Eilen kävin katsastaa auton ja samalla aattelin, että vois suorittaa muutoskatsastuksen renkaiden ja vanteiden osalta. Ajoin drive in katsastukseen ja mainitsin muutoskatsastuksesta. Katsastusukkeli vaan totes et joo, minkäs kokoset sulla siellä pyörii ja kerroin koon;225/45/17. Äijä sano et katotaas tuolta koneelta jos löytyy rinnakkaiskoko. Joo täältähän löytyykin 225/?/17. Pikkasen nimittäin jännitti kun alla 3mm:n levityspalat ja linkkuun käännettäessä raapii hienoisesti muovisiin sisälokasuojiin... Äijä vaa sano et tehään sulle uus ote, ei täs sen kummempaa. Eli se patu ei syynäilly sen kummemmin niit renkaita ja vanteita, et mahtuuks ne ees pyörii. Aika yllätys mulle!
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Mukava muutoskatsastus!
Collapse
X
-
Mukava muutoskatsastus!
AUDI e-tron Sportback Edition S line 55 quattro
ex: SEAT Leon ST 1.5 TGI FR -20, X5 xDrive 40e -16, 535iX M-Sport -12, e70 X5 3,0d sport -07, Mini John Cooper Works Coupe -12,
e60 530 xd M-sport -06, Mini Cooper S + JCW kit -02, e46 328i -98, e36 325i -91,
e30 318i -88Tags: None
-
-
Aijaa! Luulin et ne kunnolla syynäilee, että ottaaks ne renkaat nyt mihikää kiinni ja niin edespäin. Ainakin joskus oon täältäkii lukenu, et jollain oli ollu ongelmia ns. ylikokovanteiden kanssa katsastuksessa, kun ne raapi sisäloksuihin kiinni tms.AUDI e-tron Sportback Edition S line 55 quattro
ex: SEAT Leon ST 1.5 TGI FR -20, X5 xDrive 40e -16, 535iX M-Sport -12, e70 X5 3,0d sport -07, Mini John Cooper Works Coupe -12,
e60 530 xd M-sport -06, Mini Cooper S + JCW kit -02, e46 328i -98, e36 325i -91,
e30 318i -88
Comment
-
-
Tjaa...mulla taas kävi että se mulkku normi katsastuksessa auko päätä ku olevinaan ottaa renkaat kii vaikka ei ottanu :!: Auto oli muutoskatsastettu 235/40/17 renkaille ja alla oli 225/40/17 ja orkkisvanteilla.... Setän mielestä ne otti johonki kii...kavereitten kans kyllä ei huomattu/kuultu että ottas kii mut ei voi mitään jos setä noin sanoo...uusinta katsastus sit hoitu 15" renkuleilla :roll:
Comment
-
-
Originally posted by FabsuAijaa! Luulin et ne kunnolla syynäilee, että ottaaks ne renkaat nyt mihikää kiinni ja niin edespäin. Ainakin joskus oon täältäkii lukenu, et jollain oli ollu ongelmia ns. ylikokovanteiden kanssa katsastuksessa, kun ne raapi sisäloksuihin kiinni tms.Ei rahaa ostaa uudempaa tai tuunata vanhaa? Se on siis old school!
Comment
-
-
Aika lailla pitää olla konttorilla työt vähissä(miksiköhän?),jos inssi lähtee pyörien muutoskatsastuksessa mittanauhan kanssa sohlaamaan. Lain mukaanhan renkaat pitää pyöriä ja kääntyä esteettä, mutta kyllähän sitä mittailla saa jos sille linjalle kaikessa muussakin lähdetään? Itselle kyllä ennenkuulumatonta?
Comment
-
-
Re: Mukava muutoskatsastus!
Originally posted by FabsuEilen kävin katsastaa auton ja samalla aattelin, että vois suorittaa muutoskatsastuksen renkaiden ja vanteiden osalta. Ajoin drive in katsastukseen ja mainitsin muutoskatsastuksesta. Katsastusukkeli vaan totes et joo, minkäs kokoset sulla siellä pyörii ja kerroin koon;225/45/17. Äijä sano et katotaas tuolta koneelta jos löytyy rinnakkaiskoko. Joo täältähän löytyykin 225/?/17. Pikkasen nimittäin jännitti kun alla 3mm:n levityspalat ja linkkuun käännettäessä raapii hienoisesti muovisiin sisälokasuojiin... Äijä vaa sano et tehään sulle uus ote, ei täs sen kummempaa. Eli se patu ei syynäilly sen kummemmin niit renkaita ja vanteita, et mahtuuks ne ees pyörii. Aika yllätys mulle!Since 1997: 318i -85, 325ix taxi -89, 325i -87, 316i touring -88, 320i taxi -87, 316i -88, 323i touring -96, Alpina B6 -92, 325i coupe -92, 320i -91, 520i touring -92, 315 -83, 320 -81, 728i -85, 323i -81, 316i -90, 325i touring -89, 320d -99, 528ia touring -97, 323i -82, 730ia -91, 320d touring -00, 325 taxi -89, 120d -05, 320i touring -95, 520i touring -98, 325i cab -01.
Garage: Z3 coupe, 318d touring-08 & 320d touring -04
Comment
-
-
Originally posted by HemiAika lailla pitää olla konttorilla työt vähissä(miksiköhän?),jos inssi lähtee pyörien muutoskatsastuksessa mittanauhan kanssa sohlaamaan. Lain mukaanhan renkaat pitää pyöriä ja kääntyä esteettä, mutta kyllähän sitä mittailla saa jos sille linjalle kaikessa muussakin lähdetään? Itselle kyllä ennenkuulumatonta?Ei rahaa ostaa uudempaa tai tuunata vanhaa? Se on siis old school!
Comment
-
-
Itse kävin kesällä(ajallaan) katsastamassa valtion konttorissa auton ja katsastus jannu sanoi et kannattaa muutoskatsastaa renkaat(225/45/17 bmw orig aluilla) ettei tienpäällä tule sakkoja.
Tästä hämmentyneenä pyysin, että voiko tässä samalla katsastaa kun kerran täällä ollaan ja autokin on ylhäällä. Jannu totes vaan et varaa uusi aika.
Kävin siis drive-in katsastuksessa eikä konttorissa ollut muita autoja kuin minun. Kaksi muuta katsastusukkelia istuskeli jouten ettei turhaa ruuhkaakaan ollut.
Tästä suivaantuneena päätin ajaa paikalliseen bmw-liikkeeseen ja pyysin sieltä todistuksen, jonka mukaan autoni sai alla olevilla vanteilla+renkailla ja täten ovat lailliset. Eikä tarvin maksaa penniäkään.
Pahoittelen avautumistani, mutta minulla vain on traumoja takavuosien hirmuvalta-ajoista, jolloin valtion konttoteilla ei ollut kilpailijoita. Kävin valtion konttorissa vain siksi, että halusin uskoa palvelun parantuneen lisääntyneen kilpailun myötä, mutta toisin kävi. Vanhat muistot vain vahvistuivat.Mini Countryman PHEV 2018
-
ex. Primera 05
ex.E36 318iS coupe ´92
Comment
-
-
Originally posted by tth78
Pahoittelen avautumistani, mutta minulla vain on traumoja takavuosien hirmuvalta-ajoista, jolloin valtion konttoteilla ei ollut kilpailijoita. Kävin valtion konttorissa vain siksi, että halusin uskoa palvelun parantuneen lisääntyneen kilpailun myötä, mutta toisin kävi. Vanhat muistot vain vahvistuivat.
Comment
-
-
Kyllä se on tosi että näillä valtionkonttoreilla elää ja kummittelee vieläkin Kekkosenajan perinteet. Siellä ei tosiaan ole vielä ymmärretty sitä että he ovat palveluja myyviä laitoksia. Jos haluaa minimoida riskin päivänsä pilaamisesta, kannattaa nämä "muinaisjäänteet" ajanvarauksineen kiertää todella kaukaa.
Comment
-
-
Kyllä mullakin tuli renkaat otteeseen ku vaan kysäsin, eikä ollut edes renkaat autossa kiinni 8) Olin muutoskatsastamassa tota konetta, eli ahtimen lisäys. Sanoin vaan äijälle et voitko pistää otteeseen myös takarenkaiksi 255/35-16, kun ne on tallissa, mutta en oo viellä pistänyt vanteille, kun ajan noi vanhat 225:set loppuun. Tietty kauhee selittely et kyl ne mahtuu :lol: No mahtushan ne just ja just.BMW F32 435d
Comment
-
Comment