Announcement

Collapse
No announcement yet.

Koneistuksesta

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Rolli
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2004
    • 1067
    • Kausala city

    Koneistuksesta

    Eli Olis tollanen M30B35 kone tossa, josta oli yks vena menny poikki ja tehny hyvää jälkea sylinteriin. Eli mäntä palasina ja kansi solmussa.
    Alakerta selvisi muuten ehjänä, paisti sylinteri putkessan on pieniä jurmuja.
    Mitä näille olisi tehtävissä? Hoonata? Voiko vain yhden sylinterin hoonata/porata? Vai rupeeko kone käymään hassusti sen jälkeen kun yksi on isompi kuin muut? :lol:
    E34 530d -94 M-Sport
  • nemesis
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2003
    • 617
    • kymenlaakso

    #2
    Re: Koneistuksesta

    Originally posted by Rolli
    Eli Olis tollanen M30B35 kone tossa, josta oli yks vena menny poikki ja tehny hyvää jälkea sylinteriin. Eli mäntä palasina ja kansi solmussa.
    Alakerta selvisi muuten ehjänä, paisti sylinteri putkessan on pieniä jurmuja.
    Mitä näille olisi tehtävissä? Hoonata? Voiko vain yhden sylinterin hoonata/porata? Vai rupeeko kone käymään hassusti sen jälkeen kun yksi on isompi kuin muut? :lol:
    no tuota voi jo verrata siihen että sulla on toinen jalka 5cm lyhempi/pidempi ku toinen, eli käveletkö hassusti? :roll: :P
    E30 kesä-autona

    Comment

    • Rolli
      Bimmer Enthusiast
      • Mar 2004
      • 1067
      • Kausala city

      #3
      Eli siis kaikki sylinterit olisi käytävä läpi. :roll: ja uudet männät hommattava. Missä hinnoissa muuten on männät? Entä tuo hoonaus?
      E34 530d -94 M-Sport

      Comment

      • Hemi
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2004
        • 18880
        • Pirkanmaa

        #4
        Eiköhän tämä ole sen laatuinen vaurio jota ei oikein kannata kyllä tämän ikäiseen koneeseen lähteä enään paikkailemaan. Käytetty takuupannu tulee kyllä halvemmaksi ja helposti toimivammaksikin vaihtoehdoksi. Varsinkin jos/kun yksi sylinteri vaatii porausta jotta skraadit saadaan poistettua. Koneen tasapaino on persiillään jos yksi mäntä on ylikokoinen muihin nähden. Painottamalla tämä hoituu, mutta jos kansikin on rikki, ei hommassa oikein ole enään mieltä.

        Comment

        • DiisseliKiisseli
          Bimmer Fanatic
          • Jul 2004
          • 550
          • Uusimaa

          #5
          Kokeileppas esim. tuolta ja kerro meillekkin paljon maksaa

          Moottorikoneistamo Vigeliuksen moottorikorjaamo jo vuodesta 1964 - tervetuloa!

          Comment

          • tihuovin
            Bimmer Enthusiast
            • Dec 2003
            • 1422
            • Oulu

            #6
            Osta suosiolla uusi kone, pääset kaikkein vähimmällä vaivalla. Ja tuskin tulee edes kalliimmaksi. Todennäköisesti päinvastoin.

            Ensinnäkin, se lohko pitää porata, tuskin hoonauksella selviää. Eli uudet männät ja männän renkaat tarvitaan. Lisäksi ainakin se yksi kiertokanki menee uusiksi.

            Alakerran laakerit pitää uusia, sekä kampiakselin että kiertokankien. Niihinkään en enään luottaisi moisen jälkeen.

            Uusi kansi, luonnollisesti. Ja jos sen nokka-akseli on vähäänkään kulunut => uusittava, kuten myös nostimet. Muutoin on edessä sama kuin nyt jo kävi.

            Uudet tiivisteet. Eli alakerran ja yläkerran tiivistesarjat tarvitaa.

            Kun ynnäät kaiken yhteen, puhutaan jo kohtuu isoista summista. Sillä saanee jo koneen monestakin paikasta.

            Kun itselläni kävi sama vaurio, harkitsin myös samaa vaihtoehtoa kuin sinä. Mutta kun ynnäsin kaiken yhteen, huomasin että samalla rahalla sain kokonaisen varaosaauton. Saksankilvillä, mutta Helsingissä majaileva (lievä kolarivaurio). Otin koneen siitä (745 turbo) ja sain reilusti kaikkea muutakin kivaa omaan 735:een (ajotietokone, vakionopeussäädin yms.).

            t: Timo

            Comment

            • Rolli
              Bimmer Enthusiast
              • Mar 2004
              • 1067
              • Kausala city

              #7
              Tjooh.. voi olla et jää kunnostamatta tuo.
              Koneen purin yhdestä autosta ja heräsi himo saada sellainen omaan autoon. mutta haaveeksi taidan jättää.

              Mutta onko mitään tehollista apua laittaa 2.8 koneeseen tuosta 3.5:stä imusarjaa,suuttimia ja ilmamäärä mittaria?
              E34 530d -94 M-Sport

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎