Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hartgen bensan saanti ongelma

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • SanMiguel
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2007
    • 1035
    • Kirkkonummi

    Hartgen bensan saanti ongelma

    Eli mulla on tommonen Hartgen 3.5 litranen tekniikka istutettuna tommoseen E30 koppaan, mutta tekniikassa on bensan saanti ongelma ja samalla luonnollisesti tehot hukassa... Kone vetää erittäin hyvin tohon 5000rpm asti ja 5500rpm loppuu bensan saanti täysin. ja näillä kierroksilla koneenhan kuuluis olla parhaimmillaan aina tonne rajottajalle asti. (tehopenkistä saatiin selville moinen tehon puute/ongelma) Siispä sattuisko tällä foorumilla olemaan jotain viisaampaa/kokeneempaa joka osais kertoa mistä kiikastaa??

    Ensin ajattelin että ruiskuboksi olis väärä tohon tekniikkaan tai suutimet ois liian pienet? Ruiskuboksissa on numerot 0 261 200 061 ja suuttimissa numerot 0 280 150 203 ja foorumia lueskellessa tuli vastaan että Alpina B10 3.5 omistaa samat suuttimet ja siinä on saman verran tehoa ku tossa koneessa pitäis olla, eli se 254hp. Eli ei pitäis olla ainakaan liian pienet suuttimet. Ja siellä luki kans että noi suuttimet ja ohjausboksi kuuluis yhteen?

    Auto on alkuperäsenä ollu 323.. ajatuksissa kävi että bensapumppu ei riitä noin suuren koneen tarpeisiin mutta paineet pysyy tasaisena koko kierrosalueen ajan. Eli ei pitäis siitäkään kiikastaa.

    Sit tuli mieleen että noi bensalinjat ei välttämättä riitä?? Koneen koko on kuitenki kasvanu alkuperäsestä 1.2 litraa. Osaiskohan kukaan sanoa varmuudella johtuisko tästä???

    Ja sit viellä mietittiin että suuttimissa olis jotain likaa et sen takia käyrät lähtee laskuun 5500rpm kohdalla? Kokeiltiin penkissä säätää seoksia rikkaammalle ilmamäärämittarista ja käyriin se vaikutti niin, että koko kierrosalueaan aina tonne 5000rpm asti kävi vähän rikkaalla mutta silti 5500rpm kohdalla käyrät kääntyy laskuun???

    Oliskohan tommosista 4-piste suuttimista mitään apua tohon noitten 1-pisteiden sijaan?

    Toivottavasti joku viisaampi ja kokeneempi osaa kertoa mistä kiikastaa..
  • SanMiguel
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2007
    • 1035
    • Kirkkonummi

    #2
    ei vaan saa innovaatiota että mikä tossa mahtais olla???

    Comment

    • Cell
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2004
      • 7037
      • Uusikaupunki

      #3
      Onko se varmasti hartgen kone?

      Miten bensansaantiongelma todettiin? Laskuun kääntyvä tehokäyrä ei vielä tarkoita että laihalle menisi, mitattiinko seossuhde?
      325i -08
      i3 REx -17
      M5 -98 Imolarot
      535i -90 N/A project (maatumassa)

      Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

      Comment

      • Doni
        Moderator
        • Sep 2004
        • 2842
        • Kyrsälä

        #4
        Jos paineet on mitattu konehuoneesta ja pysyvät samoina läpi koko kierrosalueen, niin putket ja pumppu on kyllä silloin riittävä. E30 325i vakio pumppu ja bensalinjat riittävät myös isompiin koneisiin kun tuo sinun Hartge.

        Onko auto sininen ja onko auton vanhalla omistajalla Audi?
        Rengastyöt, Huollot, Korjaukset, Vikakoodit pääkaupunkiseudulla

        Comment

        • SanMiguel
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2007
          • 1035
          • Kirkkonummi

          #5
          Ja kyllä noi tehot vahvasti viittaa siihen että se Hartge olis.

          Bensansaantiongelma tuli todettua tehopenkissä niinku tuolla ylhäällä lukee ja kyllä siinä mitattiin seoksetkin. Se dyno äijä yritti säätääkkin seoksia ilmanmäärämittarissa olevaa jousta kääntämällä. Loppu tulos vaan oli se että se alko käymään rikkaalla koko kierrosalueen ajan ja siinä 5000-5500rpm kohdalla se hyyty taas

          Auto on tumma lila ja en oo varma mutta kyllä se entinen omistaja tais laittaa Audin tilalle ku ostin siltä auton pois

          Comment

          • Doni
            Moderator
            • Sep 2004
            • 2842
            • Kyrsälä

            #6
            Originally posted by BRONX69 View Post
            Ja kyllä noi tehot vahvasti viittaa siihen että se Hartge olis.

            Bensansaantiongelma tuli todettua tehopenkissä niinku tuolla ylhäällä lukee ja kyllä siinä mitattiin seoksetkin. Se dyno äijä yritti säätääkkin seoksia ilmanmäärämittarissa olevaa jousta kääntämällä. Loppu tulos vaan oli se että se alko käymään rikkaalla koko kierrosalueen ajan ja siinä 5000-5500rpm kohdalla se hyyty taas

            Auto on tumma lila ja en oo varma mutta kyllä se entinen omistaja tais laittaa Audin tilalle ku ostin siltä auton pois
            Jos nyt puhutaan samasta pre-facelift autosta niin Hartge siellä tosiaan on. Tuttu auto.

            Miten bensansaantiongelma todettiin penkissä?
            Rengastyöt, Huollot, Korjaukset, Vikakoodit pääkaupunkiseudulla

            Comment

            • ongelmalapsi
              Bimmer Enthusiast
              • May 2006
              • 1063
              • Hämeenlinna

              #7
              Ettei nyt olisi sitten suuttimien ohjauksessa jotain häikkää,
              entäpä suuttimien OHMI lukemat onko kaikki samoja?

              Lastua laitettu jälkeenpäin?

              kaasu läpän asento anturi?

              Nakutus tunnistin? (oliko m30 koneessa tälläistä ei muista enää)
              -Hämeenlinnan Hinauspalvelu 0400-982944/24H
              -Ovien avaukset/Tankin tyhjennykset
              -Voimaa.com Ohjelmoinnit
              -Vikakoodien lukua/Ohjelmoinnit
              -Ilmastointi huolto alkaen 69€
              Ei ole sellaista ongelmaa, jota ei raaka voima ja tekninen tietämättömyys ei ratkaisisi.
              GMC Topkick C6500 rollback -95
              Ford F-350 4X4 Wrecker -97
              E46 330xiA -02
              Chrysler neon -99

              Comment

              • Jonsku
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2002
                • 4647
                • Tuusula

                #8
                Originally posted by ongelmalapsi View Post
                Nakutus tunnistin? (oliko m30 koneessa tälläistä ei muista enää)
                Ei ole.
                ex. 3 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet, Avusblau, Diamantschwarz)
                ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
                ex. Alpina D10 Touring #33/94
                ... and many more

                Comment

                • SanMiguel
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2007
                  • 1035
                  • Kirkkonummi

                  #9
                  Originally posted by Doni View Post
                  Jos nyt puhutaan samasta pre-facelift autosta niin Hartge siellä tosiaan on. Tuttu auto.

                  Miten bensansaantiongelma todettiin penkissä?
                  Luulisin ainaki että samasta autosta puhutaan

                  Joku mittaus laite se oli mikä ilmotti että ei saa bensaa 5500rpm jälkeen riittävästi. Ite en ihan ollu perillä niistä laitteista mutta niin se dynottaja väitti. Ja luulis ainaki että se osaa niitä lukea

                  Comment

                  • SanMiguel
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2007
                    • 1035
                    • Kirkkonummi

                    #10
                    Originally posted by ongelmalapsi View Post
                    Ettei nyt olisi sitten suuttimien ohjauksessa jotain häikkää,
                    entäpä suuttimien OHMI lukemat onko kaikki samoja?

                    Lastua laitettu jälkeenpäin?

                    kaasu läpän asento anturi?

                    Nakutus tunnistin? (oliko m30 koneessa tälläistä ei muista enää)
                    Suuttimet on samaa sorttia kaikki ja täältä foorumilta lueskelin että noi suuttimet ja toi boksi on oikea yhdistelmä keskenään.

                    Ei tosiaan pitäis olla lastutettu jälkeenpäin.

                    Osaisitko kertoa enemmän tosta kaasuläpän asento anturista?

                    Ja nakutus tunnistintahan tästä ei löydy niinku Jonsku tossa jo kerkes kertomaanki.

                    Suunnitelmissa olis nyt viedä noi suuttimet jonnekki pesuun ja koeponnistettavaksi josko sieltä löytyis joku suurempi häikkä??

                    Comment

                    • Radon
                      Bimmer Fanatic
                      • Jul 2003
                      • 463
                      • Suomi-Finland

                      #11
                      Ei kuulosta suutin ongelmalta tämä, jostain tulee väärää infoa ruiskuboksille, ilmamassa mittari vois olla ainakin yksi vaihtoehto.

                      Comment

                      • Bmw Master
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jan 2004
                        • 13155
                        • Kokomo

                        #12
                        Olikos tässä motronic vai jetronic? Jetronicissa ainakin wot asennossa kaasulattiassa ilmamäärämittarin tieto ohitetaan. Eli onko kaasuläpänasentotunnistin mitattu?

                        EDIT: http://www.btcf.fi/forum/showthread....m%E4%E4r%E4%2A
                        Last edited by Bmw Master; 22-08-2008, 06:51.

                        Comment

                        • Tzeimi
                          Bimmer Enthusiast
                          • Nov 2004
                          • 2068
                          • Banshee - Jyväskylä

                          #13
                          Pa-filsu(t) ekaks vaihtoon, sitten pumppu. Tää olis mun marssijärjestys.
                          Ei ilolla rajaa kun M2:lla ajaa.
                          & 02 tulpo saniteetti dyno




                          Älä väkisin, ota isompi vasara.
                          If the car hasn´t been worth racing it´s not worth having

                          Comment

                          • SanMiguel
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2007
                            • 1035
                            • Kirkkonummi

                            #14
                            Originally posted by Bmw Master View Post
                            Olikos tässä motronic vai jetronic? Jetronicissa ainakin wot asennossa kaasulattiassa ilmamäärämittarin tieto ohitetaan. Eli onko kaasuläpänasentotunnistin mitattu?

                            EDIT: http://www.btcf.fi/forum/showthread....m%E4%E4r%E4%2A
                            Motronic tosta löytyy..

                            Ei oo kaasuläpänasentotunnistinta mitattu??

                            Comment

                            • SanMiguel
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2007
                              • 1035
                              • Kirkkonummi

                              #15
                              Originally posted by Tzeimi View Post
                              Pa-filsu(t) ekaks vaihtoon, sitten pumppu. Tää olis mun marssijärjestys.
                              Pa-filsut vois kyllä vaihtaa muuten kyllä nää mitään syytä vaihtaa pumppua? Vaikka se melkosta meteliä pitääki niin hyvin se tuntuu pumppaavan..

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎