Announcement

Collapse
No announcement yet.

Merkkivalo palaa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • pekster
    Newbiemmer
    • Aug 2008
    • 19

    Merkkivalo palaa

    En tiedä mikä merkkivalo se on joka palaa se näyttää tältä (O) mutta noi sulut olisivat katkaistu kahdesta kohtaa. Joku minua viisaampi voisi kertoa?
  • peltone
    BTCF Member
    • Jan 2005
    • 8092
    • Willähde

    #2
    Originally posted by pekster View Post
    En tiedä mikä merkkivalo se on joka palaa se näyttää tältä (O) mutta noi sulut olisivat katkaistu kahdesta kohtaa. Joku minua viisaampi voisi kertoa?
    Jarrupalat lopussa.
    E30 316 -87
    E91 325i -06
    E61 530d -06
    F10 520d -14
    ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3

    Comment

    • pekster
      Newbiemmer
      • Aug 2008
      • 19

      #3
      kiitoksia avusta

      Comment

      • peltone
        BTCF Member
        • Jan 2005
        • 8092
        • Willähde

        #4
        Originally posted by pekster View Post
        kiitoksia avusta
        Sattuuhan noita
        Noihin jarrupaloihin pitää ostaa erikseen vielä noi anturit, mitkä sytyttää tuon merkkivalon.
        E39:iin saa ainakin Motonetistä uudet anturit n. 10€/kpl. 1 eteen vasemmalle ja 1 taakse oikealle.
        E30 316 -87
        E91 325i -06
        E61 530d -06
        F10 520d -14
        ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3

        Comment

        • pekster
          Newbiemmer
          • Aug 2008
          • 19

          #5
          Sekin vielä no ei ole pahan hintaista ainakaan

          Comment

          • peltone
            BTCF Member
            • Jan 2005
            • 8092
            • Willähde

            #6
            Originally posted by pekster View Post
            Sekin vielä no ei ole pahan hintaista ainakaan
            Ei ole ei. Pistähän auton tiedot tuonne ensimmäiseen postaukseen niin tästä voi olla apua jollekkin muulle myös.

            Ja tervetuloa foorumille
            E30 316 -87
            E91 325i -06
            E61 530d -06
            F10 520d -14
            ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3

            Comment

            • hj325hml
              Bimmer Fanatic
              • Aug 2006
              • 729
              • Pirkanmaa

              #7
              Originally posted by peltone View Post
              Sattuuhan noita
              Noihin jarrupaloihin pitää ostaa erikseen vielä noi anturit, mitkä sytyttää tuon merkkivalon.
              E39:iin saa ainakin Motonetistä uudet anturit n. 10€/kpl. 1 eteen vasemmalle ja 1 taakse oikealle.

              Ainakos ne pitää vaihtaa kun valo palaa vai? 99 e46 autona..
              F16 M-Sport

              Comment

              • peltone
                BTCF Member
                • Jan 2005
                • 8092
                • Willähde

                #8
                Originally posted by hj325hml View Post
                Ainakos ne pitää vaihtaa kun valo palaa vai? 99 e46 autona..
                Kyllä.
                E30 316 -87
                E91 325i -06
                E61 530d -06
                F10 520d -14
                ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3

                Comment

                • Arnolds
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2005
                  • 3311
                  • Kajjjaani

                  #9
                  Originally posted by peltone View Post
                  Sattuuhan noita
                  Noihin jarrupaloihin pitää ostaa erikseen vielä noi anturit, mitkä sytyttää tuon merkkivalon.
                  E39:iin saa ainakin Motonetistä uudet anturit n. 10€/kpl. 1 eteen vasemmalle ja 1 taakse oikealle.
                  Biltemasta kesällä samat 6€. Siis kappale.
                  F26 xDrive20d TwinPower

                  EX:E60 535DA -06 ///M-Sport "-Individual: Moonstone metalllic+MerinoPlatinum+PianoBlack-"

                  Automaattivaihteisto remontit ammattitaidolla www.siekkinen.net

                  Comment

                  • siksta
                    Bimmer Fanatic
                    • May 2004
                    • 675
                    • Orimattila

                    #10
                    Originally posted by hj325hml View Post
                    Ainakos ne pitää vaihtaa kun valo palaa vai? 99 e46 autona..
                    Originally posted by peltone View Post
                    Kyllä.
                    Eikä muuten tarvi jos ne vanhat edelleen toimii vaihdon jälkeenkin!
                    Älä peltone valehtele!
                    F25 3.0D M-sport, F20 118i M-sport

                    Comment

                    • peltone
                      BTCF Member
                      • Jan 2005
                      • 8092
                      • Willähde

                      #11
                      Originally posted by siksta View Post
                      Eikä muuten tarvi jos ne vanhat edelleen toimii vaihdon jälkeenkin!
                      Älä peltone valehtele!
                      Mitäs sä nyt oikee sekoilet? Miksi se valo palaisi jos ne johdot ei ole rikki?

                      Sehän syttyy kun jompikumpi antureista katkeaa/hajoaa
                      E30 316 -87
                      E91 325i -06
                      E61 530d -06
                      F10 520d -14
                      ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3

                      Comment

                      • mailman
                        BTCF Member
                        • Jul 2003
                        • 8003
                        • Vantaa

                        #12
                        Originally posted by peltone View Post
                        Mitäs sä nyt oikee sekoilet? Miksi se valo palaisi jos ne johdot ei ole rikki?

                        Sehän syttyy kun jompikumpi antureista katkeaa/hajoaa
                        Itseasiassa homma menee näin;

                        Jarrupalat kuluvat loppuun, tuo anturi pääsee ottamaan maihin = valo syttyy ja CC vittuilee.
                        Yleensä itse johto ei siis mene rikki, sen nyt näkee sitten palojen vaihdon yhteydessä että onko johdon palaosassa oleva liitin rikki vai ei.
                        Itse vaihdan aina myös koko johdon, tuo ~10e sijoitus nyt ei tunnu missään kun sen yleensä joutuu ehkä kaksi kertaa (yksi eteen ja yksi taakse)kolmessa vuodessa tekemään :think
                        Ja monesti myös se konehuoneeseen päin menevä liitin hapettuu jne. jne. ja täten voi tulla myös täysin virheilmojakin.

                        Eli suosittelen kyllä ainakin itse kuitenkin vaihtamaan sen
                        Last edited by mailman; 05-11-2008, 13:39. Reason: typot
                        G01 ///M40i '19
                        F48 xDrive20i ///M-Sport '18
                        E39 ///M5 '00

                        Comment

                        • siksta
                          Bimmer Fanatic
                          • May 2004
                          • 675
                          • Orimattila

                          #13
                          Originally posted by peltone View Post
                          Mitäs sä nyt oikee sekoilet? Miksi se valo palaisi jos ne johdot ei ole rikki?

                          Sehän syttyy kun jompikumpi antureista katkeaa/hajoaa
                          Ei muuten hajoa, vaan juurikin noin kun mailman tuossa yläpuolella sanoo.
                          Eli, kun jarrupala kuluu loppuun anturissa olevan metalliosa ottaa kiinni jarrulevyyn
                          ja maadoittuu sitä kautta = valo syttyy.

                          Oon bemariin neljä kertaa vaihtanut jarrupalat ja kertaakaan ei oo anturin piuhoja
                          vaihdettu, eikä myöskään oo ikinä valo palannu palojen vaihdon jälkeen.
                          F25 3.0D M-sport, F20 118i M-sport

                          Comment

                          • peltone
                            BTCF Member
                            • Jan 2005
                            • 8092
                            • Willähde

                            #14
                            Originally posted by mailman View Post
                            Itseasiassa homma menee näin;

                            Jarrupalat kuluvat loppuun, tuo anturi pääsee ottamaan maihin = valo syttyy ja CC vittuilee.
                            Yleensä itse johto ei siis mene rikki, sen nyt näkee sitten palojen vaihdon yhteydessä että onko johdon palaosassa oleva liitin rikki vai ei.
                            Itse vaihdan aina myös koko johdon, tuo ~10e sijoitus nyt ei tunnu missään kun sen yleensä joutuu ehkä kaksi kertaa (yksi eteen ja yksi taakse)kolmessa vuodessa tekemään :think
                            Ja monesti myös se konehuoneeseen päin menevä liitin hapettuu jne. jne. ja täten voi tulla myös täysin virheilmojakin.

                            Eli suosittelen kyllä ainakin itse kuitenkin vaihtamaan sen
                            No itsellä ainakin ollut nuo kaikki aivan riekaleina
                            Ja en todellakaan jätä noita antureita vaihtamatta vaikka kuinka ehjältä näyttäisi päällepäin.
                            En ota sitä "riskiä" että jompikumpi onkin rikki ja valo killittää taulussa vaikka palat ovat uudet.
                            Eli kyllä pidättäydyn vastauksessani: "pitää vaihtaa"
                            E30 316 -87
                            E91 325i -06
                            E61 530d -06
                            F10 520d -14
                            ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3

                            Comment

                            • Matula
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jul 2007
                              • 1706

                              #15
                              Originally posted by siksta View Post
                              Ei muuten hajoa, vaan juurikin noin kun mailman tuossa yläpuolella sanoo.
                              Eli, kun jarrupala kuluu loppuun anturissa olevan metalliosa ottaa kiinni jarrulevyyn
                              ja maadoittuu sitä kautta = valo syttyy.
                              Olen antanut itseni ymmärtää, että juuri näin se ei toimi, vaan palojen kuluttua tarpeeksi paloissa kiinni olevan anturin johdin kuluu poikki ja virtapiiri jää avoimeksi, joka taas antaa virheilmon.
                              Jos tuo valon syttyminen on seurausta anturin johdon maadoituksesta niin miten on mahdollista, että valon saa sammutettua myös yhdistämällä anturin liittimen kaksi pinniä?

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎