Elikkäs kysymys nyt on lähinnä se että pitääkö mun vaihtaa vilkun viiksi semmoseksi ns. ajotietokone viikseksi vaihdettaessa 18 nappinen 11nappisen check controllin tilalle? Vai voiko vanhan antaa olla paikallaan? Onko muuten chek controllin nollaus mahdollista kotikonstein?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
OBC vaihto 11-nappisesta 18-nappiseen?
Collapse
X
-
Eli kyseessä on vissiin e36:n? Ei ole pakko vaihtaa viikseä. Tällöin et vain voi ohjailla ajotietokonetta kun vain sen omista napeista. Tuosta nollauksesta en tiä mitään. Miks se pitäs nollata??
Originally posted by Garbe View PostElikkäs kysymys nyt on lähinnä se että pitääkö mun vaihtaa vilkun viiksi semmoseksi ns. ajotietokone viikseksi vaihdettaessa 18 nappinen 11nappisen check controllin tilalle? Vai voiko vanhan antaa olla paikallaan? Onko muuten chek controllin nollaus mahdollista kotikonstein?
ex. e36 325iA Coupe -94
Nyt.
e46 330i Sedan -02
e70 X5 xDRIVE 35d -10
Ski-Doo MXZ 600sdi XRS -07
CAN-AM DS250 -06
Comment
-
-
no aattelin et sen vois nollata sit ku on vaihtanu siihen kaikki öljyt ja muut todennäkösesti kaveri duunaa kaiken siihen ni ei sit tartte maksaa siit nollauksest jossai laakkosel mitää? Oon vähä kuullu juttuu et muutaman minuutin homma maksaa lähes 90e ja oishan se kiva kun valot on vihreenä. Mut miten se homma sit toimii jos mä sen viiksenkin laitan siihen? pitääkö mittaristo vaihtaa semmoseen jossa ei ole sitä checkcontrol mittaria? mä oon kato vähä tietämätön viel näis asiois ni pakko kysellä tyhmiä Nollauksel meinasin nyt lähinnä sitä tän hetkistä mittaria ku se viel jonki aikaa on siinä
Comment
-
-
Originally posted by Garbe View PostOnko muuten chek controllin nollaus mahdollista kotikonstein?Originally posted by Garbe View Postno aattelin et sen vois nollata sit ku on vaihtanu siihen kaikki öljyt ja muut
Tuolla superb:n linkin ohjeilla onnistuu tosiaan huoltovalojen nollaus ja sitä check controllia harvemmin nollaillaan, jos ikinä.
Comment
-
-
"Ajotietokonetta" eli OBC:tä vaihtaessa ei tarvitse mittaristoa vaihtaa, taakse joutuu hiukan kajota (lue, lisäämään johtoja), mutta muuta ei tarvitse tehdä.
Itse OBC:n voi nollata, muistaakseni piilovalikoista valinta 21 on nollaus, itse olen tuon muutamaan otteeseen joutunut tekemään kun on tullut säädeltyä niitä arvoja sieltä, saa meinaan kohtuullisen solmuun sen matolaatikon silleen.
Sinällään tuo reset ei kuitenkaan resetoi koko OBC:ta, vaan ainoastaan palauttaa sen tehdas asetuksille, eli niille arvoille joille se on aikoinaan koodattu.
Ja obc:lla ei tosiaan ole mitään tekemistä niiden turhanpäiväisten huoltovalojen kanssa.Sähköposti.
IG: janzki_
Comment
-
-
Oolrait kiitos tiedosta Mä ku oon viel tämmönen Newbiemmer ni mitäpä mä noista tietäisin hehe Eiköhän tuo piuhan veto onnistu kyl uutee OBC:hen on kuitenki aika paljon joutunu puljaaman eri piirikaavioiden kanssa ni sen ei ainakaa pitäs olla ongelma
Mut niinku sanottu: Savun hälvettyä tarkastetaa kytkentä
Comment
-
Comment