Announcement

Collapse
No announcement yet.

Johdot hukassa (tekniikanvaihto)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mikko
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2002
    • 1749
    • kotona

    Johdot hukassa (tekniikanvaihto)

    jeps, tuli nostettua M42 ton M40 tilalle, kaikki muuten ready mutta eihän se käyntiin lähde!

    johdot on päin P!

    oisko jollai tietoo johdotuksista vai pitääkö käyttää viikonloppu siihen että menee laakkoselle tutkimaan kaavoja?

    värit väreihin? vai miten se menikää, abseissa toimi mutta toimiiko tässä?
  • tihuovin
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2003
    • 1422
    • Oulu

    #2
    Tais jäädä "kotityöt" tekemättä? Se ei ihan aina mene niin kuin elokuvissa, että uusi kone sisään, johdot kiinni ja menoksi.

    Oliko molemmissa sama moottorinohjausjärjestelmä? Vai toisessa (vaihtokoneessa) uudempi?

    Ongelmanhan muodostaa (yleensä) se "moottoriliitin" ("engine socket"), siinä sulakerasian kupeessa. Se kun on näissä tekniikanvaihdoissa yleensä jopa eri muotoinen, tai sitten useampi pinninen. Pitää tietää mitkä signaalit, milläkin väreillä on siinä moottorin johtosarjassa. Ja sama tieto siitä korinjohtosarjan liittimestä. Ja sitten naittaa OIKEAT johdot yhteen. Ja aina ne ei todellakaan mene väri väriin.

    Yritä kaivaa ne kytkikset, sekä moottorin osalta että sen korinpuoleisen "moottoriliittimen" osalta. Muutoin homma saattaa kusta.

    Lisäksi, kampiakselin asentotunnistin. Onko se samassa paikassa molemmissa koneissa? Ehjä?

    t: Timo

    Comment

    • mikko
      Bimmer Enthusiast
      • Nov 2002
      • 1749
      • kotona

      #3
      liitin passaa, ja is boxi ja moottorinjohtosarja löytyy,
      kone on mika68 entinen ja auto on toiminu ilmeisesti 316 kaasarin johtosastilla (johdot tehty toimimaan vissii ite mutta missää ei näy että mitään johtoa ois sörkitty, tehty tosi hyvin :roll:

      nyt pitäis alkaa metsästää värejä... huh vaahtosammutin on vierellä jos meinaa sähkö tulla läpi...

      mekaanisesti helppo homma kun M42 lohko on identtinen M40 kans

      Comment

      • mikko
        Bimmer Enthusiast
        • Nov 2002
        • 1749
        • kotona

        #4
        Auto lähti käyntiin... eka huomion romina jakopäässä, chain tensioner vaihtoon... harmi ku M42 ei saa vahvempia kuin alkuperäinen on... romina on sen verran kovaa ettei kehtaa kyllä ajaakkaan.... hiljenee kierrosten mukaan, ei vaan viitti pätkiä 4000 yläpuolella koko aikaa....

        VIITTIIVIITTII!!!

        väsynyt mutta onnellinen...

        nii joo M40 johto satsista piti ottaa yksi, SIIS YKSI johto pois että hörähti!

        nii ei o helppoo?

        suosittelen kaikille M40 kuskeille, aika iisi swap oli

        Comment

        Working...
        X
        😀
        🥰
        🤢
        😎
        😡
        👍
        👎