Announcement

Collapse
No announcement yet.

Mikä on EDC?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bemaristi_81
    Bimmer Rookie
    • Jan 2008
    • 117
    • Riihimäki

Mikä on EDC?

Mikä nappula on EDC ja siinä on näppäimet S ja K?
    Autonahan toimii e36 325ia -91 Automaatti, missä on sport ja winterprogram toiminnot. BTW auto käy ja toimii niin kuin pitääkin jos näppäin on K:lla mut ku painaa sen S:lle ni auto pyörtyy=sammuu ja mittaristoon syttyy automaatin huomio valo eikä se sammu kuin vasta sitten kuin painaa nappulan taas K:lle. Mikä tämä namiskuukeli o?
  • Dunky
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2003
    • 4929
    • Kotka

Electronic Damper Control (EDC). Comfort (K) tai Sport (S).
    Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

Comment

• bemaristi_81
      Bimmer Rookie
      • Jan 2008
      • 117
      • Riihimäki

Originally posted by Dunky View Post
      Electronic Damper Control (EDC). Comfort (K) tai Sport (S).
      Mistähän saan tiedettyä että onko mulla tollanen hienous autossa vai onkohan toi vaan joku entisen omistajan oma juttu:think? Miksi mun auto sammuu siitä? Kiitos tiedosta/infosta

Comment

• Harri G
        BTCF Member
        • Jul 2005
        • 9042
        • Iisalmi

En oo kyllä kuullut että EDC:tä olis E36:ssa ollut, mutta kait se selviää kun valmistusnumeron kanssa menee merkkiliikkeeseen. Ovat yleensä ilmaiseksi tulostelleet varustelistoja. Se on sitten eri asia, onko autossasi enää sitä / toimiiko se.
        E39 ja E91

Comment

• bemaristi_81
          Bimmer Rookie
          • Jan 2008
          • 117
          • Riihimäki

Originally posted by Harri G View Post
          En oo kyllä kuullut että EDC:tä olis E36:ssa ollut, mutta kait se selviää kun valmistusnumeron kanssa menee merkkiliikkeeseen. Ovat yleensä ilmaiseksi tulostelleet varustelistoja. Se on sitten eri asia, onko autossasi enää sitä / toimiiko se.
          Mä oon kuullut/lukenut että joissakin tuonti bmw e36 325ia:sta aina m3:seen asti ois ollut EDC lisärinä. Kiitos vinkistä Täytyypä käydä kyselemässä Niinpä sehän mua kiinnostaiskin. Et jos on ja kaikki heebelit on oikeilla paikoillaan ni sit kyllä hankin uudet EDC pumput ja vauhdilla ei väliä vaik oiskin suht koht hintavat... kunhan nyt ei ihan 1000 eemeliä enempää=) ps: mut jos ne on ihan liejussa ja johtoja vedetty poikki sieltä täältä ni sit saa kyllä olla... ja tää mun kiesihän on tuonti MAZKUU=)

Comment

• Ravermeister
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2004
            • 1508
            • Melkeen Turkkuses

Kyllähän nyt kuulostais siltä että joku on sinne ohjaamoon laittanut EDC-napin koska se on hienon näkönen ja kytkeny sihen jonkunnäkösen tappokatkasijan ettei anna kipinää tai muuta vastaavaa, ainakin hetken kestää varkaalta tajuta miksei lähde käyntiin...
            Edit: Niin ja jos sieltä nyt kuitenkin sattuu EDC-iskarit löytymään ni toi touhutonni ei kunnolla riitä edes yhteen nurkkaan
            -Turku Connection-
            HDJ80 4.2TD
            ex E46 330i Cabriolet, E34 540i Touring, E34 M5, E34 535i, E28 535i, E28 518i

Comment

• bemaristi_81
              Bimmer Rookie
              • Jan 2008
              • 117
              • Riihimäki

Originally posted by Ravermeister View Post
              Kyllähän nyt kuulostais siltä että joku on sinne ohjaamoon laittanut EDC-napin koska se on hienon näkönen ja kytkeny sihen jonkunnäkösen tappokatkasijan ettei anna kipinää tai muuta vastaavaa, ainakin hetken kestää varkaalta tajuta miksei lähde käyntiin...
              Edit: Niin ja jos sieltä nyt kuitenkin sattuu EDC-iskarit löytymään ni toi touhutonni ei kunnolla riitä edes yhteen nurkkaan
              Niinpä... Mä veikkaisinkin näin että entinen omistaja on laittanut siihen jonkun ns:oman ajonestolaitteen=) Totta puhut. Mutta kun se nappula on ihan samaa mazkua joka puolelta kuin koko keskikonsoli. Eli istuu kuin nyrkki silmään Joo no täytyypä tutkailla. Kiitos vastauksesta.

Comment

• Havis
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2004
                • 1835
                • Kotona/Poissa

Originally posted by bemaristi_81 View Post
                Niinpä... Mä veikkaisinkin näin että entinen omistaja on laittanut siihen jonkun ns:oman ajonestolaitteen=) Totta puhut. Mutta kun se nappula on ihan samaa mazkua joka puolelta kuin koko keskikonsoli. Eli istuu kuin nyrkki silmään Joo no täytyypä tutkailla. Kiitos vastauksesta.
                Paa tänne kuvaa tuosta ihme nappulasta, niin nähhään mistä on kyse.
                "Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"

E60 523iA -08

Comment

• bemaristi_81
                  Bimmer Rookie
                  • Jan 2008
                  • 117
                  • Riihimäki

Originally posted by Havis View Post
                  Paa tänne kuvaa tuosta ihme nappulasta, niin nähhään mistä on kyse.
                  Tos ois photo.
                  KIITOS INTFREAK=) Meni sit ns:tuplana... toinen kuva vie tilaa mutta ei näy missään... oonx vähän noobi Mist voin poistaa tai selailla näit kuva juttuja mitä oon heittänyt....? Ku Manage attachments listalla ei näy tota toista kuvaa mut vie tilaa kuiteskin... Vai häh?
                  Attached Files
                  Last edited by bemaristi_81; 17-09-2008, 17:02.

Comment

• intfreak
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2003
                    • 2966
                    • Uusikaupunni

Originally posted by bemaristi_81 View Post
                    Tos ois photo

Miksi en saa kuvaa/kuvia näkymään? TYHMÄ?
                    http://www.btcf.fi/forum/C:/Users/Tommi_Gun/Desktop/02

Alhaalta löytyy Manage attachments nappi jonka takaa voit uppia kuvan tänne.
                    N62 Money Spender Club

Comment

• juzu3
                      Bimmer Fanatic
                      • Feb 2007
                      • 237

lainataas topiccia vähäsen...eli sigun seiskasta löytyy ainakin nappula edc:lle. Miten sen käytännössä huomaa meneekö edc päälle ja toimiiko oikein?

joskus hävettää olla tietämätön
                      VoimaaCom-moottorioptimointia<--045 111 42 37 tai priva
                      MB Vito 116cdi 4x4 special
                      BMW E92 320d
                      Kawasaki Z750
                      EX:
                      E36 325i Cäbi,Suzuki GSXR-1000 -06,E65 730dA -04,E38 740iA -98,E36 325i Cäbi,E38 728iAL -98,E36 320i -95

Comment

• bemaristi_81
                        Bimmer Rookie
                        • Jan 2008
                        • 117
                        • Riihimäki

Originally posted by juzu3 View Post
                        lainataas topiccia vähäsen...eli sigun seiskasta löytyy ainakin nappula edc:lle. Miten sen käytännössä huomaa meneekö edc päälle ja toimiiko oikein?

joskus hävettää olla tietämätön

Eix se S oo aika paljonkin jäykempi ja k:lla paljon softempi ajella vaikka mukulakivienpäällä? Näin mä sen oon ymmärtänyt ps:eix joissakin uudemmissa baijerilaisissa myös auto madallukkin ku laittaa s:lle....:think Oikaiskaa jos olen väärässä

SAMOIN

Comment

• juzu3
                          Bimmer Fanatic
                          • Feb 2007
                          • 237

luultavasti jotenki näin,ja ihan ku perstuntumalla olis jotenki jäykempi mut voi olla pelkkä tunne vaan

mulla on hiukan erilainen toi nappi, siinä on vaan S EDC..päälle tai pois..

http://koti.mbnet.fi/henri89/kuvat/s...at/soitin2.jpg <- siinä kuva
                          BMW E92 320d
                          Kawasaki Z750
                          EX:
                          E36 325i Cäbi,Suzuki GSXR-1000 -06,E65 730dA -04,E38 740iA -98,E36 325i Cäbi,E38 728iAL -98,E36 320i -95

Comment

• bemaristi_81
                            Bimmer Rookie
                            • Jan 2008
                            • 117
                            • Riihimäki

Originally posted by juzu3 View Post
                            luultavasti jotenki näin,ja ihan ku perstuntumalla olis jotenki jäykempi mut voi olla pelkkä tunne vaan

mulla on hiukan erilainen toi nappi, siinä on vaan S EDC..päälle tai pois..

http://koti.mbnet.fi/henri89/kuvat/s...at/soitin2.jpg <- siinä kuva

Kyllä uskoisinkin että on jos valokin tohon syttyy... meinaan jos ei ni sit kyllä ajotietokonekin herjaa jotain ongelmaa. Joo sulla on uudempi ja hienompi toi namiskuukeli... BTW toi sun kiesis on k:lla koko ajan ellet paina sitä nappulaa joten sit ku painat sitä nappia ni sit sulla on sport päällä senhän sä jo tiesitkin mut kunhan heitin

Comment

• juzu3
                              Bimmer Fanatic
                              • Feb 2007
                              • 237

hah,juu näin mäkin sen järkeilin et k:lla ollaan periaatteessa aina. no täytyy testailla mitä tapahtuu kun räppäilee tota nappia
                              BMW E92 320d
                              Kawasaki Z750
                              EX:

Comment

Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎