Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ahtopaine ongelma!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MarkWire
    Bimmer Rookie
    • Jul 2008
    • 34
    • Oulu

    Ahtopaine ongelma!

    Eli kävi auto turboremontissa ja samalla vaihdettiin vuotanut pakosarjan tiiviste. Nyt ei remontin jälkeen nouse ahtopaineet kun 0,8 bariin. Missä saattais olla vikaa?? Turbohuolto ei myönnä koskeneensa hukkaportin säätöihin...

    Autona E34 525 TDS
    Last edited by MarkWire; 18-09-2008, 13:35. Reason: typo
    Entinen suunnistaja, nykyinen erakko...
  • tepabmw
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2004
    • 834
    • LAITAMAA

    #2
    mitä turbon remontoinnissa tehtiin/vaihdettiin...?
    -Tepan Paja-
    Veikkola city
    0405203098
    Maalaustyöt yli 25v kokemuksella

    Comment

    • juu-das
      Bimmer Fanatic
      • Jan 2007
      • 756
      • Kuopio

      #3
      ahtovuoto?

      Comment

      • MarkWire
        Bimmer Rookie
        • Jul 2008
        • 34
        • Oulu

        #4
        Kompurapuolelle laitettiin uudet siivet (kun sieltä meni pultti läpi) ja sit laakerointi uusiks. Näin mulle kerrottiin, en ite tiedä turboista oikeen mitään. Moottori tutkittiin ettei sinne ollu päässy mitään ylimäärästä turbon hajoomisen yhteydessä.

        Mut nyt siis ongelmana toi ahtopaineitten vähäisyys... Voiko turbon asennuksen aikana jäädä jotain irti/ löysään mikä aiheuttais tollasta?
        Entinen suunnistaja, nykyinen erakko...

        Comment

        • Exami
          Bimmer Fanatic
          • Oct 2004
          • 986
          • Hyvinkää, Tuusula

          #5
          Ei sillä mut onko näissä vanhoissa nyt niitä NON vnt ahtimia? meinaan jokasessa ahtimessa on erillinen hukkaportti kai?! taino näin luulen ja sen hukkaportin jousen jäykkyys voi kaiketi vähän vaihdella tai jotkut / joku on sen voinut vaihtaa.. tai sitte yksinkertasesti ahtovuoto

          Ja kysymys vielä mitä ahtojen kuuluisi olla? eipä vanhoissakaan disukoissa niin hirveen isoja paineita ole käytetty..
          sigpic
          Now:Mercedes-Benz 280SE 6.8, Mercedes-Benz W204, Mercedes-Benz W201 M50T (1/4mile: 9.83 @ 239)

          Comment

          • Tumppa
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2003
            • 1812
            • Oulu

            #6
            Ahtopainetunnistimen letku irti/poikki?
            F31 320d LCI

            Comment

            • MarkWire
              Bimmer Rookie
              • Jul 2008
              • 34
              • Oulu

              #7
              Turbona on Garretin 25:nen kiinteellä hukkaportilla. Ahdot oli ennen remppaa n. 1,0-1,1 bar ja nyt max 0,8 bar ja kyllä se vaikuttaa kulku puoleen vaikkei ahdot ennenkään mitkään hirveen korkeet ollu.
              Entinen suunnistaja, nykyinen erakko...

              Comment

              • Exami
                Bimmer Fanatic
                • Oct 2004
                • 986
                • Hyvinkää, Tuusula

                #8
                Originally posted by Tumppa View Post
                Ahtopainetunnistimen letku irti/poikki?
                Sillon luultavasti yliahtais pahasti (kaikki mitä turboantaa) en ihan 100 varma miten toteutettu näissä tuo systeemi :p

                Originally posted by MarkWire View Post
                Turbona on Garretin 25:nen kiinteellä hukkaportilla. Ahdot oli ennen remppaa n. 1,0-1,1 bar ja nyt max 0,8 bar ja kyllä se vaikuttaa kulku puoleen vaikkei ahdot ennenkään mitkään hirveen korkeet ollu.
                Ahtovuotoa ettimään tokihan näissä voit koittaa ottaa letkun hukkaportista irti ja koettaa mitä ahtaa.. tällä ainekin poistettaisiin mahdolliset hukkaportti 'ongelmat' tosin tämän kanssa kannattaa olla varovainen.. tosiaan siinä kohtaan "mikään" ei hillitse ahtopainetta paitsi pakopaine joka voi hukkaportin aukasta mutta luultavimmin se ei sitä noin alhaalla tee tai sitten on jokin pahasti tukossa..
                sigpic
                Now:Mercedes-Benz 280SE 6.8, Mercedes-Benz W204, Mercedes-Benz W201 M50T (1/4mile: 9.83 @ 239)

                Comment

                • MarkWire
                  Bimmer Rookie
                  • Jul 2008
                  • 34
                  • Oulu

                  #9
                  Sellanen kävi mielessä, että kun se turbo hajos, ni oisko sieltä voinu mennä jotain rojua pakoputkeen (katalysaattoriin) mikä ois tukkinu sen ja nyt siellä ahdistais...???
                  Entinen suunnistaja, nykyinen erakko...

                  Comment

                  • Heguli 31
                    BTCF Member
                    • Oct 2004
                    • 10037
                    • KVLA

                    #10
                    Originally posted by MarkWire View Post
                    Sellanen kävi mielessä, että kun se turbo hajos, ni oisko sieltä voinu mennä jotain rojua pakoputkeen (katalysaattoriin) mikä ois tukkinu sen ja nyt siellä ahdistais...???
                    Tai hyllystä vaihdettu ns. vaihto-turbo omasi tilalle.Tämä sinun turbosi korjataankin vasta myöhemmin seuraavalle potilaalle vaihto-osaksi.Ja tuossa saamassasi turbossa onkin valmiiksi "väljän vikaa".

                    No ei ehkä sentään,mutta ensimmäiseksi kaikki liitokset kuitenkin tarkastaisin ja tarvittaessa kiristäisin kunnolla.

                    Comment

                    • MarkWire
                      Bimmer Rookie
                      • Jul 2008
                      • 34
                      • Oulu

                      #11
                      Originally posted by Heguli 31 View Post
                      Tai hyllystä vaihdettu ns. vaihto-turbo omasi tilalle.Tämä sinun turbosi korjataankin vasta myöhemmin seuraavalle potilaalle vaihto-osaksi.Ja tuossa saamassasi turbossa onkin valmiiksi "väljän vikaa".
                      Toivottavasti ei kuitenkaan näin, siinä meinaan tulee nenä ja samalla koko naama saatanan kipeäksi!!

                      En kuitenkaan usko et noin on päässy käymään, kun ei ole vakio toi turbo. Remonttikin kesti pirun kauan, kun ei meinannu löytyä siipeä tilalle.
                      Entinen suunnistaja, nykyinen erakko...

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎