Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kitkaa alle

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Alfredson
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2007
    • 463
    • Uusimaa

    #16
    Originally posted by Marko.K View Post
    Ettei vaan ois liian kapeat renkaat painavahkon e39:sin alle, ittellä oli toissatalvena 205/55/16 ja liikennevaloista liikkeelle lähteminen oli jo melkeen mahdotonta...en sitten tiedä että johtuiko kapeista renkaista vai siitä että merkki oli nokian hkpl 4 :think
    Mul oli viimetalvena 195:t

    Toi 205/65/15 on ensiasennuskoko. Kesärenkaillekkin vuonna -96. vaihtoehtoinen koko toki 225.

    Mitä kapeammat talvirenkaat sen paremmin ne pitää. (tiettyyn pisteeseen asti). Katsoppa WRC autojen talvirenkaita =)
    Toistaiseksi totaalinen luopuminen BMW kannasta!

    Comment

    • mie
      Bimmer Fanatic
      • Nov 2007
      • 218

      #17
      Originally posted by Marko.K View Post
      nii meinasitko juuri x-icejä?
      ei ku blizzakit.

      Comment

      • -weikko
        Bimmer Fanatic
        • Jul 2006
        • 305
        • Kalajoki

        #18
        blizzakeilla mentiin viime talvi, eikä löydy moittimista.

        Comment

        • Alfredson
          Bimmer Fanatic
          • Nov 2007
          • 463
          • Uusimaa

          #19
          Löyty tos just Nordic Blizzak rengasvertailusta TM:stä vaikka normaalisti boikotoin rengastestejä niin nyt piti lukea.

          Tärkeimmät ominaisuudet Bridgestone oli paras / jaettu paras eli suuntavakaus ja meluttomuus. Muutenkin hyvä pitävä rengas joten ne me haemme. Yllättäen X-ice sai "vain" 9:n melusta.

          EDIT: Älkää nyt kommentoiko ja käsittäkö sitten väärin tuota "tärkeimmät ominaisuudet" =D
          Toistaiseksi totaalinen luopuminen BMW kannasta!

          Comment

          • mie
            Bimmer Fanatic
            • Nov 2007
            • 218

            #20
            Originally posted by -weikko View Post
            blizzakeilla mentiin viime talvi, eikä löydy moittimista.
            ehkä mulla oli maanantai päivän renkaat.

            Comment

            • Bmw Master
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2004
              • 13155
              • Kokomo

              #21
              Originally posted by Alfredson View Post
              Mul oli viimetalvena 195:t

              Toi 205/65/15 on ensiasennuskoko. Kesärenkaillekkin vuonna -96. vaihtoehtoinen koko toki 225.

              Mitä kapeammat talvirenkaat sen paremmin ne pitää. (tiettyyn pisteeseen asti). Katsoppa WRC autojen talvirenkaita =)
              205/65-15 on hyvä talvirengas koko, mutta ei se kapeus pitoa paranna. WRC autoissa onkin piikkirenkaat, joita sinä et ilmeisessti ollut hankkimassa?

              Conti viking kitkoille ääni, n.400€ sarja, hyvät ajaa, hiljaiset ja pitääkin riittävästi.

              Comment

              • Convertible
                Bimmer Enthusiast
                • Nov 2003
                • 2638
                • Turku

                #22
                Sieltä tulee uusi X-Ice tälle syksylle. IMO Michelinissä on muuten paras runko contissa vähän löysempi ja nokia on täysin ajokelvoton mulju.

                Ja nopeusluokat muuttuvat myös näissä meidän pohjola kitkoissa niin että Q luokka taitaa hävitä.
                F25 X3 35d
                E87 118i
                E46 330ti
                E46 M3
                E30 M3
                E30 M3 Convertible
                Z3 Roadster

                Comment

                • Esko
                  Bimmer Enthusiast
                  • Sep 2002
                  • 11720
                  • Kouvola

                  #23
                  Originally posted by Alfredson View Post
                  Mul oli viimetalvena 195:t

                  Toi 205/65/15 on ensiasennuskoko. Kesärenkaillekkin vuonna -96. vaihtoehtoinen koko toki 225.

                  Mitä kapeammat talvirenkaat sen paremmin ne pitää. (tiettyyn pisteeseen asti). Katsoppa WRC autojen talvirenkaita =)
                  Mitäs niistä WRC-autojen talvirenkaista? Ei kuule edelleenkään päde samat lait ralliautoissa käytettäviin piikkirenkaisiin ja tavallisiin henkilöauton kitkarenkaisiin.

                  Mutta itse topicciin vastatakseni laita alle joko Nokian RSi:t tai ContivikingContact 3:t. Lähes kitkat kuin kitkat on tänä päivänä hiljaiset eli sillä kriteerillä ei tarvi talvirenkaita etsiä. Eli ajettavuus ja pito määrää. Noi kaksi merkkiä on keikkunu kitkarenkaiden kärkimarkkinoilla jo useamman vuoden ja aivan syystäkin. RSi:t ehkä hiemat pehmeän tuntuiset, mutta toimii silti mainiosti.

                  Varmaan parin seuraavan numeron aikana ilmestyy taas TM:ltä ja Tuulilasilta uudet talvirengas-testit, niin kannattaa nyt odottaa ainakin siihen asti ja katsastaa onko tullut jotain muita varteenotettavia ehdokkaita kitkoiksi.

                  Comment

                  • b mutteri kasa
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2006
                    • 1462
                    • Area 03

                    #24
                    Originally posted by Esko View Post
                    laita alle joko Nokian RSi:t tai ContivikingContact 3:t. Noi kaksi merkkiä on keikkunu kitkarenkaiden kärkimarkkinoilla jo useamman vuoden ja aivan syystäkin. RSi:t ehkä hiemat pehmeän tuntuiset, mutta toimii silti mainiosti.
                    Itsellä ollut pari vuotta talvisin Contit alla (tällä hetkellä koossa 225/45 R17) ja tyytyväinen olen ollut,hiljainen,kitkarenkaaksi pito on hyvä ja jämäkkä rengas...nyt tulee syysmarkkinoille ContivikingContact 5 Jossa on taas paranneltu pito ominaisuuksia lamelleja lisäämällä ym.
                    Last edited by b mutteri kasa; 16-09-2008, 09:00.
                    BMW F11 530 dA VOLL
                    Carbon-schwarz Metallic

                    BMW E30 325i Sport

                    Comment

                    • IIIolut
                      Bimmer Fanatic
                      • Apr 2005
                      • 382
                      • Mikkeli

                      #25
                      Mulla on talvirenkaina Nokian rsi kitkat 245/40/18. Renkaat on olleet hiljaiset ajossa ja pitojakin löytyy ihan mukavasti. Positiivisesti yllätti renkaat. Viimeeksi kitkat ollut alla vuonna -00. Tietty onhan nuo kitkarenkaiden ominaisuudet kehittyneet vuosien saatossa.
                      Last edited by IIIolut; 16-09-2008, 08:37.
                      E61 ///M5 -07
                      F15 X5 40e ///M-Sport -16

                      Ex. E39 ///M5 -01
                      -Custom clutch stop, E60 short shifter, Alpha-N with Power mapping by Evolve, AP coilovers, HEL brake lines.

                      Comment

                      • Alfredson
                        Bimmer Fanatic
                        • Nov 2007
                        • 463
                        • Uusimaa

                        #26
                        Originally posted by Bmw Master View Post
                        205/65-15 on hyvä talvirengas koko, mutta ei se kapeus pitoa paranna. WRC autoissa onkin piikkirenkaat, joita sinä et ilmeisessti ollut hankkimassa?

                        Conti viking kitkoille ääni, n.400€ sarja, hyvät ajaa, hiljaiset ja pitääkin riittävästi.
                        No eikö kapeus nimenomaan paranna pitoa (kunhan ei mene alileveäksi) kun auton paino kohdistuu pienemmälle alalle, jolloin kuutiosenttimetrit on "tehokkammillaan". Kesärenkaissa sama asia, kaverilla oli tehokkaassa mutta melko kevyessä tehokkaassa takavedossa 225 takarenkaat ja pitoa löytyi, tiedän koska itekkin ajoin. Vaihtoi LEVEISIIN renkaisiin niin johan alkoi sutimaan. Ja nyt ei puhuta linglongeista eikä gt radialeista =)

                        Saatanhan mä olla taas väärässäkin
                        Toistaiseksi totaalinen luopuminen BMW kannasta!

                        Comment

                        • mie
                          Bimmer Fanatic
                          • Nov 2007
                          • 218

                          #27
                          kattokaa.rengas-onlinestä.
                          Last edited by mie; 16-09-2008, 15:27.

                          Comment

                          • Pekuz
                            Bimmer Fanatic
                            • Jul 2008
                            • 687
                            • Pirkanmaa

                            #28
                            Originally posted by Alfredson View Post
                            Hemmetti, kävin kysymässä hintoja niin n.900e kierros x-icet WTF LOL. Ja pitää tilata. Sen sijaan Bridgestone Blizzak Nordicit sais heti ja 520e asennettuna. Houkutteleva tarjous. Mitäs mieltä jengi on Blizzakeista?

                            X-ice:sta on olemassa kolme eri variaatiota tietääkseni

                            1. Ihan perus X-ICE
                            2. X-ICE FL eli facelift malli (en tiedä mitä erilaista siinä on).
                            3. Uusin X-ICE Xi2 jonka pitäisi olla selvästi erilainen edeltäjiin nähden.

                            Näistä ei löydy tietoa michelinin suomen netti sivuilta, mutta ainakin jenkki sivuilla on jotain tietoa.

                            Mikähän malli oli kyseessä? Todennäköisesti eroja saatavuudessa koosta riippuen.
                            ''No smoke without a fire, but no fire without a diesel''

                            Comment

                            • Alfredson
                              Bimmer Fanatic
                              • Nov 2007
                              • 463
                              • Uusimaa

                              #29
                              Originally posted by mie View Post
                              kattokaa.rengas-onlinestä.
                              Taitaa olla pelkkiä natsikitkoja?
                              Toistaiseksi totaalinen luopuminen BMW kannasta!

                              Comment

                              • Esko
                                Bimmer Enthusiast
                                • Sep 2002
                                • 11720
                                • Kouvola

                                #30
                                Originally posted by Alfredson View Post
                                No eikö kapeus nimenomaan paranna pitoa (kunhan ei mene alileveäksi) kun auton paino kohdistuu pienemmälle alalle, jolloin kuutiosenttimetrit on "tehokkammillaan". Kesärenkaissa sama asia, kaverilla oli tehokkaassa mutta melko kevyessä tehokkaassa takavedossa 225 takarenkaat ja pitoa löytyi, tiedän koska itekkin ajoin. Vaihtoi LEVEISIIN renkaisiin niin johan alkoi sutimaan. Ja nyt ei puhuta linglongeista eikä gt radialeista =)

                                Saatanhan mä olla taas väärässäkin
                                Tuo pätee kyllä nastarenkaisiin suuremmalti osalti, mutta kitkarenkaisiin taas ei. Kitkarenkaiden pito, kun perustuu pehmeisiin lamelleihin, jotka purevat kiinni tien epätasaisuuksiin. Niiden ei kuulu painautua maapintaan kiinni samalla tavalla, kuin nastarenkaiden nastojen. Eli siis mitä leveämpi rengas, sitä enemmmän lamelleja, sitä enemmän pitoa. toki toi jossain vaiheessa alkaa kääntymään päinvastoin, kun nopeusluokat kasvaa, on pakko vähentää lamelleja ja koventaa kumiseosta => pito heikkenee. Juttua talvirenkaista löytyy kyllä haulla lisää..

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎