Announcement

Collapse
No announcement yet.

Tulppien vaihdossa pultti poikki :/

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jani73
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2004
    • 4320
    • Turku

    #16
    Originally posted by LiLHezz View Post
    AKA. vastakierretappi
    Sitten on olemassa myös sellaisia tappeja, jotka lyödään ruuviin porattuun reikään ja kierretään auki.



    ps. Kyllä vastakierretappi ja vasenkätinen kierretappi ovan aivan eri asioita, eikä niitä todellakaan parane sekottaa.
    Last edited by jani73; 26-07-2008, 00:14.

    Comment

    • jr66
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2006
      • 16437
      • Asikkala

      #17
      Originally posted by jani73 View Post
      ps. Kyllä vastakierretappi ja vasenkätinen kierretappi ovan aivan eri asioita, eikä niitä todellakaan parane sekottaa.
      Eihän niitä edes pysty sekoittamaan jos on näkökyky tallella.

      Comment

      • LiLHezz
        Bimmer Fanatic
        • Mar 2005
        • 647
        • Pilpala / Riihimäki

        #18
        Originally posted by jani73 View Post
        Sitten on olemassa myös sellaisia tappeja, jotka lyödään ruuviin porattuun reikään ja kierretään auki.



        ps. Kyllä vastakierretappi ja vasenkätinen kierretappi ovan aivan eri asioita, eikä niitä todellakaan parane sekottaa.
        Tää oliki ihan uus juttu. Kuinkas toi sit toimii?

        ps. sitähän minäki
        Vanha viidakon laki "jos etuveto olis parempi ku takaveto ni vormulatki vetäis eestä.. ne on nääs haitekkiä"

        E30 325iXA Touring
        Lizzy - '82
        Jättiprojekti

        Comment

        • jani73
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2004
          • 4320
          • Turku

          #19
          Originally posted by LiLHezz View Post
          Tää oliki ihan uus juttu. Kuinkas toi sit toimii?
          Ensin porataan tietysti sopivan kokoinen reikä sarjassa olevalla poralla. Sitten otetaan vastaavan kokoinen irroitustappi jossa on sellaisia pitkittäisiä splines(?-sana hukassa) ja lyödään tappi reikään. Noiden splines ansiosta se menee tiukkaan sinne pultin reikään, muttei kuitenkaan laajenna pulttia niin kuin saattaisi käydä perinteisillä vastakierretapeilla. Sitten otetaan tuollainen mutterin näköinen osa ja tiputetaan se tuon tapin ympärille. Koska se liukuu vapaasti, niin se voidaan asettaa lähelle pultin päätä, jolloin siinä on mahdollisimman vähän joustoa. Sitten otetaan sopiva kiintoavain tai vastaava ja aletaan kiertää aukipäin.

          Comment

          • -Tepe-
            Bimmer Rookie
            • Oct 2004
            • 149
            • Liperi

            #20
            Unohtui aiemmin mainita että sopivan kokoinen vastakierrehylsy olis kans yks vaihtoehto. Jos/kun sitä pulttia näkyy vähän.
            Ei tarvii viilailla kantteja

            Ja jos hylsyt ei ole anttilan alimmalta hyllyltä, niin puree kiinni jopa kuusiokolopultin kantaan esim: Snap-on
            Nyt: E39 530da touring -03 , E36 328i touring -96
            Ex: E30 320i -91 , E21 320/6 -78

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎