...letkut, paineet, bensapumppu.
      Eli auto oli silloin tasaisessa liikkeessä vauhtia se noin 60km/h ja siis kaasupoljin tietyssä asennossa kevyesti jalalla painettuna. Tuolloin kaasu ikäänkuin katosi eli auto alkoi moottorijarrutuksen. Sitten kun polkaisin kaasupolkimen ihan pohjaan, niin se "hyytyminen" jatkui vielä hetken, kunnes yhtäkkiä teho palasi ja kierrokset nousivat taas, jonka jälkeen auto pelitti normaalisti loppumatkan.

      Auto teki saman tempun kun lähdin töistä pois päin, eli noin 2km käynnistyksen jälkeen tällainen äkillinen kaasun katoaminen ja jälleen palaaminen takaisin. Jotenkin siis luulisi liittyvän tuohon kylmään tai puolilämpimään koneeseen.


      Aiemmin olen huomannut, että kylmänä auto saattaa ihan pikkasen nykiä tasakaasulla ja usein kun päästää esim. 4-vaihteella sellasta 50-60km/h vauhtia myös tasakaasulla, niin auto yhtäkkiä nykäisee ja vauhti kiihtyykin tonne 70km/h pintaan. Tämän se tekee oikeestaan aina kun kylmällä ajelee, eli tällanen yhtäkkinen nykäys aina kertaalleen ja sen jälkeen toimii normisti.
      Autona 325i vuodelta 91 (E36)

      Comment

      • ||Mane
        Bimmer Rookie
        • Aug 2007
        • 114
        • Mikkeli

        #4
        Voisi olla lambda menossa :think. Itsellä oli samanlaisia oireita lambdan ollessa rikki. Käsittääkseni lambda ei ole käytössä täyskaasulla kiihdyttäessä, joten auto kiihtyy lamdbavikaisena normaalisti kun painaa lapun lattiaan. Oletko huomannut kulutusmittarissa tai kulutuksessa mitään erikoista? Koska yleensä soppa alkaa maistumaan kun tuo lambda on rikki.
        Mutta siitä on hyvä aloittaa, että käyt luetuttamassa vikakoodit.
        "Mitä mulla ei oo, sitä ei tarvita"

        Comment

        • Jandis
          Bimmer Rookie
          • May 2008
          • 63

          #5
          Originally posted by ||Mane View Post
          Voisi olla lambda menossa :think. Itsellä oli samanlaisia oireita lambdan ollessa rikki. Käsittääkseni lambda ei ole käytössä täyskaasulla kiihdyttäessä, joten auto kiihtyy lamdbavikaisena normaalisti kun painaa lapun lattiaan. Oletko huomannut kulutusmittarissa tai kulutuksessa mitään erikoista? Koska yleensä soppa alkaa maistumaan kun tuo lambda on rikki.
          Mutta siitä on hyvä aloittaa, että käyt luetuttamassa vikakoodit.
          Hirveesti en ole itse kulutusta seurannut mutta mittari tuntuisi pelaavan ja näyttävän ihan OK lukemia.

          Mutta joo pitää yrittää päästä lukeen ne koodit. Muutaman päivän joudun kuitenkin tässä vielä ajella niin toivotaan et kestää sen aikaa.
          Autona 325i vuodelta 91 (E36)

          Comment

          • ongelmalapsi
            Bimmer Enthusiast
            • May 2006
            • 1063
            • Hämeenlinna

            #6
            Kaverin e36 325 teki saman ongelman tänään vaihto listalle pääsi kampiakselin asentotunnistin niin ei vielä ainakaan ole tehnyt samaa
            -Hämeenlinnan Hinauspalvelu 0400-982944/24H
            -Ovien avaukset/Tankin tyhjennykset
            -Voimaa.com Ohjelmoinnit
            -Vikakoodien lukua/Ohjelmoinnit
            -Ilmastointi huolto alkaen 69€
            Ei ole sellaista ongelmaa, jota ei raaka voima ja tekninen tietämättömyys ei ratkaisisi.
            GMC Topkick C6500 rollback -95
            Ford F-350 4X4 Wrecker -97
            E46 330xiA -02
            Chrysler neon -99

            Comment

            • ||Mane
              Bimmer Rookie
              • Aug 2007
              • 114
              • Mikkeli

              #7
              Originally posted by Jandis View Post
              Hirveesti en ole itse kulutusta seurannut mutta mittari tuntuisi pelaavan ja näyttävän ihan OK lukemia.

              Mutta joo pitää yrittää päästä lukeen ne koodit. Muutaman päivän joudun kuitenkin tässä vielä ajella niin toivotaan et kestää sen aikaa.
              No kyllä se muutaman päivän pitäis kestää.. Ite ajelin silloin tuon vian kanssa kuukauden päivät .
              "Mitä mulla ei oo, sitä ei tarvita"

              Comment

              • scheisse
                BTCF Honorary Member
                • Apr 2007
                • 2798
                • Kauhajoki

                #8
                Voipi olla bensapumppu tiensä päässä... niitä kun tuntuu näistä paukahtelevan, Jos lopettaa menemisen kokonaan niin otappa takapenkki irti ja paukauta sitä pumppua jollain niin pääset edes kotiin (siis jos se vika on siinä, älä sitä muuten hakkaa)
                - f30 330e M-Sport , -16
                - e36 3.2 M3 cabrio individual

                Comment

                • Jandis
                  Bimmer Rookie
                  • May 2008
                  • 63

                  #9
                  Originally posted by scheisse View Post
                  Voipi olla bensapumppu tiensä päässä... niitä kun tuntuu näistä paukahtelevan, Jos lopettaa menemisen kokonaan niin otappa takapenkki irti ja paukauta sitä pumppua jollain niin pääset edes kotiin (siis jos se vika on siinä, älä sitä muuten hakkaa)
                  No kyselen sitten neuvoja täälä miten liimata bensapumppu kasaan

                  Kuinkas muuten takapenkin irrotus, että päästään pumpulle, jos nyt sattuis näin käymään ennen korjausta?
                  Autona 325i vuodelta 91 (E36)

                  Comment

                  • Lötkö
                    Bimmer Fanatic
                    • Feb 2006
                    • 644
                    • Keskisuomi

                    #10
                    Imuvuotoja? Vois vaikuttaa just tolleen jos jostain vuotaa vähän enempi. Helppo ainakin tarkistaa ennen kun lähtee ostelemaan uusia osia.

                    Comment

                    • scheisse
                      BTCF Honorary Member
                      • Apr 2007
                      • 2798
                      • Kauhajoki

                      #11
                      Originally posted by Jandis View Post

                      Kuinkas muuten takapenkin irrotus, että päästään pumpulle, jos nyt sattuis näin käymään ennen korjausta?
                      Ihan vaan nyppäämällä ylöspäin.
                      Sitä en muista kumman tankinluukun alla se pumppu oli:think joku vois valaista sitä asiaa sitten.
                      Pieni tarkennus siihen pumpun pieksemiseen että pieni napautus luukun kanteen riittää ja sitten starttaamaan, jos ei lähde niin sitten uusiksi, eli ei kannata mitään 10kg lekaa käyttää siihen tarkoitukseen..
                      - f30 330e M-Sport , -16
                      - e36 3.2 M3 cabrio individual

                      Comment

                      • jr66
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2006
                        • 16464
                        • Asikkala

                        #12
                        Originally posted by scheisse View Post
                        Ihan vaan nyppäämällä ylöspäin.
                        Sitä en muista kumman tankinluukun alla se pumppu oli:think joku vois valaista sitä asiaa sitten.
                        Pieni tarkennus siihen pumpun pieksemiseen että pieni napautus luukun kanteen riittää ja sitten starttaamaan, jos ei lähde niin sitten uusiksi, eli ei kannata mitään 10kg lekaa käyttää siihen tarkoitukseen..
                        Kartturin puolella on pumppu.

                        Comment

                        • K.S.
                          Bimmer Fanatic
                          • May 2006
                          • 649
                          • Espoo

                          #13
                          Haitariputki + lamba anturi tilaukseen.

                          Comment

                          • Jandis
                            Bimmer Rookie
                            • May 2008
                            • 63

                            #14
                            Tänään auto toimi moitteettomasti.

                            Tuli tässä nyt sitten vain mieleen, että voisiko olla joku kosteuteen liittyvä juttu, koska eilen tosiaan satoi koko päivän aika kovaa ja tänään taas on ollut todella kuuma ja aurinkoinen keli?

                            Kosteus missä tekisi tällaista vai onko tämä liian kaukaa haettua?
                            Autona 325i vuodelta 91 (E36)

                            Comment

                            • K.S.
                              Bimmer Fanatic
                              • May 2006
                              • 649
                              • Espoo

                              #15
                              Originally posted by Jandis View Post
                              Tänään auto toimi moitteettomasti.

                              Tuli tässä nyt sitten vain mieleen, että voisiko olla joku kosteuteen liittyvä juttu, koska eilen tosiaan satoi koko päivän aika kovaa ja tänään taas on ollut todella kuuma ja aurinkoinen keli?

                              Kosteus missä tekisi tällaista vai onko tämä liian kaukaa haettua?
                              Lamba häiriintyy jos putkessa on paljon kosteutta..
                              Moottorinohjaus boksin suojakolossa oleva vesi aiheuttaa myös tommosta käytöstä, kannattaa sinnekkin kurkata ( moottoritilan plusnavan takana rintapellissä muovinen kansi 4 ruuvilla kiinni ) Ja jos vettä löytyy niin putsata lehdet ja kuusenneulaset tästä kumiletkusta mihin keltainen nuoli osoittaa,(kuvasta puuttuu sylinterikansi, eli letku on tosi v-mäisessä paikassa kannen takana, mutta putsaus onnistuu kyllä kunhan kone on kylmä.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎