En tiedä mikä merkkivalo se on joka palaa se näyttää tältä (O) mutta noi sulut olisivat katkaistu kahdesta kohtaa. Joku minua viisaampi voisi kertoa?
Merkkivalo palaa
Collapse
X
-
-
Sattuuhan noitaOriginally posted by pekster View Postkiitoksia avusta

Noihin jarrupaloihin pitää ostaa erikseen vielä noi anturit, mitkä sytyttää tuon merkkivalon.
E39:iin saa ainakin Motonetistä uudet anturit n. 10€/kpl. 1 eteen vasemmalle ja 1 taakse oikealle.E30 316 -87
E91 325i -06
E61 530d -06
F10 520d -14
ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3
Comment
-
Ei ole ei. Pistähän auton tiedot tuonne ensimmäiseen postaukseen niin tästä voi olla apua jollekkin muulle myös.Originally posted by pekster View PostSekin vielä
no ei ole pahan hintaista ainakaan
Ja tervetuloa foorumille
E30 316 -87
E91 325i -06
E61 530d -06
F10 520d -14
ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3
Comment
-
Originally posted by peltone View PostSattuuhan noita
Noihin jarrupaloihin pitää ostaa erikseen vielä noi anturit, mitkä sytyttää tuon merkkivalon.
E39:iin saa ainakin Motonetistä uudet anturit n. 10€/kpl. 1 eteen vasemmalle ja 1 taakse oikealle.
Ainakos ne pitää vaihtaa kun valo palaa vai? 99 e46 autona..F16 M-Sport
Comment
-
Biltemasta kesällä samat 6€.Originally posted by peltone View PostSattuuhan noita
Noihin jarrupaloihin pitää ostaa erikseen vielä noi anturit, mitkä sytyttää tuon merkkivalon.
E39:iin saa ainakin Motonetistä uudet anturit n. 10€/kpl. 1 eteen vasemmalle ja 1 taakse oikealle.
Siis kappale.
F26 xDrive20d TwinPower
EX:E60 535DA -06 ///M-Sport "-Individual: Moonstone metalllic+MerinoPlatinum+PianoBlack-"
Automaattivaihteisto remontit ammattitaidolla www.siekkinen.net
Comment
-
-
Mitäs sä nyt oikee sekoilet? Miksi se valo palaisi jos ne johdot ei ole rikki?Originally posted by siksta View PostEikä muuten tarvi jos ne vanhat edelleen toimii vaihdon jälkeenkin!
Älä peltone valehtele!
Sehän syttyy kun jompikumpi antureista katkeaa/hajoaa
E30 316 -87
E91 325i -06
E61 530d -06
F10 520d -14
ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3
Comment
-
Itseasiassa homma menee näin;Originally posted by peltone View PostMitäs sä nyt oikee sekoilet? Miksi se valo palaisi jos ne johdot ei ole rikki?
Sehän syttyy kun jompikumpi antureista katkeaa/hajoaa
Jarrupalat kuluvat loppuun, tuo anturi pääsee ottamaan maihin = valo syttyy ja CC vittuilee.
Yleensä itse johto ei siis mene rikki, sen nyt näkee sitten palojen vaihdon yhteydessä että onko johdon palaosassa oleva liitin rikki vai ei.
Itse vaihdan aina myös koko johdon, tuo ~10e sijoitus nyt ei tunnu missään kun sen yleensä joutuu ehkä kaksi kertaa (yksi eteen ja yksi taakse)kolmessa vuodessa tekemään :think
Ja monesti myös se konehuoneeseen päin menevä liitin hapettuu jne. jne. ja täten voi tulla myös täysin virheilmojakin.
Eli suosittelen kyllä ainakin itse kuitenkin vaihtamaan sen
Comment
-
Ei muuten hajoa, vaan juurikin noin kun mailman tuossa yläpuolella sanoo.Originally posted by peltone View PostMitäs sä nyt oikee sekoilet? Miksi se valo palaisi jos ne johdot ei ole rikki?
Sehän syttyy kun jompikumpi antureista katkeaa/hajoaa
Eli, kun jarrupala kuluu loppuun anturissa olevan metalliosa ottaa kiinni jarrulevyyn
ja maadoittuu sitä kautta = valo syttyy.
Oon bemariin neljä kertaa vaihtanut jarrupalat ja kertaakaan ei oo anturin piuhoja
vaihdettu, eikä myöskään oo ikinä valo palannu palojen vaihdon jälkeen.
F25 3.0D M-sport, F20 118i M-sport
Comment
-
No itsellä ainakin ollut nuo kaikki aivan riekaleinaOriginally posted by mailman View PostItseasiassa homma menee näin;
Jarrupalat kuluvat loppuun, tuo anturi pääsee ottamaan maihin = valo syttyy ja CC vittuilee.
Yleensä itse johto ei siis mene rikki, sen nyt näkee sitten palojen vaihdon yhteydessä että onko johdon palaosassa oleva liitin rikki vai ei.
Itse vaihdan aina myös koko johdon, tuo ~10e sijoitus nyt ei tunnu missään kun sen yleensä joutuu ehkä kaksi kertaa (yksi eteen ja yksi taakse)kolmessa vuodessa tekemään :think
Ja monesti myös se konehuoneeseen päin menevä liitin hapettuu jne. jne. ja täten voi tulla myös täysin virheilmojakin.
Eli suosittelen kyllä ainakin itse kuitenkin vaihtamaan sen

Ja en todellakaan jätä noita antureita vaihtamatta vaikka kuinka ehjältä näyttäisi päällepäin.
En ota sitä "riskiä" että jompikumpi onkin rikki ja valo killittää taulussa vaikka palat ovat uudet.
Eli kyllä pidättäydyn vastauksessani: "pitää vaihtaa"
E30 316 -87
E91 325i -06
E61 530d -06
F10 520d -14
ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3
Comment
-
Olen antanut itseni ymmärtää, että juuri näin se ei toimi, vaan palojen kuluttua tarpeeksi paloissa kiinni olevan anturin johdin kuluu poikki ja virtapiiri jää avoimeksi, joka taas antaa virheilmon.Originally posted by siksta View PostEi muuten hajoa, vaan juurikin noin kun mailman tuossa yläpuolella sanoo.
Eli, kun jarrupala kuluu loppuun anturissa olevan metalliosa ottaa kiinni jarrulevyyn
ja maadoittuu sitä kautta = valo syttyy.
Jos tuo valon syttyminen on seurausta anturin johdon maadoituksesta niin miten on mahdollista, että valon saa sammutettua myös yhdistämällä anturin liittimen kaksi pinniä?
Comment
Comment