Announcement

Collapse
No announcement yet.

3.5 Hartgen tekniikka

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • SanMiguel
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2007
    • 1035
    • Kirkkonummi

    3.5 Hartgen tekniikka

    Eli mulla siis on tommonen BMW E30 mihin on istutettu otsikon mukainen tekniikka. Bensan saannissa vaan on hieman ongelmaa. Niinpä alkoi arveluttamaan että ruiskuboksi saattaa olla väärä tuohon tekniikkaan. Bensanpaineen kanssa ei ole ongelmia joten luulen että vika olis ruiskuboksissa tai suuttimissa. Siispä..

    Oisko kenelläkään tietoa mikä ruiskuboksi tohon tekniikkaan kuuluu? Tai mikä numerosarja siinä kuuluu olla? Entäs minkä kokoset suuttimet siinä kuuluu olla? Ja saako siihen mistään Hartgen omaa pakosarjaa?
  • Jonsku
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2002
    • 4647
    • Tuusula

    #2
    Ei sulla kuvia olisi tuosta paketista?

    Anyways, pakosarjat saanee tilattua Hartgelta jos on esittää alkuperäisen auton runkonumero, tällöinkin puhutaan äkkiä +2000€ paukusta joten...

    Minulta saattaisi löytyä peltipakosarjat jotka käy tuohon varsin mainiosti (kuva), pistä privaa mikäli tarvetta.

    Ruiskuboksin numerosta ei ole tietoa, mikä numerosarja siinä nyt on?
    Vakiot M30 suuttimet ovat luokkaa 188cc, noidenkin pitäisi riittää sinne 250hp tienoille joten pitäisi riittää .. ?

    Eräs vaihtoehtohan olisi käydä ajamassa lastu tuohon esim. Karalalla / Harisella, voisi saada muutaman lisäponinkin kaivettua
    ex. 3 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet, Avusblau, Diamantschwarz)
    ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
    ex. Alpina D10 Touring #33/94
    ... and many more

    Comment

    • SanMiguel
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2007
      • 1035
      • Kirkkonummi

      #3
      Hmm ei oo runko numeroa tiedossa ja sillon kun kone on tohon autoon istutettu niin ymmärrykseni mukaan tää kyseinen Hartgen peltipakosarja ei tohon konehuoneeseen mahtunu. Mutta ajattelin että jos sais semmosen jostain käsiin niin vois vähän muokkaamalla saada sen menemäänki tonne.

      Kuvia tosta autosta / tekniikasta en oo saanu laitettua mihinkään mutta jos jollain ois joku hyvä paikka tiedossa niin otetaan mielellään osotteita vastaan

      Ruiskuboksin numero on 0261200061 ja tolla numerolla ei ainakaan oo tähän mennessä löytyny yhtään lastua että sais muutaman lisä hevosen (vai onkohan ne Hartgen pojat lastuttanu jo??) Boksissa on kyllä Hartgen tarra joka pistää ihmetyttämään. Suuttimien numerot taas on 0280150203 ja jos en ihan väärin muista niin noi tais olla 188cc suuttimet. Se taas ihmetyttää kun koneessa pitäis puheitten mukaan olla vakiona 254hp tai sit 240hp. Tohon laiskempaan malliin ne kyllä soveltuis.

      Comment

      • _nixu_
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2006
        • 8972
        • Kellokoski

        #4
        ALPINA B10 3.5 on ainakin samat suuttimet kuin vakiossa 535:ssa eli ilmeisesti nuo 188cc. Tehoja on se 254hp.
        E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

        Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

        Comment

        • jsr85
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2007
          • 1375
          • Oulainen

          #5


          Store your photos and videos online with secure storage from Photobucket. Available on iOS, Android and desktop. Securely backup your memories and sign up today!


          siinä pari.
          ..pää kumarassa kohti uusia vastoinkäymisiä...

          Comment

          • waudeville
            Bimmer Enthusiast
            • Mar 2006
            • 2089
            • Nokia

            #6
            ei noilla linkeillä löydy kuvia.
            e34 540ia -94 Batmobile
            candy-king

            ex: e32 735i -89
            e34 525i -89

            Comment

            • -Jarno-
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2004
              • 1140
              • Salo

              #7
              Originally posted by waudeville View Post
              ei noilla linkeillä löydy kuvia.
              Originally posted by BRONX69 View Post
              Kuvia tosta autosta / tekniikasta en oo saanu laitettua mihinkään mutta jos jollain ois joku hyvä paikka tiedossa niin otetaan mielellään osotteita vastaan
              Originally posted by jsr85 View Post
              http://www.munkuvat.org/

              Store your photos and videos online with secure storage from Photobucket. Available on iOS, Android and desktop. Securely backup your memories and sign up today!


              siinä pari.

              Comment

              • Jonsku
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2002
                • 4647
                • Tuusula

                #8
                Originally posted by BRONX69 View Post
                Hmm ei oo runko numeroa tiedossa ja sillon kun kone on tohon autoon istutettu niin ymmärrykseni mukaan tää kyseinen Hartgen peltipakosarja ei tohon konehuoneeseen mahtunu. Mutta ajattelin että jos sais semmosen jostain käsiin niin vois vähän muokkaamalla saada sen menemäänki tonne.
                Juu ei E34 tarkoitettu peltisarja ihan heittämällä E30 konehuoneeseen istu. Ovat varsin harvinaisia osia joten helpoimmalla ja halvimmalla pääsee kun tekee tyhjästä pakosarjat tai ostaa esim. ebaysta M30 peltisarjat ja muokkaa ne sopimaan.

                Ruiskuboksin numero on 0261200061 ja tolla numerolla ei ainakaan oo tähän mennessä löytyny yhtään lastua että sais muutaman lisä hevosen (vai onkohan ne Hartgen pojat lastuttanu jo??) Boksissa on kyllä Hartgen tarra joka pistää ihmetyttämään.
                Tuo on sama numerosarja kuin normaalissa 535:ssäkin, Hartgen tarra viittaa kyllä vaihdettuun lastuun eli eiköhän se aito vehje ole.
                Noihin bokseihin ei saa aftermarket lastuja, ainoa vaihtoehto uuden ohjelman ajo dynossa.
                ex. 3 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet, Avusblau, Diamantschwarz)
                ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
                ex. Alpina D10 Touring #33/94
                ... and many more

                Comment

                • zJark
                  BTCF Member
                  • Sep 2005
                  • 740
                  • Ylöjärvi

                  #9
                  Kannattaa tuosilla unohtaa nuo tuning perunalastut. Eivät 99% varmuudella pelaa mitenkään tuossa tekniikassa.
                  Ja sitten toinen kysymys.
                  Onkos sulla tässä mallissa selleinen tuo tekniikka missä on LE-jet/motronic sekasikiö moottorin ohjeus?

                  Edit. Avaa vielä poksi ja tarkista se mahdollisten perunalastujen varalta!
                  MTech II + Azev A //M20 “Baby Six“ Engine.- All Muscle, no Fat!
                  +Volvo V70 hYrskYttimellä & Honda Hornet

                  Comment

                  • SanMiguel
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2007
                    • 1035
                    • Kirkkonummi

                    #10
                    Tosta sekasikiöstä en menis takuuseen. Boksissa lukee Motronic ja siinä on Hartgen ja Bochin tarrat päällä

                    Joo pitää avata boksi jossain vaiheessa ku kerkeää, mutta epäilen ettei siellä oo mitään ylimäärästä thuuning lastua ku ei noihin semmosta saa..

                    Comment

                    • SanMiguel
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2007
                      • 1035
                      • Kirkkonummi

                      #11
                      Joo ebaysta sais Ac Schnitzer M30 335i peltipakosarjan E30 koppaan.. Luulis ettei kauheesti tarttis sovitellakkaan? Voisin kyllä olla kiinnostunu tosta Jonskun peltipakosarjastaki (pistin viestiäki siitä privana)

                      Tavoitteena tässä autossa ois tällä kertaa saada vakio tehot ulos kun on aikas monta hevosta kadoksissa..

                      Kirjotin jo toisen topicin tonne Ongelma puolelle ja jos joku joka tänne eksyy, osais kertoa mistä mättää niin olis helpompi ruveta hevosia metsästämään

                      Comment

                      • zJark
                        BTCF Member
                        • Sep 2005
                        • 740
                        • Ylöjärvi

                        #12
                        Tuosta sitä muistelin.


                        Kaverilla oli aikoinaan e28 h35 ja siitä kun sisustaa purkailin poppis asennuksia varten niin sielä törmäsin 2 ohjain yksikköön.
                        MTech II + Azev A //M20 “Baby Six“ Engine.- All Muscle, no Fat!
                        +Volvo V70 hYrskYttimellä & Honda Hornet

                        Comment

                        • SanMiguel
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2007
                          • 1035
                          • Kirkkonummi

                          #13
                          Originally posted by zJark View Post
                          Tuosta sitä muistelin.


                          Kaverilla oli aikoinaan e28 h35 ja siitä kun sisustaa purkailin poppis asennuksia varten niin sielä törmäsin 2 ohjain yksikköön.
                          Joo siis toi tekniikka mikä mulla on, on vissiin alunperin e28 kopasta?? Tais olla vm -84 toi mylly.. Tosta en mee takuuseen tosta 2 ohjain yksiköstä mutta ainakaan siinä boksin päällä ei tainnu lukea mtn erikoista.

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎