Eli mulla on tommonen Hartgen 3.5 litranen tekniikka istutettuna tommoseen E30 koppaan, mutta tekniikassa on bensan saanti ongelma ja samalla luonnollisesti tehot hukassa... Kone vetää erittäin hyvin tohon 5000rpm asti ja 5500rpm loppuu bensan saanti täysin. ja näillä kierroksilla koneenhan kuuluis olla parhaimmillaan aina tonne rajottajalle asti. (tehopenkistä saatiin selville moinen tehon puute/ongelma) Siispä sattuisko tällä foorumilla olemaan jotain viisaampaa/kokeneempaa joka osais kertoa mistä kiikastaa??
Ensin ajattelin että ruiskuboksi olis väärä tohon tekniikkaan tai suutimet ois liian pienet? Ruiskuboksissa on numerot 0 261 200 061 ja suuttimissa numerot 0 280 150 203 ja foorumia lueskellessa tuli vastaan että Alpina B10 3.5 omistaa samat suuttimet ja siinä on saman verran tehoa ku tossa koneessa pitäis olla, eli se 254hp. Eli ei pitäis olla ainakaan liian pienet suuttimet. Ja siellä luki kans että noi suuttimet ja ohjausboksi kuuluis yhteen?
Auto on alkuperäsenä ollu 323.. ajatuksissa kävi että bensapumppu ei riitä noin suuren koneen tarpeisiin mutta paineet pysyy tasaisena koko kierrosalueen ajan. Eli ei pitäis siitäkään kiikastaa.
Sit tuli mieleen että noi bensalinjat ei välttämättä riitä?? Koneen koko on kuitenki kasvanu alkuperäsestä 1.2 litraa. Osaiskohan kukaan sanoa varmuudella johtuisko tästä???
Ja sit viellä mietittiin että suuttimissa olis jotain likaa et sen takia käyrät lähtee laskuun 5500rpm kohdalla? Kokeiltiin penkissä säätää seoksia rikkaammalle ilmamäärämittarista ja käyriin se vaikutti niin, että koko kierrosalueaan aina tonne 5000rpm asti kävi vähän rikkaalla mutta silti 5500rpm kohdalla käyrät kääntyy laskuun???
Oliskohan tommosista 4-piste suuttimista mitään apua tohon noitten 1-pisteiden sijaan?
Toivottavasti joku viisaampi ja kokeneempi osaa kertoa mistä kiikastaa..
Ensin ajattelin että ruiskuboksi olis väärä tohon tekniikkaan tai suutimet ois liian pienet? Ruiskuboksissa on numerot 0 261 200 061 ja suuttimissa numerot 0 280 150 203 ja foorumia lueskellessa tuli vastaan että Alpina B10 3.5 omistaa samat suuttimet ja siinä on saman verran tehoa ku tossa koneessa pitäis olla, eli se 254hp. Eli ei pitäis olla ainakaan liian pienet suuttimet. Ja siellä luki kans että noi suuttimet ja ohjausboksi kuuluis yhteen?
Auto on alkuperäsenä ollu 323.. ajatuksissa kävi että bensapumppu ei riitä noin suuren koneen tarpeisiin mutta paineet pysyy tasaisena koko kierrosalueen ajan. Eli ei pitäis siitäkään kiikastaa.
Sit tuli mieleen että noi bensalinjat ei välttämättä riitä?? Koneen koko on kuitenki kasvanu alkuperäsestä 1.2 litraa. Osaiskohan kukaan sanoa varmuudella johtuisko tästä???
Ja sit viellä mietittiin että suuttimissa olis jotain likaa et sen takia käyrät lähtee laskuun 5500rpm kohdalla? Kokeiltiin penkissä säätää seoksia rikkaammalle ilmamäärämittarista ja käyriin se vaikutti niin, että koko kierrosalueaan aina tonne 5000rpm asti kävi vähän rikkaalla mutta silti 5500rpm kohdalla käyrät kääntyy laskuun???
Oliskohan tommosista 4-piste suuttimista mitään apua tohon noitten 1-pisteiden sijaan?
Toivottavasti joku viisaampi ja kokeneempi osaa kertoa mistä kiikastaa..

Comment