Announcement

Collapse
No announcement yet.

Löytyisköhän täältä lisäapuja (Audi S8 käyntiongelma)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • *PexU*
    BTCF Member
    • Aug 2002
    • 1989
    • Vantaa

    Löytyisköhän täältä lisäapuja (Audi S8 käyntiongelma)

    Elekää suuttuko, vaikka "olympiaifasta" onkin kysymys.. On vaan sen verran mielenkiintoinen ongelma että kaikki pienetkin vihjeet olisivat kullanarvoisia. Täältäkin sitä tietoa on löytynyt ja löytyy, sen tiedän


    Linkitetäänpä siis tännekin tuolta ACF:n puolelta -->>>




    KIITOS =)
    AjamisenIloa jo vuodesta ysikuus!

    E61 530xd M-Sport Touring -07
    Nissan Maxima QX 3.0 V6 -04 (kauppakassi)
    Duunissa: F11 520d x-drive -17
  • -Mage-
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2005
    • 295
    • Vantaa

    #2
    Nyt menee melkoiseksi arpomiseksi mutta nämä ainakin kannattanee käydä läpi:

    -Maffi
    -Lambda
    -Bensapumppu ja filsu
    -Nopeus / abs anturit (mistä toi sit nopeustiedon ottaakaan)
    -Puolat
    -Uiko tulpat öljyssä <- perus ongelma bemun 8-koneissa
    -Asentotunnistimet (kapiakseli ja nokat)
    -Imuvuodot

    Näistä kovin moni vika tuskin yksinään saa tollasia ongelmia aikaan mutta jos vaikka pari vikaa "päällä" niin...

    PS: en jaksanut koko tarinaa lukea läpi mutta ainakin osaa näistä oli näköjään ehdoteltu.
    Last edited by -Mage-; 04-08-2008, 20:10.

    Comment

    • bember
      Bimmer Fanatic
      • Dec 2005
      • 479
      • Kirkkonummi

      #3
      ääni kampiakselin asentotunnistimelle.

      Comment

      • *PexU*
        BTCF Member
        • Aug 2002
        • 1989
        • Vantaa

        #4
        On kyllä niiiin mielenkiintoinen vika tossa vekottimessa että .

        Toi kampiakselin asentotunnistin on varmaan ainoa jota ei ole vielä käyty läpi, siirrytään siis seuraavaksi sen etsimiseen..

        Ilmoilen kun epätoivo (taas) hiipiii, jälleen kerran. . .





        Originally posted by -Mage- View Post
        Nyt menee melkoiseksi arpomiseksi mutta nämä ainakin kannattanee käydä läpi:

        -Maffi
        -Lambda
        -Bensapumppu ja filsu
        -Nopeus / abs anturit (mistä toi sit nopeustiedon ottaakaan)
        -Puolat
        -Uiko tulpat öljyssä <- perus ongelma bemun 8-koneissa
        -Asentotunnistimet (kapiakseli ja nokat)
        -Imuvuodot

        Näistä kovin moni vika tuskin yksinään saa tollasia ongelmia aikaan mutta jos vaikka pari vikaa "päällä" niin...

        PS: en jaksanut koko tarinaa lukea läpi mutta ainakin osaa näistä oli näköjään ehdoteltu.
        Last edited by *PexU*; 04-08-2008, 22:08.
        AjamisenIloa jo vuodesta ysikuus!

        E61 530xd M-Sport Touring -07
        Nissan Maxima QX 3.0 V6 -04 (kauppakassi)
        Duunissa: F11 520d x-drive -17

        Comment

        • pheno
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2006
          • 1996
          • Tampere

          #5
          Mites se auto toimi kun otit lambdat ja MAF:fin piuhan irti ? Tällöin auton luulisi pelaavan OK, vaikkakin varaohjelmalla eli kaikki tehot ei ole käytössä.

          Mulla kun oli lambdat rikki, niin "kylmällä" koneella toimi hyvin, kunnes lambdat lämpesi ja ECU alkoi huomioimaan lambdankin arvoja. Senjälkeen kävi vajailla pytyillä, ja todella rikkaalla.

          Comment

          • *PexU*
            BTCF Member
            • Aug 2002
            • 1989
            • Vantaa

            #6
            Originally posted by pheno View Post
            Mites se auto toimi kun otit lambdat ja MAF:fin piuhan irti ? Tällöin auton luulisi pelaavan OK, vaikkakin varaohjelmalla eli kaikki tehot ei ole käytössä.

            Mulla kun oli lambdat rikki, niin "kylmällä" koneella toimi hyvin, kunnes lambdat lämpesi ja ECU alkoi huomioimaan lambdankin arvoja. Senjälkeen kävi vajailla pytyillä, ja todella rikkaalla.



            Sehän tuosta viasta niin "hauskan" tekeekin että noiden kys om osien ottaminen irti ei juuri käyntiin vaikuta, ja mitään vikaohjelmaa ei päälle tule, eikä moottorinvikavalokaan ilmoittele itsestään..... Rupiaa hieman noi oma järjenjuoksu jo loppumaan kesken...
            AjamisenIloa jo vuodesta ysikuus!

            E61 530xd M-Sport Touring -07
            Nissan Maxima QX 3.0 V6 -04 (kauppakassi)
            Duunissa: F11 520d x-drive -17

            Comment

            • *PexU*
              BTCF Member
              • Aug 2002
              • 1989
              • Vantaa

              #7
              Originally posted by bember View Post
              ääni kampiakselin asentotunnistimelle.


              Pitäs kuulemma tiputtaa välitön vikakoodi näytölle, ja sellasta ei tuu =(.
              AjamisenIloa jo vuodesta ysikuus!

              E61 530xd M-Sport Touring -07
              Nissan Maxima QX 3.0 V6 -04 (kauppakassi)
              Duunissa: F11 520d x-drive -17

              Comment

              • -Mage-
                Bimmer Fanatic
                • Oct 2005
                • 295
                • Vantaa

                #8
                Millanen moottorinohjaus tossa on?
                Olisikohan ohjausyksikkö paskana?
                Ajattelin et jos ei edes osia irrottamalla anna vikakoodeja niin kysymys onkin miksi ei anna. <-Ehjät osat, ohjain kaput:think

                Originally posted by *PexU*
                Pitäs kuulemma tiputtaa välitön vikakoodi näytölle, ja sellasta ei tuu =(.
                Noista anturoista voi jäädä ns. ei aktiivinen vikakoodi. Ainakin bemussa on kaksi eritasoista vikakoodi tyyppiä, aktiivinen ja ei aktiivinen (ilmennyt joskus). Mitään en tosin audin vikakoodi järjestelmistä tiedä, kunhan mutuilen.
                Last edited by -Mage-; 05-08-2008, 14:37.

                Comment

                • *PexU*
                  BTCF Member
                  • Aug 2002
                  • 1989
                  • Vantaa

                  #9
                  Originally posted by -Mage- View Post
                  Millanen moottorinohjaus tossa on?
                  Olisikohan ohjausyksikkö paskana?
                  Ajattelin et jos ei edes osia irrottamalla anna vikakoodeja niin kysymys onkin miksi ei anna. <-Ehjät osat, ohjain kaput:think


                  Noista anturoista voi jäädä ns. ei aktiivinen vikakoodi. Ainakin bemussa on kaksi eritasoista vikakoodi tyyppiä, aktiivinen ja ei aktiivinen (ilmennyt joskus). Mitään en tosin audin vikakoodi järjestelmistä tiedä, kunhan mutuilen.


                  Ecu löytyy konehuoneen puolelta, apparin puolelta, on avattu ja tarkistettu, samoin liittimet tarkistettu/putsattu, aivan uuden veroisia kaikki. Ohjainykskön testaaminen onkin hankalampi juttu, sen kun pitää ainakin audin mukaan olla autossa kiinni, mitään näkyvää ei siis ole missään.

                  Vikakoodithan pamahtavat kyllä kun manulle illallinen , mutta vikaohjelmaa ei sitten tipu päälle millään, se hiukan hämmästyttää kummastuttaa pientä (useita pieniä) kulkijoita...

                  Menee ihan opettelun puolelle tuo homma meilläkin, bemareista hairahdus tuonne olympiakeuliin, ja kohta takaisin, hopeso =).

                  Hauskaksi tämän homman tekee tosiaan paikallinen audidiileri, joka kieltäytyy ottamasta ässää sinne vedoten työkalujen??? ja ammattitaidon puutteeseen (mitähän vitun eroa tuossa on a8:iin, jota kyllä huolletaan siellä)..? Kaskon piikkiin auto hinattaisiin forssaan (juuri tuonne puljuun) ja stadiin sen saisi maksamalla itse kilometrien erotuksen hinausfirmoille..

                  Että voi V***U mitä toimintaa noiden audi "merkkikorjaamojen" puolesta.. Oli sitten minkälainen M-bemu tahansa, niin kyllä huollot toimii kaikissa pajoissa...

                  Nooh, e28 siintää mielessä
                  AjamisenIloa jo vuodesta ysikuus!

                  E61 530xd M-Sport Touring -07
                  Nissan Maxima QX 3.0 V6 -04 (kauppakassi)
                  Duunissa: F11 520d x-drive -17

                  Comment

                  • Clavurion
                    BTCF Member
                    • Feb 2005
                    • 9157
                    • Oulu

                    #10
                    Originally posted by *PexU* View Post
                    Hauskaksi tämän homman tekee tosiaan paikallinen audidiileri, joka kieltäytyy ottamasta ässää sinne vedoten työkalujen??? ja ammattitaidon puutteeseen (mitähän vitun eroa tuossa on a8:iin, jota kyllä huolletaan siellä)..? Kaskon piikkiin auto hinattaisiin forssaan (juuri tuonne puljuun) ja stadiin sen saisi maksamalla itse kilometrien erotuksen hinausfirmoille..
                    On kyllä erikoista kädet pystyyn meininkiä. Toisaalta siellä ei homma varmaan tulisi hullua hurskaammaksi, jos huoltomiehet ovat erikoistuneet vain öljynvaihtoihin.
                    Otapa yhteyttä vakuutusyhtiöösi. Kyllä hinaus pitäisi järjestää lähimmälle korjaamolle, jossa vian korjaaminen onnistuu. Paikallisen pajan avuttomuus ei voi olla sinun päänsärkysi.
                    E39 530dA -02 M-Sport
                    E53 X5 3.0dA -06 Sport
                    * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                    Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                    Comment

                    • -Mage-
                      Bimmer Fanatic
                      • Oct 2005
                      • 295
                      • Vantaa

                      #11
                      Onko tämä tumpelopulju virallinen merkki huolto? Jos on niin valitusta suoraan maahantuojalle.... tai saksaan.

                      Comment

                      • *PexU*
                        BTCF Member
                        • Aug 2002
                        • 1989
                        • Vantaa

                        #12
                        Originally posted by Clavurion View Post
                        On kyllä erikoista kädet pystyyn meininkiä. Toisaalta siellä ei homma varmaan tulisi hullua hurskaammaksi, jos huoltomiehet ovat erikoistuneet vain öljynvaihtoihin.
                        Otapa yhteyttä vakuutusyhtiöösi. Kyllä hinaus pitäisi järjestää lähimmälle korjaamolle, jossa vian korjaaminen onnistuu. Paikallisen pajan avuttomuus ei voi olla sinun päänsärkysi.

                        Mutta kun if:fi on täsyin samaa mieltä =(, kaskon piikkiin hinataan lähimpään merkkikorjaamoon tai sitten oma kustannushinnoilla herttoniemen audille, kas näin .
                        AjamisenIloa jo vuodesta ysikuus!

                        E61 530xd M-Sport Touring -07
                        Nissan Maxima QX 3.0 V6 -04 (kauppakassi)
                        Duunissa: F11 520d x-drive -17

                        Comment

                        • *PexU*
                          BTCF Member
                          • Aug 2002
                          • 1989
                          • Vantaa

                          #13
                          Originally posted by -Mage- View Post
                          Onko tämä tumpelopulju virallinen merkki huolto? Jos on niin valitusta suoraan maahantuojalle.... tai saksaan.

                          Ihan on virallinen huolto (http://www.forssanlaatuauto.fi/Default.aspx?id=6), ja valitus maahantuojalle tuotti tulokseksi sen että jokaisella huoltopisteellä on esim juuri ammattitaidottomuuteensa vedoten oikeus kieltäytyä korjaamasta näitä "erikoisajoneuvoja", näin juuri 8D.
                          AjamisenIloa jo vuodesta ysikuus!

                          E61 530xd M-Sport Touring -07
                          Nissan Maxima QX 3.0 V6 -04 (kauppakassi)
                          Duunissa: F11 520d x-drive -17

                          Comment

                          • Clavurion
                            BTCF Member
                            • Feb 2005
                            • 9157
                            • Oulu

                            #14
                            Originally posted by *PexU* View Post
                            Mutta kun if:fi on täsyin samaa mieltä =(, kaskon piikkiin hinataan lähimpään merkkikorjaamoon tai sitten oma kustannushinnoilla herttoniemen audille, kas näin .
                            Jep jep! Kuten Mage jo edellä: Jos kyseessä on virallinen merkkihuolto, vaadit maahantuojaa hinauttamaan auton heidän kustannuksellaan sellaiseen liikkeeseen, jossa korjaus onnistuu. Miettisivät mekaanikkojensa koulutustarvetta tai minkälaisten kyläpajojen katolle valotaulujaan nostelevat.

                            Edit: Olit jo näköjään ollut Audiin yhteydessä. Sitten uusi kierros vakuutusyhtiöön, tarvittaessa kuluttajaneuvojan tai kuluttajien vakuutustoimiston avustamana.
                            Last edited by Clavurion; 05-08-2008, 15:55.
                            E39 530dA -02 M-Sport
                            E53 X5 3.0dA -06 Sport
                            * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                            Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                            Comment

                            • Osmis
                              Moderator
                              • May 2006
                              • 5271
                              • Lieksa, Middle of Nowhere

                              #15
                              Voi olla kaukaa haettu mut porukoitten opel omega 2,5 v6 -95. se ei käynyt juuri ollenkaan ja siinä oli just sökönä toi kampiakselin asentotunnistin. sen kun vaihto niin toimi taas niinkuin pitääkin.
                              Sawo-Karjala - connection

                              @osmis_garage

                              Harraste: E30 325i Cabriolet -86

                              Käyttis: E39 528i M-Sport -99

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎