Hyvää aamuyötä vaan kaikille lukijoille! Topicci koskee siis pienehköä viikonlopun projektia, eli pitäisi tuohon jatkeeseen rakentaa putkisto. Kysymys kuuluukin enemmän oikeiden moottoreiden(eli kuusisylinteristen) pakokaasuvirtauksiin perehtyneille; millainen putkisto olisi fiksuinta rakentaa? Pakosarjat siis ovat vakiot ja pysyvät toistaiseksi sellaisina. Sen tiedän että tuolla kahden pakosarjan järjestelmällä pitää putkien jostain kohtaa olla yhdessä, mutta onko sillä yhdistymiskohdalla ja putken paksuudella merkitystä, ja mikä vaikuttaa mihinkin? Ja muutenkin olisi mukava tietää pitäisikö sitä putken kokoa muuttaa. Niin, autohan on vuosimallia '88 ja moottorina M30B35 Motronicilla. Samaan läjään vielä sopinee kysymys, jotta onko noista lastuista useammillakin kokemuksia, ja onko turvallista nostaa rajoitinta sinne 7000rpm tuntumaan?
Omat suunnitelmat ovat toistaiseksi seuraavanlaiset: Pakosarjoilta tuleviin putkiin liitän samankokoista ränniä(ellei pakosarjojen lähtö ole suurempi kuin vakioputki), ja vedän kahtena loppuun saakka ja yhdistän sopivalta kohtaa melko alusta väliputkella. Katalysaattorit saavat luvan lähteä huitsin helvettiin, niitä kun ei otteessakaan lue. Ajatus oli budjetin ollessa hieman rajallinen laittaa molempiin putkiin perään edulliset suorat vaimentimet, neljää en sinne laita, eihän siihen kenenkään rahat riitä.
Mielessä kävi myös putkien yhdistäminen melko alussa Y-palalla, joka voisi olla myös edullinen ratkaisu ja tästä eteenpäin 2,5-3" putkea ja yksi iso halvahko suora pönttö perään, jotta desibelit saataisiin kohtuullisen eläkeläisystävälliselle tasolle - täällä maalla kun ne vasta häiriintyneitä ovatkin
Nyt tarvitsen vain vahvistuksia ja korjauksia teorioilleni, jotten tekisi ihan sutta, koska lievän teholisän toivossa tämän teen ajatellen oulun tulevaa dynomiittiä, johon olen todennäköisesti lähdössä täältä sadan valovuoden päästä. Kiitokset ja kumarrukset kaikille avuliaille foorumilaisille jo etukäteen!
Omat suunnitelmat ovat toistaiseksi seuraavanlaiset: Pakosarjoilta tuleviin putkiin liitän samankokoista ränniä(ellei pakosarjojen lähtö ole suurempi kuin vakioputki), ja vedän kahtena loppuun saakka ja yhdistän sopivalta kohtaa melko alusta väliputkella. Katalysaattorit saavat luvan lähteä huitsin helvettiin, niitä kun ei otteessakaan lue. Ajatus oli budjetin ollessa hieman rajallinen laittaa molempiin putkiin perään edulliset suorat vaimentimet, neljää en sinne laita, eihän siihen kenenkään rahat riitä.
Mielessä kävi myös putkien yhdistäminen melko alussa Y-palalla, joka voisi olla myös edullinen ratkaisu ja tästä eteenpäin 2,5-3" putkea ja yksi iso halvahko suora pönttö perään, jotta desibelit saataisiin kohtuullisen eläkeläisystävälliselle tasolle - täällä maalla kun ne vasta häiriintyneitä ovatkin
Nyt tarvitsen vain vahvistuksia ja korjauksia teorioilleni, jotten tekisi ihan sutta, koska lievän teholisän toivossa tämän teen ajatellen oulun tulevaa dynomiittiä, johon olen todennäköisesti lähdössä täältä sadan valovuoden päästä. Kiitokset ja kumarrukset kaikille avuliaille foorumilaisille jo etukäteen!
Comment