1. R/T Napista vaihdetaan radio/puhelin ja päänkuva on puheohjaus / vastausnappi. Nämä nappulat siis löytyy, jos on lisävarusteena otettu MF ratti, vaikka puhelinta / puheohjausta ei olisikaan.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
320d Touring -02, muutama kysymys
Collapse
X
-
Minun pitäsi kanssa asentaa säteilijä vaimon -03 320dat:hin, onnistuisi varmaankin tuohon sinunkin pirssiin jos tarvetta kun näin lähellä asustellaan. Oletko muuten kiinostunut tehoboxin hankkimisesta? On meininki tilata ebaystä sellainen niin samallahan niitä tulisi toinenkin?-Aapo-
520da touring Lci M-sport -07
1600-2 -68 (kaveriprojekti)
Chevrolet Avalanche LTZ -09
Sea Ray 230 sundancer -94
Comment
-
-
Originally posted by aapok View PostMinun pitäsi kanssa asentaa säteilijä vaimon -03 320dat:hin, onnistuisi varmaankin tuohon sinunkin pirssiin jos tarvetta kun näin lähellä asustellaan. Oletko muuten kiinostunut tehoboxin hankkimisesta? On meininki tilata ebaystä sellainen niin samallahan niitä tulisi toinenkin?428i Gran Coupé
“Things may come to those who wait, but only the things left by those who hustle.”
― Abraham Lincoln
Comment
-
-
Originally posted by aapok View PostMinun pitäsi kanssa asentaa säteilijä vaimon -03 320dat:hin, onnistuisi varmaankin tuohon sinunkin pirssiin jos tarvetta kun näin lähellä asustellaan. Oletko muuten kiinostunut tehoboxin hankkimisesta? On meininki tilata ebaystä sellainen niin samallahan niitä tulisi toinenkin?
Ja tehoboxia en (ainakaan vielä ) ole hankkimassa.BMW 320D E91 LCI Touring -09
Subaru Forester 2.0X -06
Comment
-
-
Originally posted by Trout Mask Replica View PostOlis itellä tuo 320d -02 ehkä vailla tehonlisäystä... Onko kokemusta noista ebay boxeista? Linkkejä (hintoja)?
Tollanen on itsellä harkinnassa...
-Aapo-
520da touring Lci M-sport -07
1600-2 -68 (kaveriprojekti)
Chevrolet Avalanche LTZ -09
Sea Ray 230 sundancer -94
Comment
-
-
Moro kaikille. Ne imusarjan läpät?
Irrotin omasta 320d:stä vm. 3/02 (manuaali) imusarjan puhdistus mielessä ja siellä oli ne läpät joista yhden akseli poikki. Onneksi se oli toisen pään varasta imusarjan seinää vasten jumittunut kiinni.
Onkohan kukaan irrottanu noita läppiä tosta 2 litran koneesta?
Jos joku irrottanu oliko vaikutusta mihinkää suuntaan tai toiseen?
Ne varmaanki kannattas repiä pois kerran oli jo yhdenkin akseli poikki?
Ainakin noista isommista ootte irrotelleet mut en ainakaan löytäny et tästä pienemmästä ois kukaa irrottnu.
Comment
-
-
Originally posted by Putkijokari View PostIrrotin omasta 320d:stä vm. 3/02 (manuaali) imusarjan puhdistus mielessä ja siellä oli ne läpät joista yhden akseli poikki.
pikkusen kyseenalaistan tuon että siellä olis juuri nämä samaiset läpät mitkä löytyy dA-malleista.
Comment
-
-
Originally posted by Sampza View Post:think siis hetkinen. Kerroppas lisää tuosta , olisko kuvia?
pikkusen kyseenalaistan tuon että siellä olis juuri nämä samaiset läpät mitkä löytyy dA-malleista.
Joo otan kuvia (käyn eka pelaa lätkää) ja sit laitan tänne.
Sen läpän akselin mikä oli poikki kerkesin hitsata jo kasaan kun olin työntämässä niitä vielä takas ennenku löysin täältä juttua niistä. Eli siitä en saa kuvaa ku se on rikki.Last edited by Putkijokari; 11-10-2008, 15:06.
Comment
-
-
Kun irrottelee imusarjaa tosta 320d:stä, niin ei kannata sitten pudottaa rintapellin ja "lokasuojakotelon" yhdistävää muoviklipsua moottorin pohjamuovin päälle, moisen kalastelu aiheuttaa yllättävän paljon kiroilua.
Kaikki muu tuli tänään irrotettua paitsi imusarjan syvemmällä olevat mutterit. Joku pervessi insinööri on keksinyt pistää sinne 11 milliset ja eihän mun hylsysarjassa sitä kokoa ollut. Huomista kauppareissua odotellessa...
Comment
-
-
Originally posted by borabora View PostNäyttäisi olevan samanlainen systeemi kuin 530d(M57) koneessa. Ja äkkiä
poistoon ettei tule turhia tulonmenetyksiä. Ja samalla EGR tukkoon niin
pysyy imusarjakin puhtaampana.
Auto toimii nyt paremmin oletan sen johtuvan puhtaammasta imusarjasta, egr:stä ja ennen kaikkea siitä ettei nelos sylinteri enää pelkästään hengitä sen pienemmän imuputken kautta. Joka siis johtui siitä että läpän akseli oli mennyt poikki ja läppä oli imuputkessa kanissa tukkien 80% kanavasta!
Comment
-
-
Paljonko ajettu tuos sinun auto?
Pitää omastakin ottaa pikemmiten nuo läpät pois ennen kuin ne irtoaa.
Tarviiko tuohon poistoon ostaa muita osia kuin imusarjan tiiviste?Entä erikoisempia työkaluja? Muitakin vinkkejä saa kertoa poistoon liittyen.
Originally posted by Putkijokari View PostJoo viskasin läpät menemään ja löin egr:än tukkoon.
Auto toimii nyt paremmin oletan sen johtuvan puhtaammasta imusarjasta, egr:stä ja ennen kaikkea siitä ettei nelos sylinteri enää pelkästään hengitä sen pienemmän imuputken kautta. Joka siis johtui siitä että läpän akseli oli mennyt poikki ja läppä oli imuputkessa kanissa tukkien 80% kanavasta!Olleita ja menneitä
1XE21 2xE30 4xE46 1xE90 3xE91 1xE60 1xE70 1xE71(RIP)
Tällähetkellä perseenalla mersu odotellessa että BMW osaa tehdä jotain muuta kuin 2010 luvulla
Comment
-
-
mun autolla ajettu 92 tkm, tiivisteitä ei tarvinnu vaihtaa.
Irrota:
- moottorin eristysmuovi, viis kuuskolopulttia
- Avaa raitisilmasuodatinkotelon edessä kulkeva kaapelikouru ja ota kaksi kaapelia pois kourusta.
- raitisilmasuodattimen kansi (kolme muoviklipsiä), suodatin, kotelo (neljä torxia)
- suodatinkotelon takana oleva pelti, kaksi torxia ja muoviklipsi (jota ei pidä pudottaa moottoritilan pohjalle. Pellin irrottamisen helpottamiseksi kannattaa nostaa iskaritolppien takana olevien koteloitten reunatiivisteet pois tieltä.
- moottorin takimmainen eristemuovi, kolme torxia ja yksi sähköputken kiinnike
Tässä kohtaa imusarja näkyykin jo hyvin. Imusarjan päällä kulkee koneen johtosarja, irrota "kaapelikourun" kiinnike, joka on imusarjassa kiinni taivuttamalla kourua. Avaa kouru, katkaise pari nippusidettä, nosta johtoja irti kourusta varovasti.
Irrota öljytikun yläpäässä oleva ruuvi joka kiinnittää tikun imusarjaan. Varo tiputtamasta. Irrota öljytikun ohi kulkeva sähköjohtonippu imusarjasta, kaapelikiinnike ja nippuside. Imusarjan takana on vielä yksi sähköjohtokiinnike, lähtee vetämällä kuskiin päin.
Löysää EGR:n klemmari ja siirrä syrjään, irrota välijäähdyttimeltä tuleva tuloputki ja egr:ää ohjaava alipaineletku EGR-venttiilistä. Irrota EGR:n vierestä kulkeva sähköjohto klipsuistaan.
Ruuvaa auki ylemmät imusarjan pultit, 10 mm hylsy. Ruuvaa auki alemmat mutterit, 11 millin hylsy.
Imusarjaan tulee alakautta kiinni kolme sähköliitintä ja ja kolme alipaineletkua.
(Alipaineletkuista kaksi oli mulla hemmetin tiukassa ja toinen niitten kiinnityskohdista katkesi, pikaliima pelasti. Eli avaa varovasti! Näihin ei kaikkiin oikein sorminäppäryys tahdo riittää (riippuu räpylän koosta). Joten nosta imusarjaa ja räplää välillä. Jos mahdollista, pyydä kaveria auttamaan.) <- ei näin!
Nostaimusarjaa sen verran ylös, että saat kallistettua sitä kuskinpuoleista kylkeä kohti. Irroita kolme sähköliitintä ja kaksi alipaineohjainta tms. Ohjaimet irtoavat painamalla muoviklipsiä niiden keulanpuoleisesta reunasta ja työntämällä taaksepäin. Onnistuu loppujenlopuksi helposti yksinkin, vaikkei kaverista koskaan haittaa ole.
Pujota imusarja pois. Operoi muissa threadeissa mainituin ohjein ja kokoa päinvastaisessa järjestyksessä.
Edit: pari tarkennusta
Edit 2: toisella kerralla helpompaaLast edited by Jisv; 14-10-2009, 17:32.
Comment
-
-
Jisv onkin laittanut hyvät ohjeet.
Imusarjan ja egr:än liottelin itse polttoöljyssä sit hammasharjaa ja paineilmaa, ei ollu kovin likanen mulla toi imusarja. Läpän akselin tukkimiseen valitsin sen M5 10mm ruuuvin ja sen punasen liimamassa tiivisteen mikä kestää ainakin hyvin lämpöä.
Kannattaa samalla kattoo tuo öljynerottelija mulla oli se mallia huopanen ja aikansa elänyt aikoja sitten (liekkö ollu alkuperäinen). Sen takia oli ilmeisesti öljyä imupuolellakin.
Autolla ajettu 230tkm.
Ite vaihoin tiivisteet, ne 8kpl vaikka tuskin ois tarvinnu aatteli et samalla vaivalla neki.Last edited by Putkijokari; 14-10-2008, 22:11.
Comment
-
Comment