Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW moottorikysymys (vieraaseen koppaan asentelu...)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • A-V
    Newbiemmer
    • Sep 2008
    • 2
    • Pori

    BMW moottorikysymys (vieraaseen koppaan asentelu...)

    Tervehdys BMW-ummikolta,

    Värkkäilen tässä tuommosta toiselta mantereelta peräisin olevaa pickuppia, johon sain (tälläkin foorumilla vaikuttavalta) kaverilta idiksen asennella hiukan vierasta tekniikkaa... Avoinmielisenä aattelin että josko ideassa olis perää, joten pitää ainakin kysellä hiukan lisää...

    Kertokaapas mikä BMW:n kone+manuaaliloota kombo olisi kustannustehokas tapa saada halpoja hevosia. Nykyisessä nelosmotissa on tommoset 130hp, eli siihen ainakin parannusta sen verran että jaksaa säätää.

    Haussa olis lähinnä ehjä ruiskulla varustettu kuutoskone+5v manuaali, mutta mitä noita enumerosarjoja tässä selailin niin vaihtoehtoja on tälläkin merkillä "riittävästi". Eli jos ehdottamasi e231264652 tarkoittaa jotain tiettyä vuosimallia niin mainitsethan myös sen...

    Käytännössä voisin kuvitella että investoisin jonkun kilvettömän auton, hyödyntäisin tekniikan tai sitten pelkästään hankkisin kone+loota paketin. Tuohon auton ostoon kääntyisin lähinnä sen vuoksi että saisi myös koeajaa tekniikan ennen värkkäämistä...

    Siinä kysymys, löytyykö vastauksia?
    Last edited by A-V; 23-09-2008, 10:07.
  • PeteS
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2006
    • 2766
    • Ylivieska

    #2
    Ensimmäisenä vaihtoehtona tulee mieleen m50b25, löytyy esim. e36 -91vm. Löytyy suht edullisesti ja helposti. 192hp ja jotain 240nm vääntöä. Mihinkäs koppaan suunnittelet?
    Originally posted by EGoman
    on kyllä mahtavat nuo sun lenson kopiot
    Satakertaa ennemmin M10-1,8i, kuin tuo kammottava paskakasa M20B20.
    E21 315 -81, E39 530iA, Skoda Octavia Rs

    Comment

    • Hammu
      Moderator
      • Nov 2006
      • 3971
      • Nurmijärvi

      #3
      Originally posted by PeteS View Post
      Ensimmäisenä vaihtoehtona tulee mieleen m50b25, löytyy esim. e36 -91vm. Löytyy suht edullisesti ja helposti. 192hp ja jotain 240nm vääntöä. Mihinkäs koppaan suunnittelet?
      Ja noita M50B25 on myynnissä pilvin pimein

      Comment

      • Eepo
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2003
        • 5388
        • Tampere

        #4
        BMW Club Finnland - Suomen BMW-kerhon viralliset kotisivut

        sieltä bmw tietoutta-->moottorityypit.
        -Harley Davidson Sportster - 89-
        -Harley Davidson softail -89-
        -Suzuki PV50 -86-

        Comment

        • PeteS
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2006
          • 2766
          • Ylivieska

          #5
          Originally posted by Hammu View Post
          Ja noita M50B25 on myynnissä pilvin pimein
          Niinkuin ylempänä lukee, löytyy edullisesti ja helposti. Esim. sun sigusta.
          Originally posted by EGoman
          on kyllä mahtavat nuo sun lenson kopiot
          Satakertaa ennemmin M10-1,8i, kuin tuo kammottava paskakasa M20B20.
          E21 315 -81, E39 530iA, Skoda Octavia Rs

          Comment

          • JD
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2002
            • 1194
            • Espoo

            #6
            Originally posted by A-V View Post
            Tervehdys BMW-ummikolta,

            Kertokaapas mikä BMW:n kone+manuaaliloota kombo olisi kustannustehokas tapa saada halpoja hevosia.
            Siinä kysymys, löytyykö vastauksia?
            Jos asut Espoon lähistöllä niin voin näyttää paria 150-200 hv vaihtoehtoa konepellin alta, siitä selviää nopeasti mistä on kyse. + riittävästi lisätietoja joilla jatkaa tutkimuksia.

            t.Jari
            040 8499 032
            Kaikki autoni,, omassa käytössä olleita ainakin 50kpl...
            https://jaridebner.kuvat.fi/kuvat/Om...kautta+aikain/

            Comment

            • A-V
              Newbiemmer
              • Sep 2008
              • 2
              • Pori

              #7
              Kiitokset vastauksista!

              Eli tuommoinen 2.5i 192hp kuulostaa ihan kohtuulliselta etenkin jos saatavuus on hyvä. YV:tä voi nakata jos löytyy mun budjettiini sopivana (ikävä tuo yli tonnin kone on kyllä aivan liian kallis tähän projektiin...). Näyttäisi nettiautossa olevan alle 1500euron tuon tekniikan omaavia ajokuntoisia autojakin...

              Toinen mitä näyttäs olevan tarjolla on tuo 3.5L tai 3.0L (ööö. onko ne sitten M30B30 ja M30B35?) Miten näitten soveltuvuus? Litratilavuus ei ole ongelma, lupien mukaan tähän rojektiin saa pistää vaikka inan alle 5L veekasin...

              Koppa mihin motinvaihtoa olen suunnitellut Jeep Comanche pickup, jota olis ens kesäksi tarkoitus tontittaa oikein huolella yms muuta pientä jekkua...

              Toinen vaihtoehto vieraalle motille on Jeepin oma 4.0L HO, mutta niiden saatavuus ja hintaluokka on myös ton oman budjetin ulkopuolella joten pidän mielen avoimena.

              Comment

              • sierra4x4tbo
                BTCF Member
                • Oct 2004
                • 2098
                • Lappeenranta

                #8
                Originally posted by A-V View Post
                ... joten pidän mielen avoimena.
                Tätä ajattelutapaa toivoisi näkevän auto-foorumeilla enemmän.
                M535i BiTurbo -85
                740iA -95 ”#tonnin_pommi"

                --=MushroomMotorsport=--
                --=MaxTuned.com=--

                Comment

                • Jonsku
                  Bimmer Enthusiast
                  • Sep 2002
                  • 4647
                  • Tuusula

                  #9
                  Originally posted by A-V View Post
                  Eli tuommoinen 2.5i 192hp kuulostaa ihan kohtuulliselta etenkin jos saatavuus on hyvä. YV:tä voi nakata jos löytyy mun budjettiini sopivana (ikävä tuo yli tonnin kone on kyllä aivan liian kallis tähän projektiin...). Näyttäisi nettiautossa olevan alle 1500euron tuon tekniikan omaavia ajokuntoisia autojakin...
                  Mutta eriasia on kyseisistä autoista löytyvien tekniikoiden kunto. Väitän, että 1000€ kone + laatikkopaketti kaikkine hiluineen on paremmassa kunnossa kuin 2000€ autosta revitty loppuunpoljettu tekniikka.

                  Toki järjetöntä mitään 10k€ hyväkuntoista E36:sta tuohon alkaa pilkkomaan mutta silti sinuna välttäisin noita ihan halvimpia pommeja.

                  Toinen mitä näyttäs olevan tarjolla on tuo 3.5L tai 3.0L (ööö. onko ne sitten M30B30 ja M30B35?) Miten näitten soveltuvuus? Litratilavuus ei ole ongelma, lupien mukaan tähän rojektiin saa pistää vaikka inan alle 5L veekasin...
                  Jep, M30 eli "isokutonen". Löytyy varsin fiksuun hintaan (=1k€ kieppeillä täydelliset kone&laatikkopaketit).

                  Kun suht vanhoista koneista on kyse, väittäisin että kannattaa hommata vain ja ainoastaan mallisarjan tehokkaimpia koneita. Eli 3,5l M30 kone tai 2,8l M50 kone, pienemmät koneet ovat käytännössä saman hintaisia mutta tehottomampia.
                  ex. 3 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet, Avusblau, Diamantschwarz)
                  ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
                  ex. Alpina D10 Touring #33/94
                  ... and many more

                  Comment

                  • Risto113
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2005
                    • 1204
                    • GrassLake

                    #10
                    laita hyväkuntoinen m30 3.5L ennemmin kuin m50, jos löydät. m50b25 huippuväännöt muistaakseni jossain 4500-4700rpm, ei tosiaankaan mikään alavääntökone.
                    m30 taas repii alakierroksilta ihan eri malliin. on muutenkin vanhempaa peruskestävää ja yksinkertaisempaa tekniikkaa...

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎