Announcement

Collapse
No announcement yet.

324 td

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • T.K.
    Bimmer Rookie
    • Jul 2008
    • 112
    • Kajaani

    324 td

    Hei kaikille. Laitoin viikon loppuna tuommosen -89 vuosimallin 324 td:n. Eipä ole ennen bemaria ollutkaan niin saa nähä miten se miellyttää. No ensimmäisiä kiirreellisimpiä vikoja oon jo päässy ihmettelemään niin niihin vähän vikkejä kaipailisin.
    Eli ensin toi kierrosluku ja kulutus mittari ei pelitä. No luin nuita vanhoja viestejä ja siellä mainitut mittariston akut vaihdoinkin ja systeemiä nollailin, Huoltoväli näyttö rupes toimimaan mut kulutus/kierros mittari ei. Vinkkejä kellään siitä? Ja jos jollain olis kytkentäkaaviota niin se auttais paljon. (en löytänyt faq:sta).
    Ja sit toinen homma koneen puolella kun kierroksen lämpimänäkin joskus hirttää melko korkealle? Tässä näytti olevan sähkösesti ohjattu jakajapumppu niin siitäkin olis hyvä kytkentä kaavio saada. Auton sisällä näytti olevan hankalokeron yläpuolella kaksi ohjain laitetta ja kuskin puolella yksi. Joku näitä varmaan on syöttöpumpun joku abs jarrujen mut mikä kolmas on?
    Kiitoksia kaikille vastauksille.
    e46 320i ex: e30 324td & e34 525i & e36 325i & e46 318iA & e90 316i & e38 750i

  • jani1632
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2002
    • 2243
    • Etelä-pohjanmaa

    #2
    Pumpun ohjaukselle on ne molemmat boxit siellä hanskalokerossa....
    Tallin täytteet:
    E70 3.0d -09
    E34 540ia -94
    E39 520d -00
    E39 528i M-sport -00
    E60 520i -04
    E30 -86
    E61 520da -09

    Comment

    • T.K.
      Bimmer Rookie
      • Jul 2008
      • 112
      • Kajaani

      #3
      Ok.
      Mites sitten sen onko kellään tietoo sen abs boksin pinni järjestyksestä tai vikakoodin luku ohjetta kun rupes valo palamaan. Varmaan joku pyörän antureista....
      e46 320i ex: e30 324td & e34 525i & e36 325i & e46 318iA & e90 316i & e38 750i

      Comment

      • T.K.
        Bimmer Rookie
        • Jul 2008
        • 112
        • Kajaani

        #4
        No niin abs:st tulikin kuntoon oli vain johto edestä poikki.

        Moottorin toiminnasta vielä että onko kukaan perehtynyt/mittailut tuota kaasupolkimen potikkaa? itse mittailin ja sain tämmösiä arvoja.

        ruskea- maa
        pinkki- 4,98v koko ajan
        valkonen- 0,30v ->3,21v koko liikematkan aikana
        harmaa- 0,02v->4,22v alku liikematkan aikana
        vihreä- EI YHTEYTTÄ MIHINKÄÄN????

        Eli toimiiko tämä oikein vai pitäisikkö vihreässä johdossa olla muuttuva jännite loppu liikematkasta? Koska harmaassa on kuitenkin alku liikkeen tieto vielä erikseen.....

        Ja sitten siitä kierrosluku mittarista. Tietääkö kukaan sitä että mihin pinniin mittaristoon tuo tieto pitäisi tulla? Kampiakselin pyörimis nopeus tunnistimesta tieto lähtee kyllä, koska jos sen ottaa irti auto sammuu...
        e46 320i ex: e30 324td & e34 525i & e36 325i & e46 318iA & e90 316i & e38 750i

        Comment

        • T.K.
          Bimmer Rookie
          • Jul 2008
          • 112
          • Kajaani

          #5
          Niin tietääkö kukaan tuosta potikasta miten kuuluis mennä? Ja tuosta kampiakselin asennon tunnistimesta et siinä näyttäs olevan säätö mahdollisuus, tietääkö kukaan sille arvoja?
          e46 320i ex: e30 324td & e34 525i & e36 325i & e46 318iA & e90 316i & e38 750i

          Comment

          • T.K.
            Bimmer Rookie
            • Jul 2008
            • 112
            • Kajaani

            #6
            No niin nyt sain systeemin kytkentä kaavion merkkikorjaamon kautta. Piti kyllä joku aika jutustella ennen kuin luovuttivat niitä ulos.... Mutta eipä tuolla kyllä ainakaan minun mielestä mitään merkitystä 20v vanhan auton tiedoista. Kaikki tunnistimet ja johdot on nyt läpi käyty ja todettu ehjiksi. Liittimien läpikäynnin jälkeen veto ja toimivuuskin parani huomattavasti. Ennakon säätökin rupesi toimimaan. Nyt tyhjäkäynti ääni muuttuu jos ottaa esim 4pytyn suuttimessa olevan tunnistimen irti. Ennen ei ollut vaikutusta oliko koko boksi kiinni vai ei. Oskiloskoopilla pääsin mittaamaan pyörintänopeus anturin singaalin ja hieno vaihtojännite kuva sieltä tulee boksille asti ja boksilta lähtee mittaristoon. ehjä mittaristo olisi siis vain hakusessa. Taidan vielä jättää sen vastus virityksen suosiolla pois etten säre kantta, ja hommata ensin se välijäähy ja isompi turbo ja katella sitten miten saa järkevästi lisää ruokaa. Kellään vinkkejä minkä kokoista / merkkistä turboa kannattaa katella.
            Last edited by T.K.; 20-08-2008, 21:59. Reason: ite itelle höpinää...
            e46 320i ex: e30 324td & e34 525i & e36 325i & e46 318iA & e90 316i & e38 750i

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎